Toon posts:

Gebruik Microsoft LifeCam VX-1000

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze webcam al een tijdje ... ben niet zo bekend met die dingen.

Ik heb sindskort een nieuw systeem aangeschaft met een moederbord met een onboard geluidskaart (Asus P5N-E SLI), ik dacht, laten we het eens proberen.

Met gamen geeft 'ie ok geluid.

Echter ... mijn vriendin zit in Colombia, we chatten redelijk vaak met elkaar ... echter ... als ik mijn headset aansluit op de voorkant ... en ik ga praten ... komt het geluid er soms gewoon niet door. Ik heb alle instellingen geprobeerd.

En ook nog eens ... als ik iets aan de geluidsinstellingen veranderen, hangt MSN gewoon, voornamelijk het geluid dat stop, en het beeld blijft stilstaan.

Ik heb de LC14 drivers geinstalleerd (was geen Dutch version op Microsoft, dus heb ik de English (US) drivers geinstalleerd.

Nu was in zo aan het rondneuzen voor eventueel een nieuwe webcam, maar ik zat zo te lezen, dat er ook een in-built microfoon in de webcam zit.

Kan ik dus gewoon praten zonder headset en ze hoort het? Moet ik in Vista iets aanzetten en geluidssettings? Zal wel een noob vraagje zijn, maar ik kon de manual nergens vinden, vandaar dat ik het hier maar eens vraag.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:22

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Probeer eens of het wel goed lukt met Skype?
Een half jaar geleden zat mijn vriendin in California en toen hebben we voornamelijk via Skype gesproken omdat MSN de hele tijd vastliep en/of beeld/geluid niet doorkwam. MSN is blijkbaar veel te brak voor dit soort dingen :P
Wat betreft de ingebouwde microfoon, die kun je inderdaad ook gewoon gebruiken. Juiste drivers installeren (heb je dus waarschijnlijk al) en in de geluidssettings van Windows even de juiste mic selecteren.

[ Voor 27% gewijzigd door Mad Marty op 16-09-2007 08:31 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Skype willen we nog gaan proberen ja ... maar ze heeft volgende week een inburgeringsexamen, dus klooien met het systeem heb ik nog even geen tijd voor ;). Vanmiddag wellicht even bij mijn ouders zitten, met XP, die werkt wel ok.

Maar ... als er een built-in-microphone in the webcam zitten (deze bijvoorbeeld), dat wil zeggen dat je zonder headset moet kunnen praten, toch? Oftewel, het zit allemaal in 1 apparaat, ik moet alleen ff een manier vinden dit aan te zetten in Vista. Ik weet zeker dat ik de goeie driver heb, nu alleen nog activeren. Dus ... hoe doe je dat? ;)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:22

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Klopt, dan heb je geen headset meer nodig.
Heb geen Vista bij de hand, maar in XP (NL) is het Configuratiescherm - Geluiden en Audioapparaten - Spraak - Spraak opnemen (en dan het juiste apparaat selecteren). Maar met een beetje gezond verstand is het vast wel in Vista te vinden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mad Marty op 16-09-2007 08:35 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, dus gewoon apparaatje wisselen, die staat nu vast te wijzen naar mijn onboard geluidskaart ;). Thanks!!!

En trouwens, ik heb ook hulp gehad van het volgende filmpje over het installeren van Vista:

http://www.youtube.com/watch?v=FVbf9tOGwno

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg je die echo weg? DIe is echt HEEL groot!

Wat ishet beste?

1) Proberen het probleem te verhelpen? (geen idee hoe trouwens, ik heb alle optie's geprobeerd)
2) Een Webcam aanschaffen zonder echo zoals "QuickCam® Messenger"
3) Optie 2, met een USB headset erbij?

Ik gebruik dat echt alleen voor chatten met mijn meisje die nu 3 maanden in Colombia zit, niet voor gamen of zo.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 21:36 ]

Pagina: 1