Toon posts:

Spel loopt vast, comp begint te blazen en gaat dan verder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren, dames

Ik weet niet precies waar ik mijn issue moet posten, dus doe ik het maar hier. Wanneer ik een spel in dit geval BF1942 speel stopt het spel regelmatig ( niet crashen). Na 1 a 2 sec begint de computer te blazen (of het nou de fan is of dat de processor bezig gaat weet ik niet. Na ongeveer 5 sec stopt het gezoem en gaat het spel weer verder. Weet iemand waar dat aan kan liggen?? Geheugen of zo en weet iemand hoe dat opgelost moet worden?

Mvg
Peter

Verwijderd

Klinkt als een temperatuur probleem...

Wat zijn je temperaturen?
Met een programma zoals Everest zijn die uit te lezen.

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:28
Is dat gezoem misschien het draaien van de cd/dvd-drive?

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik eens even kijken. Wat zijn de normale waarden?. En als het een temperatuurprobleem is, wat kan ik eraan doen?

Verwijderd

de vraag hoort eigenlij bij Spielerij - Problemen & Vragen.
maar ik denk ook dat het een temperatuur probleem is.
ik weet niet of je het spel van cd speelt maar het zou ook kunnen zijn of er een vlekje of een krasje op de cd zit.
het kan zijn dat de pc de data niet goed kan lezen en dan doet ie dat een aantal keren opnieuw :/

• rickpastoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-11-2021
Wat je zou kunnen proberen is spelen met je kast open, zodat er flink veel frisse lucht in je pc komt. (Eventueel zet je er een grote fan voor.) Mocht het probleem dan gefixed zijn dan is het inderdaad een temperatuurprobleem en zul je even moeten kijken of je eventueel een extra fan moet plaatsen of dat je één van de fans moet vervangen.

Verwijderd

Wat normale waarden zijn hangt af van een hele hoop dingen zoals:
omgevingtemperatuur
airflow in je kast
welke cpu is het
welke gpu is het

voor de vuist weg zou ik zeggen cpu tot 65 graden en gpu tot 100 graden, maar pin me daar niet op vast.

Betere cpu/gpu koeler, betere airtflow zijn manieren om de temperatuur omlaag te krijgen.

Wat Rudolfus zegt zou ook heel goed kunnen, dan zou je computer het spel niet goed aankunnen.
Voldoet je computer aan de eisen die het spel stelt?

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen, bedankt voor de input. Ik ga het eens proberen!!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:46:
Wat normale waarden zijn hangt af van een hele hoop dingen zoals:
omgevingtemperatuur
airflow in je kast
welke cpu is het
welke gpu is het

voor de vuist weg zou ik zeggen cpu tot 65 graden en gpu tot 100 graden, maar pin me daar niet op vast.

Betere cpu/gpu koeler, betere airtflow zijn manieren om de temperatuur omlaag te krijgen.

Wat Rudolfus zegt zou ook heel goed kunnen, dan zou je computer het spel niet goed aankunnen.
Voldoet je computer aan de eisen die het spel stelt?
100 graden is voor de meeste videokaarten toch wel erg veel lijkt me.

TS post je specs eens dan kunnen we dit soort vragen wat specifieker beantwoorden, nu blijft het gokken

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:51:
100 graden is voor de meeste videokaarten toch wel erg veel lijkt me.
m'n vorige videokaart mocht tot iets van 135 en m'n huidige gaat pas bij de 145 (grenswaarde fabrikant) moeilijk doen.
Ik ging er voor het gemak van uit dat dit normaal is maar dit is dus gebaseerd op maar 2 videokaarten.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:07

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 23:05:
[...]

m'n vorige videokaart mocht tot iets van 135 en m'n huidige gaat pas bij de 145 (grenswaarde fabrikant) moeilijk doen.
Ik ging er voor het gemak van uit dat dit normaal is maar dit is dus gebaseerd op maar 2 videokaarten.
Dat je videokaart (in theorie) zo warm mag worden geeft nog niet aan dat dit voor de rest van je systeem ook zo is. En met die temperaturen warmt je videokaart de rest lekker op. :/

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11 21:36
Max temp waarde van cpu/gpu is altijd wel terug te vinden op de site van de fabrikant, voor cpu's is dat dus meestal intel of amd en voor gpu's ati/nvidia (niet van stikkerplakkers zoals asus msi etc). Op google is meestal ook wel wat over temps te vinden.

Beetje met temp gebaseert op jou kaart gooien heeft geen zin.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:43:
de vraag hoort eigenlij bij Spielerij - Problemen & Vragen.
En dus move ik hem ook daarheen :)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Topicstarter
Heren, dames.... ben ik weer met mijnzelfde probleem.

Ik heb nog steeds last dat wanneer ik mijn computer een tijdje aan heb staan de computer in eens begint te blazen en dat het spel even stopt. Waar ik nu echter achter ben is dat het niet de CPU cooler is die begint te blazen maar de CD-ROM speler.

Het spel betreft een oudje nml BF1942... heeft iemand een idee met deze toegevoegde infor hoe ik het probleem op kan lossen?

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-11 00:06
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:45:
Waar ik nu echter achter ben is dat het niet de CPU cooler is die begint te blazen maar de CD-ROM speler.
Het spel betreft een oudje nml BF1942... heeft iemand een idee met deze toegevoegde infor hoe ik het probleem op kan lossen?
In dat geval begint er niks te blazen maar begint er iets te spinnen.
Ik neem aan dat het spel op een cd staat, dan is of de cd beschadigd/vuil of je cd-rom speler is aan vervanging toe. Van de CD kun je waarschijnlijk een copietje maken en een CD-ROM speler is voor pak 'm beet €15 te koop.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 07:57
Je kan ook ergens een no-cd patch weghalen, waardoor je je cd voor dat spel niet meer nodig hebt.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

of mini image gebruiken icm daemontool, heb je die bf1942 cd ook niet meer nodig
Pagina: 1