Windows Installatieprobleem raidcontroller

Pagina: 1
Acties:

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-02 14:12
Hallo hallo

heb eindelijk mijn nieuwe systeem binnen en probeer Windows te installeren, maar kreeg eerst foutmelding 0x0000007b en dus een opstartdiskette gemaakt. NU krijg ik alleen een error code 18 en heb echt alle opstartdiskettes gemaakt via de gigabyte websitwe, die ik maken kan en toch steeds blauw scherm zodra windows probeert te laden.

Heb een Gigabyte DS4 en een Maxtor Sata2 200gb

Iets wil niet helemaal werken tussen die 2

Iemand misschien een tip?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik had ook zoiets met m'n Intel mobo. Behalve de RAID drivers moest ik ook de IDE driver laden via F6 en floppydisk. Wellicht is dat hier ook zo?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Als je de betreffende controller instelt op IDE-modus heb je toch geen drivers nodig voor installatie?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• AndereKoekoek
Heb de schijf en dvdrom nu in de gigabyte controller gedaan ipv ich9r en krijg nu foutmelding 0x0000007b ondanks dat de controller meegepakt is tijdens de installatie.

Zal morgen ff in de bios alles op IDE zette. Inmiddels vanaf 1400 bezig en maar ff stoom afblazen in een discotheek ;)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ha, ich9r, daar ben ik dus ook een halve dag mee bezig geweest. Je hebt in feite 2 opties: instellen op IDE, maar dan heb je niet de optimale performance (geen NCQ enzo) of instllen op AHCI, zodat je wel NCQ enz hebt.

Van de Gigabyte site:

If you want to enable AHCI, please kindly set "SATA AHCI Mode" as AHCI in the BIOS. Then, install GIGABYTE SATA2 RAID driver in Windows XP/2000 O.S.

0x0000007b betekend in elk geval dat de installatie de HD niet kan vinden. Bij mij lag het ook aan een te nieuwe ich9r driver. Met een oudere drivers was ik er vanaf.

O, en waar hangt je DVD speler aan? IDE of SATA?

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 15-09-2007 22:48 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• AndereKoekoek
Ok ja dat dacht ik al.

Heb ook een nieuwe dvdspeler gekocht die Sata is... Heb al geprobeerd ze beide aan de gigabyte en/of intel connector te hangen, maar beide werken niet.
Zal toch niet zo zijn dat deze niet herkend wordt. Zat ook te denken aan vista, maar dat is nog minder compatible lol

Thnxx voor de tips Mixcrokid, voel me toch niet zo heel dom, gezien ik niet de enige ben lol

• AndereKoekoek
Ik ben eruit !

Lag blijkbaar aan mijn XP-cd. Even de xp bij mijn vader opgehaald en alles loopt als een trein!
Pagina: 1