Hallo,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Probleem is als volgt.
Mijn ouders hebben internet via xs4all. Dit komt in de meterkast binnen, waarna vanaf de modem de verbinding naar de pc loopt.
Tot zover geen probleem.
Nu hebben mijn ouders altijd 2 of meer pc's aangesloten gehad op internet door achter de modem een switch (sweex) te plaatsen. Dit werkte gewoon goed.
Na verhuisd te zijn, was het plan om dit weer op dezelfde manier te laten werken.
Probleem...
Zonder de switch werkt het intenet gewoon goed.
Zodra ik de switch er tussen plaats, geeft de computer wel aan dat er een netwerkverbinding is, maar is het niet mogelijk om te internette.
Ook pingen naar een website heeft dan geen effect. De modem is dan ook niet te bereiken.
Ik heb de modem bij mij thuis getest in een zelde soort opstelling en daar werkt het zonder problemen.
Dit zijn de gegevens.
Pc:
Windows XP
Vast ip. (10.0.0.151)
subnetmask.255.255.255.0
satndaard, gateway10.0.0.138
dns. 194.109.6.66 (xs4all)
Switch:
Standaard 10/100Mbit van sweex
Router. Alcatel speedtouch (weet even net welke serie.iig oud)
Ik weet niet wat ik nog kan doen. Bekabeling is ook gewoon goed.
Ik heb snelheid van netwerkkaart voor de zeker heid al eens veranderd, maar zonder effect.
Ik hoop dat dit genoeg informatie is.
Graag hulp.
Alvast bedankt.
Jan
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Probleem is als volgt.
Mijn ouders hebben internet via xs4all. Dit komt in de meterkast binnen, waarna vanaf de modem de verbinding naar de pc loopt.
Tot zover geen probleem.
Nu hebben mijn ouders altijd 2 of meer pc's aangesloten gehad op internet door achter de modem een switch (sweex) te plaatsen. Dit werkte gewoon goed.
Na verhuisd te zijn, was het plan om dit weer op dezelfde manier te laten werken.
Probleem...
Zonder de switch werkt het intenet gewoon goed.
Zodra ik de switch er tussen plaats, geeft de computer wel aan dat er een netwerkverbinding is, maar is het niet mogelijk om te internette.
Ook pingen naar een website heeft dan geen effect. De modem is dan ook niet te bereiken.
Ik heb de modem bij mij thuis getest in een zelde soort opstelling en daar werkt het zonder problemen.
Dit zijn de gegevens.
Pc:
Windows XP
Vast ip. (10.0.0.151)
subnetmask.255.255.255.0
satndaard, gateway10.0.0.138
dns. 194.109.6.66 (xs4all)
Switch:
Standaard 10/100Mbit van sweex
Router. Alcatel speedtouch (weet even net welke serie.iig oud)
Ik weet niet wat ik nog kan doen. Bekabeling is ook gewoon goed.
Ik heb snelheid van netwerkkaart voor de zeker heid al eens veranderd, maar zonder effect.
Ik hoop dat dit genoeg informatie is.
Graag hulp.
Alvast bedankt.
Jan