router niet benaderbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Hallo,

Ik heb gisteren een Intel NIC geinstalleerd (Intel PRO/1000 GT Netwerk PCI Adapter) en een Switch tussen mijn pc en router gezet.

Het probleem is dat ik voorheen in de browser met 192.168.0.1 in kon loggen op mijn router wat nu niet meer werkt.

Afbeeldingslocatie: http://i176.photobucket.com/albums/w199/jordicc/cmdipconfig.jpg

Huidige verbinding is ADSL 546i Speedtouch Modem ---> Sitecom Router ----> Switch ---> PC

Ik kan wel gewoon op mijn modem inloggen (10.0.0.138)

OS= Windows Vista

Bij voorbaat dank.

Edit: Zojuist Router+Modem reset zonder resultaat.

Op een andere PC heb ik ook een switch tussen PC en Router, daar kan ik ook niet inloggen op de Router (OS = Windows XP).

[ Voor 32% gewijzigd door jordi.c op 16-09-2007 11:02 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:01
Mss wel een schopje van een oud topic maar ik zit hier met hetzelfde probleem. Ik heb hier een Thompson Speedtouch 780WL met daarachter een Netgear GS116 waar 3 pc's aan zitten. Sinds ik die switch heb kom ik niet meer in www.speedtouch.lan. Even een pc rechtstreeks op de Speedtouch gehangen en dan kan ik weer wel even wat meuk instellen. Maar het moet toch mogelijk zijn om dat vanachter die switch te doen? Hoef ik niet elke keer me netwerk te verbouwen. Netwerk doet het verder gewoon, internet ook. Kom alleen gewoon niet in dat config scherm. Zie ik iets over het hoofd?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-03 15:56

allure

Titaan fase 2/3

Het heeft ermee te maken dat het verkeer via je router rechtsstreeks het internet opgaat.
Het ip adres van je modem valt in een compleet andere range dan wat je router uitdeelt.

Als je bijv. 10.0.0.138 in je browser typt, gaat je router die aanvraag behandelen alsof het voor "internet" bedoelt is.

Anders is het als je pc in de 10.0.0.* range zit, dan komt de aanvraag langs de software van de modem en die geeft dan je menu weer.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:01
Probleem gevonden. Na een ipconfig /all commandje kwam ik bij een vaag IP adres uit voor de gateway, dat ingevuld in me browsertje en daar was me instelschermpje. Speedtouch.lan werkt vreemd genoeg niet meer. Naja, 'k kom er weer in ^^