Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Menu indeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,
Dit is misschien niet een vraag die ik hier kan stellen maar op de een of andere manier kom ik er toch niet uit. Het is als volgt. Ik heb een beperkte menu balk (anders loopt de site uit zijn verband) maar nu wil ik graag een stuk of 16 pagina's hebben. Dit moet dus door middel van submenu's. Dit is allemaal mogelijk maar ik weet niet hoe ik het moet indelen.

De nieuwe site staat hier: http://193.138.157.44/~admin156/
En de oude site staat hier: http://www.jansonhuisarts.nl

Ik wil eigenlijk alle pagina's die op de oude site staan ook op de nieuwe. Het zijn dus de volgende pagina's die moeten worden ingedeeld:
Home, Bereikbaarheid, Mededelingen, Nieuws, Visie, Disciplines, Waarneming, Consult, Apotheek, Recepten, Links/Sociale kaart, Tarieven, Klachtenregeling, Disclaimer, Contact en een pagina om afspraken te maken.

Ik kom niet uit de indeling wat waaronder moet vallen, wie kan helpen?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:30
Dit is niet iets om voor de ontwerper van de website te beslissen. De eigenaar voor wie de website wordt gemaakt kan gemakkelijk aangeven welke items gegroepeerd kunnen worden en welke niet.

Mijn advies: Praat met je huisarts ;)

btw: Is het niet zo dat je de credits onderin voor Joomla en het Colormatic template van RocketTheme moet laten staan?

[ Voor 23% gewijzigd door MuddyMagical op 16-09-2007 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die heeft mij gevraagd een oplossing te zoeken. Maar ik kom er gewoon niet uit.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:30
In 3 seconden:

Home

Nieuws
- Mededelingen
- Visie
- Bereikbaarheid

Disciplines
- Waarneming
- Consult

Apotheek
- Recepten
- Links/Sociale kaart

Overige
- Tarieven
- Klachtenregeling
- Disclaimer
- Contact

Afspraak

En toch vindt ik het vaag dat je er niet uitkomt samen met je klant. Dit zijn voor mij dingen die ik al vastleg voordat ik uberhaupt een design maak.

[ Voor 23% gewijzigd door MuddyMagical op 16-09-2007 14:39 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is aan te raden niet meer dan 7 items in een menu te zetten, anders raakt de gebruiker snel de weg kwijt, een 8e kan ook nog wel, maar hou dit binnen de perken.

Als je de inhoud van de items weet kun je prima dingen groeperen. Ik zou bereikbaarheid en contact bij elkaar zetten (omdat het vanuit mijn beleving op elkaar aansluit). Zo zou ik mededelingen en nieuws groeperen, de disclaimer volledig uit het menu laten (en die onderin de site zetten).

Mijn menu zou er ongeveer zo uitzien.
1. Home
2. Visie + disciplines + waarneming
3. Consult
4. Apotheek + recepten
5. Tarieven
6. Nieuws + mededelingen + links
7. Contact + Bereikbaarheid + klachtenregeling

Hierbij niet gehinderd door inhoudelijke kennis van die dingen., voor mij is apotheek en recepten precies hetzelfde bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan welke moet ik dan bovenaan zetten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:44:
Terw_Dan welke moet ik dan bovenaan zetten?
Wees creatief. Bedenk gewoon iets dat omvat wat er precies in komt te staan. Dit zijn dingen die een designer ook zelf wel kan bedenken in overleg met de klant.

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:53
MuddyMagical schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:31:
Dit is niet iets om voor de ontwerper van de website te beslissen. De eigenaar voor wie de website wordt gemaakt kan gemakkelijk aangeven welke items gegroepeerd kunnen worden en welke niet.

Mijn advies: Praat met je huisarts ;)

btw: Is het niet zo dat je de credits onderin voor Joomla en het Colormatic template van RocketTheme moet laten staan?
offtopic:
[quote]may not be copied without any permission.[/quote]

Is dit geen dubbele ontkenning? ;)

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
En kijk meteen even naar je suckerfish menu want die suckt hier nogal met de laatste Firefox en werkt niet zoals het hoort.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Ongevraagd advies:

Ik vind de kleuren van de website eerlijk gezegd niet echt bij een huisarts passen. Zou het niet beter zijn om wat minder felle kleuren te gebruiken?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Draai het eens om. Wat komt iemand doen op de site?
Een behandeling: afspraak maken, tijden, waarneming, medicijnen etc.
Inschrijven bij de praktijk: Visie, Disciplines
Etc.

Nog een kopje nieuws en een kopje "over Janson".

Veelgebruikte pagina's kun je nog extra benadrukken op de homepage: tijden, afspraak maken etc.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Rekcor schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:50:
Ongevraagd advies:

Ik vind de kleuren van de website eerlijk gezegd niet echt bij een huisarts passen. Zou het niet beter zijn om wat minder felle kleuren te gebruiken?
offtopic:
eerste indruk bij mij was -> site voor een dokter? Eerder een begrafenisondernemer. Zwart met rood. Er is een reden dat de ''dokters'' in het ziekenhuis vaak ''witte'' kleding dragen! Huidige design van de website ziet er veel beter uit vind ik

[ Voor 5% gewijzigd door mrFoce op 18-09-2007 13:20 ]

Pagina: 1