Toon posts:

[PS3] Plotseling geen beeld meer in XMB op 206BW monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
omdat niemand reageerde in de grote topics heb ik een aparte topic aangemaakt.

ik heb net een 206bw aangeschaft voor mijn ps3 en hij werkte voor een paar uurjes goed maar toen kreeg ik opeens een zwart scherm met een zwevend bericht die zegt: not optimum mode, recommended mode:1680 X 1050. der onder staat er ook nog een vraagteken. ik heb al een beetje gegoogled maar dat staat geen duidelijk antwoord op mijn probleem. het gekke is dat als ik de f1 demo selecteer(doe ik door te luisteren) hij het opeens wel gewoon doet maar wanneer ik weer naar XMB terug ga krijg ik weer dat vervelende bericht aan te zien. de gran turismoe demo doet het overigens niet(heel raar). heeft iemand een antwoord op dit probleem? want ik heb net heavenly sword aangeschaft en die zou ik nu wel heel graag willen spelen :)

hij pakt ook motorstorm en oblivion. ik krijg dus alleen dat bericht bij de XMB en als ik jamesbond probeer af te spelen. ik heb overigens geprobeerd de ps3 aan te sluiten op de huis tv(scart) maar de ps3 staat ingesteld om via scart alleen geluid door te laten dus dat is het enige wat ik krijg.

edit: misschien helpt met het oplossen van het probleem. voordat dit begon, probeerde ik james bond te bekijken maar werd dit weergeven in een resolutie onder de 720p(weet niet het exacte getal). ik zat dus te kloten met resolutie(via ps3) toen mijn scherm besloot om er maar mee op te houden. misschien kan er iemand aangeven met het aantal tikjes dat ik naar beneden, links of rechts moet gaan om instellingen te wijzigen(om het beeld in scart in te stellen zodat ik de XMB kan zien op mijn tv(scart). ik zou diegene heel erg dankbaar zijn. als iemand gewoon in een klap de oploosing zou hebben is dat natuurlijk ook mooi :)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Titelfix + tikje naar SPV :)

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel :P

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 09:38
In de handleiding van mijn Samsung 225MW:

Als de verticale resolutie niet in de optimale modus is, ziet u nog steeds de display en verschijnt het onderstaande waarschuwingsbericht, dat na een minuut verdwijnt. U moet binnen deze minuut de frequentie regelen.

Dus je zou gewoon beeld moeten hebben :? Probeer anders de kabel eens los te halen, monitor uit, kabel erin monitor aan. Je zou gewoon door moeten kunnen werken namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt! dank jullie wel. ik heb tijdens het opstarten de power knop een paar seconde ingedrukt en toen deed ie het.

PS: ik heb voor de grap mijn ps3 op 1080p gezet en tot mijn verbazing deed mijn monitor dat ook nog...:P het ding heeft een resolutie van 1680X1050... wat gebeurt hier? :P

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 16:47 ]

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 09:38
Helaas, ik heb geen PS3, maar er zijn vast wel tweakers die je kunnen helpen :) Succes iig!
Pagina: 1