Kun je een nVidia GeForce Go 6100 vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 924 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop met een GeForce Go 6100 en zou graag een betere videokaart willen hebben. Ik zou graag STALKER en Medieval II erop willen draaien en volgens www.systemrequirementslab.com kan m'n laptop dit niet draaien omdat de videokaart 66 MB heeft en minimaal 128 MB nodig is.

Is er een eenvoudige manier om een videokaart te wisselen in een laptop?

De laptop is trouwens een Medion MD96414 met 2 GB RAM en en dubbele 1.6 GHz processor.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit kan op het moment dat je notebook een MXM slot heeft waar de videokaart ingeprikt zit. Dit zie je overigens vrij weinig. Dus zonder uberhaupt te melden wat je daar hebt kunnen we hier weinig zinnigs over zeggen, maar de kans dat het niet kan is vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreameR86
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 13:40
dat kan helaas niet,

om die reden heb ik mijn laptop ook verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:28
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:42:

De laptop heeft trouwens 2 GB RAM en en dubbele 1.6 GHz processor.
Je hebt geen dubbele processor maar een dual-core processor. Bovendien zegt de clocksnelheid vrijwel niets over de snelheid, vermeld eens het type processor?

Maar om je vraag te beantwoorden; die 6100 (TC waarschijnlijk) is zeer waarschijnlijk onboard en kan dus niet vervangen worden. Of je laptop een MXM slot heeft betwijfel ik ook...

Maarja, zonder specs van je laptop weet niemand het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen flauw idee of m'n laptop een MXM slot heeft. Kan je dat ergens opzoeken in Apparaatbeheer?

M'n processor is: AMD Turion(tm) 64 X 2 Mobile Technology TL-50

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:04
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:47:
Ik heb geen flauw idee of m'n laptop een MXM slot heeft. Kan je dat ergens opzoeken in Apparaatbeheer?
Kijk of je laptop hier tussen staat: http://www.mxm-upgrade.com/Table.html
Zo niet dan is de kans klein. Alleen bij een 6100 denk ik dat de kans nihil is dat je hem kan vervangen, zal vermoedelijk een onboard chip zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Zeg dan welke laptop je hebt. 8)7 |:(
Oke het staat inmiddels al in de SP, niet dat dat wat zegt, aangezien google maar 8 resulaten vind op die laptop. :P

[ Voor 67% gewijzigd door -DG- op 16-09-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:47:

M'n processor is: AMD Turion(tm) 64 X 2 Mobile Technology TL-50
Nee, dat staat niet in je devicemanager.

Kijk gewoon op de specssheet van je notebook, daar kun je het achterhalen (waarom geef je de specs niet?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:51:
[...]

Nee, dat staat niet in je devicemanager.

Kijk gewoon op de specssheet van je notebook, daar kun je het achterhalen (waarom geef je de specs niet?).
Hm, wat is een specsheet? M'n laptop is een Medion MD96414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zaidoT schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:50:
[...]

Kijk of je laptop hier tussen staat: http://www.mxm-upgrade.com/Table.html
Zo niet dan is de kans klein. Alleen bij een 6100 denk ik dat de kans nihil is dat je hem kan vervangen, zal vermoedelijk een onboard chip zijn.
Nee, staat niet in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:55:
[...]

Hm, wat is een specsheet? M'n laptop is een Medion MD96414
De specssheet is een lijstje met de specs erop van een notebook, die is vast wel op de Medionsite te vinden. Maar zoals ook al gezegd, als hij niet op de mxm upgrade site staat is de kans klein dat je een mxm kaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:02:
[...]

De specssheet is een lijstje met de specs erop van een notebook, die is vast wel op de Medionsite te vinden. Maar zoals ook al gezegd, als hij niet op de mxm upgrade site staat is de kans klein dat je een mxm kaart hebt.
De notebook is niet te vinden op de Medion site. Bij google krijg ik 9 hits, maar geen enkele van de Medion site. Alleen persberichten en een link naar dit forum.

Ik zal maar moeten afwachten of m'n laptop Medieval II kan draaien (heb het al besteld). Volgens systemrequirementslab kan m'n laptop Battlefield 2 ook niet draaien, wat ie wel kan (op lage instellingen). In ieder geval bedankt voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Probeer eens te vinden welk model je laptop 'echt' is. Hij is ongetwijfeld gebaseerd op een Quanta modelletje, gezien medion de laatste tijd alleen maar Quanta barebones gebruikt. Vroeger was het ook wel eens Clevo, dus daar kun je ook rondzoeken. Daar kun je waarschijnlijk meer informatie op vinden.

Echter, afgezien daarvan kan ik je vertellen dat de 6100 nooit als losse kaart wordt geleverd, alleen als chip die op het moederbord gesoldeerd moet worden. Bovendien is de koeling in je laptop volledig ontoereikend. Je zult je videokaart dus nooit kunnen vervangen, and that's final. Wel goed om je erin te verdiepen, een evt. volgende laptop kun je daar goed op uitzoeken.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16

Thandor

SilverStreak

Dit is een kwestie van bekijken welke hardware je hebt. Als er een GeForce Go 6100 chip op het moederbord gesoldeerd zit dan weet je genoeg :z. Ietwat weinig vooronderzoek, dit topic gaat dus op slot :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.