Asus P5W DH Deluxe dood?

Pagina: 1
Acties:

• verliezer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2023
Van het een op het andere moment start mijn systeem niet meer op.

Power On > lampjes branden > harde schijf beginte te draaien > fan´s gaan draaien > piepje > fan´s gaan harder draaien .......... niets, absoluut niets.
Zwart beeld, ik kom zelfs niet in de Bios. Harde schijven stoppen (volgens mij).

Ik heb geheugen eruit gehaald en het moederbord begint te piepen. Goed nieuws denk ik want dat betekend dat het moederbord waarscijnlijk nog heel is. Geheugen 1 voor 1 terug gezet en gewisseld, geen suc6 :(

Ik ben beetje uit mij opties, zelfs een bootable BartPE schijf of knoppix schijf starten niet op.

Laatste wijziging waar ik mij nog van bewust ben is dat ik systeemherstel heb uitgezet :) ironisch genoeg!

Ik ben wnahopig aan het worden, iemand nog ideeen?

Verwijderd

Bios al gereset?

• verliezer
Ben aan het zoeken hoe dit moet, lijkt nogal ingewikkeld :) kom er zo op terug

Heb mobo gereset en enige wat ik nu extra zie is het eerste startup scherm, POST scherm volgens mij. Hier kun je DEL drukken om in de BIOS te komen maar er gebeurt helemaal niets. Lijkt helemaal dood te zijn :(

[ Voor 33% gewijzigd door verliezer op 16-09-2007 10:44 ]

Verwijderd

Biosresetten is heel simpel. Trek de voedingskabel uit de pc, druk een paar keer op de aanknop, haal het batterijtje wat op het mobo zit eruit, wacht een minuut, stop het batterijtje weer terug, en doe dan de voedingskabel weer in de voeding, en probeer het dan nog eens!

Wil het dan nog niet lukken, probeer dan eens je mobo driver cd in de cd speler te doen. Als je bios beschadigd is word deze automatisch hersteld (Alleen bij Asus mobo's en je geeft zelf aan een Asus mobo te hebben, dus het is het proberen waard!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:50
Kan je de videokaart in een andere pc testen? Die kan namelijk ook het probleem zijn.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• keizerrob1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 18:09
9 van de 10 keer de voeding; soms geheugen. Probeer een andere voeding als je die hebt liggen. Vaak doet een voeding het ogenschijnlijk goed, maar zitten er rare pulsen of spanningsafwijkingen op. Dit kan je op een scope zien, als je die zou hebben.

Ik hou al jaren ca 65 PC's in de lucht. Bijna alle storingen waren terug te voeren op:
1) voeding
2) geheugen
3) videokaart

Door vervangen kan je dit eenvoudig uitproberen.

Het eerste kapotte mobo moet nog steeds komen. Wij gebruiken 95% Asus.

• verliezer
Bios reset heeft niet geholpen.

PC is net 9 maanden oud en opgebouwd uit goed (lees duur) spul. Ik heb nog wel wat oud spul liggen en zal eens wat zaken vervangen.

• Dekaasboer
keizerrob1 schreef op zondag 16 september 2007 @ 10:44:
9 van de 10 keer de voeding; soms geheugen. Probeer een andere voeding als je die hebt liggen. Vaak doet een voeding het ogenschijnlijk goed, maar zitten er rare pulsen of spanningsafwijkingen op. Dit kan je op een scope zien, als je die zou hebben.

Ik hou al jaren ca 65 PC's in de lucht. Bijna alle storingen waren terug te voeren op:
1) voeding
2) geheugen
3) videokaart

Door vervangen kan je dit eenvoudig uitproberen.

