Verkeerde kleurenweergave ati mobile x700

Pagina: 1
Acties:

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:28
Hallo,

Sinds gisteren heb ik een zeer irritant probleem met de kleuren weergave op mijn laptop (een acer aspire 9500)
Bij gradients e.d. krijg ik lelijke strepen te zien net alsof het aantal kleuren staat ingesteld op 16bit oid terwijl de beeldscherm instellingen toch echt op 32 bit staan.

Tot gisteren had ik dit probleem niet en zover ik me kan herinneren heb ik ook geen rare applicaties geinstalleerd of op enige ander wijze zitten kloten met de instellingen.

De enige boosdoener die ik kan bedenken (hoewel me dit erg sterk lijkt) is Unreal Tournament (de oude goty versie) die ik deze week weer eens geinstalleerd heb.

Graag zou ik willen weten of er iemand bekend is met dit probleem en of er een oplossing voor is :)

edit:
de search gaf me ook weinig feedback aangezien ik niet echt zeker was van de zoektermen die ik zou moeten gebruiken

[ Voor 7% gewijzigd door Creesch op 15-09-2007 23:10 ]

• Creesch
niemand ?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eerste stap: deinstalleren UT, of systeemherstel. Gebruik een LiveCD of zo om te kijken of het een hardware dan wel software probleem is. Al een keer opnieuw opgestart na het spelen van UT?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dain Bramage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09-2025
ik had een soortgelijk probleem en dat heb ik met een bios update kunnen verhelpen dus even op de site van het merk laptop kijken

[ Voor 22% gewijzigd door Dain Bramage op 16-09-2007 19:47 ]

• Creesch
Ja ik heb al een keer opnieuw opgestart na het spelen van UT en deinstalleren van UT heeft ook geen effect helaas.

en een BIOS update van acer zit er niet echt in, ik mag al blij zijn dat ze überhaupt werkende drivers meeleveren voor alles....

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

craze_ schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:57:
Ja ik heb al een keer opnieuw opgestart na het spelen van UT en deinstalleren van UT heeft ook geen effect helaas.
Ik gaf nog wat meer mogelijkheden ;) . BartPE LiveCD, Knoppix, systeemherstel. Verder drivers herinstalleren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:04
Ati catalyst control center(advanced) --> color -->daar wat mee om prutsen, als je er iets een beetje aan verandert, en dan op apply drukt enzo, kan het zijn dat het beeld ineens weer normaal is.
(heb er ervaring mee icm een x700 desktop model en Tactical Ops, wat op de UT engine werkt)

edit: En anders even nieuwste driver installeren. (en eerst de oude compleet verwijderen)

[ Voor 13% gewijzigd door warcow op 16-09-2007 20:16 ]

Pagina: 1