Toon posts:

[WIN2003]TM Nations Dedicated

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond Tweakers,

Ik heb nu ong een jaartje een eigen server draaien, hierop draait http, ftp en dns, dit werkt allemaal perfect.

nu ben ik me de laatste tijd bezig gaan houden met gamehosting, puur omdat ik het interessant vind hoe zoiets werkt en omdat ik zelf een ict opleiding doe, vind ik het leuk om met dit soort dingen bezig te zijn.

nu heb ik een unreal tournament server opgezet en deze werkt perfect, maar ik ben nu bezig een Trackmania Nations server op te zetten, ik heb vele tutorials doorgelezen, heel got afgespeurd (waaronder het TMNations Deel 5 topic) google heeft me ook ver geholpen en nu heb ik dus mijn config helemaal aangepast, de snelkoppeling is van de goede informatie voorzien, maar nu mijn probleem:

Op het moment dat ik de server wil opstarten, (dubbelklik op de snelkoppeling op mijn bureaublad) zie ik het venster verschijnen en vervolgens sluit deze weer af, nu heb ik dus verdergezocht en ben ik uiteindelijk (na veel uitproberen en veel google) tot de conclusie gekomen dat de TMN server niet op mijn Windows Server 2003 werkt, maar wel doodleuk onder xp.

Dit gebeurt allemaal remote, het werkt niet.
ook lokaal (dus monitor + tobo + muis) achter de server, de TMNserver start niet op.
Ook helpt de compatibiliteitsmodus (compatibiliteitsmodus voor xp) op de server niet.

ik hoop dat iemand mijn verhaal begrijpt en alvast bedankt voor het lezen,
Mijn vraag dus: hoe kan het dat mijn Trackmania Nations server niet draait onder Windows Server 2003, maar wel op mijn XP Professional pc?

Verdere informatie:

Server:

Firewall: BlackICE Pro (ook wanneer de firewall uit is werkt de server niet)
CPU: 900mhz pentium 3
RAM: 256MB (gemiddeld zon 50-100mb vrij)
HDD: 10 gig vrij, genoeg voor het programma dus

Eigen PC (waar de TMN server dus wel werkt)

RAM: 2 gb
CPU amd 4000 x2 (2x 2.0 ghz)
HDD, ruimte zat

p.s. ik hoop dat dit duidelijk voor de mensen is en dat ik genoeg informatie gegeven heb, als je verder informatie nodig hebt vraag het dan aub.

Verwijderd

Topicstarter
schopje, weet iemand het?

ik heb in de tussentijd windows xp pro op mijn server geinstalleerd, en op een andere server, vreemd genoeg ook allebei geen resultaat, op mijn (snellere xp pro) pc werkt het gewoon wel.

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
VMware de oplossing ? zo heb ik het met mijn SOF2 server toendertijd gedaan ;-)