Teller 205 1.4 vervangen door teller gti

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik heb een peugeot 205 1.4 junior. Deze heeft een zeer eenvoudige cockpit met slechts een kilometerteller en een benzinemeter. Er zit niet eens een koelvloeistoftemperatuurmeter (wat 'n lang woord:P) in! Nu kan ik via marktplaats een teller kopen met veel meer functies, van 'n 1.6 GTI.
Mijn vraag is of dit op mijn 1,4 past. Zit er bijvoorbeeld wel een sensor in voor de temperatuur? Ik neem het wel aan, want er zit wel een lampje in. En hoe zit het met de oliedruksensor bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Eh, ja meestal wel.

In mijn Lancia Delta heb ik ook een tellerunit van een HF gezet, lijkt mooier en heeft veel meer meters. Was gewoon een kwestie van stekkertjes aansluiten en klaar.

Olietemperatuursensor (in mijn geval) moet ik aansluiten door een aansluitding te kopen bij bvb autostyle die tussen je blok en oliefilter komt. Hier zitten dan 2 plekken voor sensoren zodat je daar een sensor in kan doen,

Heeft ook een computer!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nee dat is niet vanzelfsprekend, beste kan je dit vragen op de 205 club o.i.d, die weten er meer van.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat is inderdaad zeker niet vanzelfsprekend. Je kunt er vast op rekenen dat de km-teller van de GTi-uitvvoering verder doorloopt dan die van jou. Je moet dit echt aan mensen van een club vragen, zoals Sander hierboven al zegt.

Ik heb zelf de tellerunit van mijn Toyota Corolla 1.3 uit 1993 vervangen voor een met toerenteller. Ik moest specifiek het model van de 1.3 hebben en dan ook nog 's van voor de facelift, omdat er qua elektronica wat minimale wijzigingen waren doorgevoerd toen. De tellerunit van na de facelift heeft bijvoorbeeld geen econometer-lampjes en die van de 1.6 loopt tot 240km/u door ipv 220 zoals mijn teller doet.

En dan heb ik het nog niet eens over stekkers die mogelijkerwijs niet passen...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards