Toon posts:

Nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Dit is mijn eerste post hier bij GoT en zit met volgende vraag:
Binnen dit en een maand ga ik bij Salland een bestelling plaatsen. Mijn budget ligt rond de 450€.
Mijn vraag is of volgende componenten compatibel met elkaar zijn. Diskettestation en DVD/RW heb ik nog thuis liggen alsook een voedingskabel.

Case: Rasurbo SC-02 met 530 W voeding
Mobo: M2A-VM
CPU: X2 4400 65 W
RAM: 2x1GB KVR 667
HD: Samsung spinpoint 320 GB 16 MB
GPU: MSI radeon RX 1950 Pro 256 MB

Is de boxed cooler voldoende of raden jullie nog een Arctic Freezer 64 Pro aan?
Processor en koeler zou ik voor 8€ laten doen door Salland zelf, daar ik dit nog nooit gedaan heb.
Moet ik eventueel nog kabels bijbestellen ofzo (bvb SATA- kabel), of zit alles erbij?

Het systeem zal vooral dienen om beetje te photoshoppen, surfen, muziek beluisteren en af en toe een game.

Alle reacties en eventuele verbeteringen zijn zeer welkom.

Mvg,

sven

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
Bij het moederbord krijg je alle kabels erbij die nodig zijn. De boxed cooler is voldoende, als je echter cooler en stiller wilt kan je er waarschijnlijk wel beter die arctic kopen.

Je hebt een voedingskabel, hangt daar ook een voeding aan?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
ChessSpider schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:33:
Je hebt een voedingskabel, hangt daar ook een voeding aan?
Case: Rasurbo SC-02 met 530 W voeding
Is die 530W niet wat overdone trouwens?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• ChessSpider
Yohan schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:35:
[...]

[...]

Is die 530W niet wat overdone trouwens?
my bad :o

Heb je al gekeken of je er misschien een core 2 duo systeem van kan maken? Core 2 Duo's presteren over het algemeen beter dan AMD, maar of dat in jouw geval ook zo is is iets wat je zelf uit moet zoeken.
Als je niet vies bent van overclocken is C2D waarschijnlijk the way to go...

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik denk dat je beter een voeding met minder Watt kan nemen, en dan van een bekend merk.
Jammer als er dingen kapot gaan door slechte voeding, verder wel mooi systeem denk ik.

Verwijderd

ChessSpider schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:42:
[...]

my bad :o

Heb je al gekeken of je er misschien een core 2 duo systeem van kan maken? Core 2 Duo's presteren over het algemeen beter dan AMD, maar of dat in jouw geval ook zo is is iets wat je zelf uit moet zoeken.
Als je niet vies bent van overclocken is C2D waarschijnlijk the way to go...
Intel presteert beter als AMD in het middensegment??? :)

• ChessSpider
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:44:
[...]

Intel presteert beter als AMD in het middensegment??? :)
Hence het algemeen ;). Als hij het geld ervoor kan vinden en niet vies is van overclocken, is intel iig wel beter :p

Daarbij is intel op het middensegment ook wel aardig sterk op het moment volgens mij..

[ Voor 12% gewijzigd door ChessSpider op 15-09-2007 20:46 ]

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Surgue schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:42:
Ik denk dat je beter een voeding met minder Watt kan nemen, en dan van een bekend merk.
Jammer als er dingen kapot gaan door slechte voeding, verder wel mooi systeem denk ik.
Inderdaad, bezuinig nooit op de voeding. Dat is vaak hetgeen wat je pc stabieliteit geeft. Ook in geval van kortsluiting binnen de case (heb ik zelf eens meegemaakt...) geeft een wat duurdere voeding veel betere bescherming.

Verwijderd

Topicstarter
Overclocken is niet de bedoeling. Ga voor de AMD gaan.
Die 530W is indd wel wat overdone, kan msschn beter kleiner broertje nemen, de BC-01 400W.
Of is Rasurbo geen goede keuze. Kast ziet er trouwens wel sjiek uit vind ik persoonlijk. Maar over de airflow heb ik niks gevonden. Er zitten ook 2 casefans bij. :)

Verwijderd

Topicstarter
Is de Antec NSK4480B 380W dan een betere keuze?

• ChessSpider
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:53:
Is de Antec NSK4480B 380W dan een betere keuze?
Je hebt van die calculators op het internet dat uitrekent hoeveel watt je systeem gebruikt. Tel daar pakweg 20 watt bij op en koop dan een voeding waarvan 80% maximale output gelijk is aan dat getal. Dan lopen de voedingen over het algemeen namelijk op het efficientst (correct me if I am wrong).

Op google zijn ze waarschijnlijk wel makkelijk te vinden met de juiste zoekwoorden, anders even zoeken op Overige Hardware. Succes!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Dit topic is in strijd met de regels in het CSL Beleid en gaat derhalve op slot :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.