Toon posts:

Keuze uit 3 laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel tussen deze 3, waar ik het meest twijfel tussen de videokaarten. Want naast het standaard internet en type werk wil ik er ook wel af en toe wat age of empires of WoW op spelen.

Dell Inspirion €724,-
AMD® Athlon™ 64 X2 Mobiele Technologie TK-53
Legitieme Windows Vista® Home Basic - Nederlands
90 dagen basisgarantie - Collect & Return
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
256 MB ATI® Radeon® Xpress 1150 HyperMemory™
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
6-cel lithium-ion batterij (53 W/h)

Acer AS5366WLMI €619,-
CPU Type Intel Core 2 Duo T5500
Geheugen Grootte 2GB
Geheugen Type DDR2
Video Chip GeForce Go 7300
Diagonaal 15.4"
Schermresolutie 1280x800 (WXGA)
Hardeschijf Grootte 160GB

Toshiba Satellite L40-12K €663,p
CPU Type Intel Core Duo T2130
Geheugen Grootte 2GB
Geheugen Type DDR2
Video Chip Intel Graphics Media Accelerator 900
Verbinding (Video) D-Sub
Diagonaal 15.4"
Schermresolutie 1280x800 (WXGA)
Hardeschijf Grootte 120GB

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Als je een duurzame laptop zoekt valt optie twee af.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
Audi_S2 schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:51:
Als je een duurzame laptop zoekt valt optie twee af.
Het is ook niet mijn voorkeur, maar volgens mij zijn de acers tegenwoordig prima. Volgens mij is dat iets wat te lang blijft rondhangen op het net. Ken iig een paar tevreden acer-gebruikers.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Dit soort topics mogen niet, maar wtf is je budget? Deze laptops zijn niet echt goed voor WoW behalve die Acer, maarja Acer is crap in mijn ogen... Kijk eens naar de Asus F3Tc
Theraven1982 schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:58:
[...]

Het is ook niet mijn voorkeur, maar volgens mij zijn de acers tegenwoordig prima. Volgens mij is dat iets wat te lang blijft rondhangen op het net. Ken iig een paar tevreden acer-gebruikers.
En zo ken ik recente gevallen waarbij deus de helft van alle acers in onze klas al kapot is gegaan.. Buurjongen is dat ding zelfs voor de 4e keer kwijt in 1.5 jaar, laptop is zelfs >6 maanden weg nu!!! Ik zou de gok niet nemen iig.

[ Voor 61% gewijzigd door GENETX op 16-09-2007 12:00 ]

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Naja m'n ma heeft al enkele jaren een Acer travelmate en daar is nog nooit wat mee gebeurt, ook in de klas een paar mensen met Acer zonder nare ervaringen. Maar ik neem aan dat je budget zo een 750 euro is? Ik zou zoiezo niet voor de Toshiba gaan vanwege de geintegreerde videokaart.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Acer AS5366WLMI heeft als ik gauw kijk de beste specs, maar tis nog steeds niet fantastisch.

Als je echt wilt gamen zit je meer tegen de Go 7900/8600M GT aan.

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-01 22:02
ik ben zelf nogal gecharmeerd van mijn dell, maar Dell heeft een nadeel: ze maken de website zo ingewikkeld dat het zeer lastig is op het juiste moment de beste deal te selecteren.
Omdat de prijs die je noemde me nogal hoog voorkwam heb ik zelf wat zitten klikken.
Wat je bijvoorbeeld kan doen is bij kleine ondernemingen een configuratie uitzoeken (deze zijn over het algemeen wat goedkoper). De bijbehorende e-value code type je in bij de consumentensite en daar kun je dan gebruik maken van een 5% kortingsbon.
Een mogelijkheid is dan

vostro 1000 (is andere naam voor inspiroron 1501 volgens mij)
E-value NLBSDONL-N0915003
kortingsbon ?Q7S30HKQRGXVZ
Je hebt dan volgens mij wat jij noemde, maar met vista business en 1 jaar next business day garantie.
edit: TL-56 ipv TK-53, ook iets beter volgens mij

Prijs 575,42 incl. verzendkosten

[ Voor 3% gewijzigd door maxtrash op 16-09-2007 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
maxtrash schreef op zondag 16 september 2007 @ 13:31:
ik ben zelf nogal gecharmeerd van mijn dell, maar Dell heeft een nadeel: ze maken de website zo ingewikkeld dat het zeer lastig is op het juiste moment de beste deal te selecteren.
Omdat de prijs die je noemde me nogal hoog voorkwam heb ik zelf wat zitten klikken.
Wat je bijvoorbeeld kan doen is bij kleine ondernemingen een configuratie uitzoeken (deze zijn over het algemeen wat goedkoper). De bijbehorende e-value code type je in bij de consumentensite en daar kun je dan gebruik maken van een 5% kortingsbon.
Een mogelijkheid is dan

Je hebt dan volgens mij wat jij noemde, maar met vista business en 1 jaar next business day garantie.

oke, dankje :)

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Ongeacht de persoonlijke ervaringen met eigen notebooks is het wel zo dat iedere fabrikant zo zijn downs heeft.