Het eerste kapotte mobo moet nog steeds komen. Wij gebruiken 95% Asus.
:) Probeer eens een asrock. Ik had er eentje voor mijn 2500+ Die kon die processor niet eens op standaard snelheid stabiel houden. En het nieuwe RMAbord ook niet :P

Het kan ook zijn dat je cpu koeler is losgeraakt, druk die eens goed aan of monteer hem opnieuw (met nieuwe koelpasta natuurlijk)

[ Voor 7% gewijzigd door Dekaasboer op 16-09-2007 10:48 ]

• verliezer
Volgens mij heb ik het gevonden. De pc staat nogal ver van het toetsenbord en beeldscherm en wordt bediend met erg lange USB kabels en een USB hub en daarachter weer usb kabels. Gisteren meende ik wat te horen vanuit de richting waar mijn usb hub hangt.
In andere forum posts las ik tevens iets over USB kabels en lekstroom terug richting de pc door teveel en te goedkope usb apparatuur. Geen echt sterk verhaal maar ...... ik haal de usb kabel naar mij usb hub eruit en foila, hij start verder tot aan de bios. Probleem lijkt me dus die usb weerwar en de hub. Wat nu precies het probleem is wordt een kwestie van elimineren :)

Hebben jullie tips en trucs om USB op een goede manier te verlengen?

• Dekaasboer
verliezer schreef op zondag 16 september 2007 @ 10:54:
Volgens mij heb ik het gevonden. De pc staat nogal ver van het toetsenbord en beeldscherm en wordt bediend met erg lange USB kabels en een USB hub en daarachter weer usb kabels. Gisteren meende ik wat te horen vanuit de richting waar mijn usb hub hangt.
In andere forum posts las ik tevens iets over USB kabels en lekstroom terug richting de pc door teveel en te goedkope usb apparatuur. Geen echt sterk verhaal maar ...... ik haal de usb kabel naar mij usb hub eruit en foila, hij start verder tot aan de bios. Probleem lijkt me dus die usb weerwar en de hub. Wat nu precies het probleem is wordt een kwestie van elimineren :)

Hebben jullie tips en trucs om USB op een goede manier te verlengen?
Lol, dit is de eerste keer dat ik dat tegen kom. Maar volgens mij kan je gewoon 5 meter verlengingskabels kopen voor usb. Maar veel verder moet je echt niet gaan. En hoeveel apparaten had je uiteindelijk op 1 poort staan?

[ Voor 5% gewijzigd door Dekaasboer op 16-09-2007 11:00 ]

• verliezer
zit te kijken naar bluetooth als draadloze vervanger voor toetsenbord. Iemand ervaringen met bereik van bluetooth als bijvoorbeeld achter een kast is geplaatst?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Misschien heb je halt on detection of keyboard oid aanstaan (naam zal anders zijn), dat ie stopt met booten als er geen tobo is ingestoken.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dutch_Razor schreef op zondag 16 september 2007 @ 13:21:
Misschien heb je halt on detection of keyboard oid aanstaan (naam zal anders zijn), dat ie stopt met booten als er geen tobo is ingestoken.
Dan heb je gewoon beeld en zal er een foutmelding volgen als tekst in beeld.

Testing, one, two ...

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

wedde dat het geen hol met dat hubje en de wirwar aan kabels an sich te maken heeft ?
ik denk eerder dat je er zoveel "spul" op had hangen dat je voeding het niet meer trok ;)
en jah dan kun je beredeneren dat het wel altijd gewerkt heeft, maar dat zegt uiteraard niks.

en nu je het spul eraf hebt weer wel uiteraard

just my 2 cents

eerste wat je behoort te doen als een pc niet meer boot is dat ding kaal trekken en dan stapsgewijs nalopen

[ Voor 29% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-09-2007 16:19 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03

Xof

Ahja USB probleem heeft mijn oudere A7N8X Deluxe ook.. met een USB hub en een lange USB kabel wil die pc niet opstarten.. vreemd is het zeker, maarja je doet er niks aan ;)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:30
Ik heb sinds 19 september 2007, bijna hetzelfde probleem. Als ik mijn PC opstart dan gaan de fan's hard draaien maar ik krijg geen beeld, voor zover ik weet boot de PC ook niet verder. Bij de derde keer opstarten deed de PC het opeens weer. Vandaag weer hetzelfde verhaal, toen starte de PC na twee keer goed op. Ik verdenk mijn videokaart ervan (GeForce 7900 GTO, geeft ook steeds regelmatiger groene strepen door het beeld).

Specificaties: zie mijn sic
Processorsnelheid: 2400 MHz (terug geklokt)
BIOS versie: 2004
Hauppauge PVR 150MCE
Windows Media Center afstandsbediening ontvanger op USB poort.
Logitech keyboard en muis op PS/2 poorten

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1