Toon posts:

Geluid valt af en toe weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een muziekje op heb, valt mij geluid af en toe heel even weg. Iemand enig idee hoe dit kan? Dit heb ik alleen met mijn speakersetje X-230 van Logitech en niet met mijn Sennheiser PC151.

Als driver kon ik als enige vinden, bij software:
Realtek High Definition Audio Driver

Verwijderd

Zowel de X-230 als de PC151 zijn in feite simpele stereo-weergevers die je aansluit op de fronts out van je geluidskaart. En in de 'subwoofer' van de X-230 zit een dusdanig simpel versterkertje dat ik me niet kan voorstellen dat 'ie voor die dropouts zorgt.
Weet je zeker dat 't alleen bij de X-230 voorkomt, of kan dat ook toeval zijn?

Welk OS gebruik je? Bij Vista draaien de audio drivers in user space, bij XP en ouder in kernel space. Zou niet uit moeten maken, maar ring 0 drivers (kernel) hebben meer rechten om CPU-tijd op te eisen dan ring 3 drivers (user), en dat zou 't kunnen verklaren.
Probeer anders eens een losse geluidskaart, die zijn meestal minder CPU-afhankelijk.

Ik gebruik in de slaapkamer een X-210 setje (kleine broertje, 1 breedbandje in de satellietjes i.p.v. 2, verder identiek) op m'n wekkerradio, en heb nog nooit een dropout meegemaakt...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:33:
Zowel de X-230 als de PC151 zijn in feite simpele stereo-weergevers die je aansluit op de fronts out van je geluidskaart. En in de 'subwoofer' van de X-230 zit een dusdanig simpel versterkertje dat ik me niet kan voorstellen dat 'ie voor die dropouts zorgt.
Weet je zeker dat 't alleen bij de X-230 voorkomt, of kan dat ook toeval zijn?

Welk OS gebruik je? Bij Vista draaien de audio drivers in user space, bij XP en ouder in kernel space. Zou niet uit moeten maken, maar ring 0 drivers (kernel) hebben meer rechten om CPU-tijd op te eisen dan ring 3 drivers (user), en dat zou 't kunnen verklaren.
Probeer anders eens een losse geluidskaart, die zijn meestal minder CPU-afhankelijk.

Ik gebruik in de slaapkamer een X-210 setje (kleine broertje, 1 breedbandje in de satellietjes i.p.v. 2, verder identiek) op m'n wekkerradio, en heb nog nooit een dropout meegemaakt...
Ik ga er geen speciale geluidskaart voor aanschaffen aangezien het eerst nooit zo was. Welke drivers gebruikt je broertje?

Verwijderd

:) Mijn X-210, het kleine broertje van jouw X-230, gebruikt geen drivers en is rechtstreeks aangesloten op een wekkerradio van Chinese makelij. ;)

• sentinall
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08-2023
Hey,

Zelfde probleem hier.
Ik heb dezelfde drivers nodig voor mijn onboard geluidskaart en gebruik op dit moment windows Vista.
Af ten toe valt het geluid weg of skipped hij kleine stukjes. Ik heb alles al geprobeerd.
Ga vanavond proberen of dit verholpen is met een externe geluidskaart.
(Volgens mij ligt dit probleem aan Vista)

Als iemand hier een oplossing voor heeft, hoor ik het graag, het is naar mijn mening onzin om een externe kaart te gebruiken... Dit zou gewoon moeten werken

greetz

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 09:53:
Als ik een muziekje op heb, valt mij geluid af en toe heel even weg. Iemand enig idee hoe dit kan? Dit heb ik alleen met mijn speakersetje X-230 van Logitech en niet met mijn Sennheiser PC151.

Als driver kon ik als enige vinden, bij software:
Realtek High Definition Audio Driver
Als die Sennheiser op dezelfde geluidskaart zit aangesloten dan is het toch redelijk simpel?
Het ligt dan niet aan je computer, geluidskaart of driver maar aan het gedeelte daar achter.

Al gedacht aan een kabelbreuk? Of slecht contactje in de crappy minijack?

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 17-09-2007 11:15 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1