Nu is het wel met Acer iets opvallender, omdat Acer een ontzettend grote afzetmarkt heeft.

Als 100 laptops verkocht worden en 5 daarvan zijn gemiddeld probleem laptops, is het uitvalpercentage best laag. Nadeel is dat de gebruikers van de 5 probleem laptops er niet blij mee zijn. Als die probleem laptops ook nog eens meerdere malen tevergeefs gerepareerd worden, zijn de meeste mensen al meteen slecht te spreken over een merk.

Vergeet niet dat Acer ongelofelijk veel van die vouwcomputertjes verkoopt en het aantal probleem laptops is dan ook in verhouding. Het wil niet zeggen dat het merk slecht is.

Wel een heel degelijk advies dat ik mee kan geven:

1) Lees iedere letter van de garantie voorwaarden nauwkeurig en bel het bedrijf gewoon op bij vragen.
2) Mocht het beschikbaar zijn, neem verlengde fabrieksgarantie en als het even kan met extra verzekering (val en vloeistof schade)

Dell:
http://support.euro.dell....=nldhs1&l=nl&lnki=0&s=dhs

Voor Dell zou het de complete care het beste zijn. Afhankelijk van wat je zelf wilt kun je nog kiezen voor diefstal dekking als extra toevoeging.

Zover ik kan zien kost 3 jaar zonder diefstal dekking 219€ extra of 8€ per maand

Acer:

http://www.verweijcomputers.nl/acer.htm (kon op de site van Acer zelf niets vinden)

Acer Advantage Platinum zou het beste zijn dan. Wat ik wel lees is dat je 100€ eigen risico op eventuele schade op het lcd paneel hebt. De echte voorwaarden kon ik niet vinden, maar ik weet toevallig dat de duur van een reparatie geen maximum aantal dagen heeft.

Toshiba:

http://nl.computers.toshi...rvice=NL&ID=TISBinsurance

Prijzen uitgebreide garantie:

http://nl.computers.toshi...=&selOptionCategory=60918

Ik had toch even niets te doen en omdat meestal mensen met een eigen mening antwoorden, denk ik dat jij en anderen hier meer aan hebben.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

maxtrash schreef op zondag 16 september 2007 @ 13:31:
Een mogelijkheid is dan

Moet je wel een bedrijf hebben, anders kan het niet. Je ben verplicht een bedrijf naam op te geven.

Verwijderd

mad_max234 schreef op zondag 16 september 2007 @ 13:59:
[...]

Moet je wel een bedrijf hebben, anders kan het niet. Je ben verplicht een bedrijf naam op te geven.
Nee hoor, je gebruikt de e-value code om via de consumenten site een laptop te bestellen, en dat mag gewoon. Ik hoefde zelf ook geen bedrijfsnaam op te geven, heb wel een prachtige laptop voor 1072 euro, 2GB geheugen Intel Core T7200 200GB HDD 8600M GT :)

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

Maareh, het moge inmiddels behoorlijk opvallen dat acer op alle mogelijke dingen bezuinigt om de laptops maar concurrerend in prijs te krijgen. Ze proberen specs te boosten ten koste van duurzaamheid. Voor een 'tweaker' is een acer - een paar uitzonderingen in het hoge segment uitgezonderd - dus gewoon geen optie. Ook iemand die veel zeult met zn klapper moet het maar niet proberen. Het is een beter idee om dan voor een dell, toshiba, lenovo te gaan. Daar zijn ook weer opmerkingen over duurzaamheid te maken - het valt me vooral tegen dat de goedkope modelletjes brak slechte koeling hebben.

Het geldt eigenlijk met alle laptops: als je rond de 1000 euro gaat zitten heb je iets te pakken dat echt kwaliteit biedt. Daaronder wordt er altijd wel ergens op bezuinigd waardoor hij sneller uit elkaar valt dan je zou willen. Het is een vuistregel, niet universeel waar, maar laten we het zo zeggen: als een laptop minder dan 1000 euro kost, moet je even hard gaan kijken waarom hij zo goedkoop is.

Een generatie terug kun je inderdaad goede deals krijgen zoals ramon156 hierboven.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Dit soort topics zijn echt niet de bedoeling in CSL :o. Zie CSL Beleid :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.