Toon posts:

IP of email forward

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de zaak hebben wij een eigen mailserver. De externe emails worden rechtstreeks op de mailserver afgeleverd. Na onze verhuizing vandaag zijn de IP adressen veranderd. Nu heb ik onze provider gevraagd het MX record te wijzigen maar dit is nog niet gebeurt. Ik heb nog de beschikking over de oude ADSL verbinding met het betreffende IP adres. Kan ik hier een server aan hangen en dan de mail forwarden naar het nieuwe IP adres of al het IP verkeer doorsturen? De DNS instellingen zullen pas maandag ik de loop van de dag gewijzigd worden. Wat is het snelste/eenvoudigste om de maandag te overbruggen?

Verwijderd

Het ligt er denk een beetje aan hoe belangrijk voor jou de mails zijn die op dit moment binnen komen.

Maar de oplossing die je zelf al aandraagt is wel mogelijk, alleen dien je dan volgens mij wel een smarthost op te geven bij jullie huidige mailserver (misschien kan een medetweaker dit bestigen).

Deze moet ook weer aangepast worden op maandag, wanneer de mail wel weer normaal afgeleverd word.

Mag ík vragen wat voor een mailserver je gebruikt? Dan zou ik eventueel nog kunnen zeggen waar dit te configureren is :)

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Draait de server op de oude verbinding Windows of Linux? In het laatste geval zou je met behulp van xinetd.d het verkeer welke op een bepaald IP en poort binnenkomt doorsturen naar een ander IP en poort. Kan ook wel eens handig zijn als je thuis een server hebt draaien waarbij poort 25 wordt geblokkeerd bijvoorbeeld :)

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

Topicstarter
sPENKMAN schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:34:
Draait de server op de oude verbinding Windows of Linux? In het laatste geval zou je met behulp van xinetd.d het verkeer welke op een bepaald IP en poort binnenkomt doorsturen naar een ander IP en poort. Kan ook wel eens handig zijn als je thuis een server hebt draaien waarbij poort 25 wordt geblokkeerd bijvoorbeeld :)
De server kan ik zelf inrichten Ware het niet dat mijn Linux kennis nul komma 0 is. Misschien een windows oplossing om het IP verkeer door te sturen?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Als je een tijdelijke server met zijn lan kant aan je 'echte' mailserver kunt knopen, kun je die tijdelijke server wellicht als fallback mx instellen, die alle ontvangen berichten weer gelijk doorstuurt ?

Overigens; je bent verhuisd, blijft bij dezelfde provider en toch wijzigen ze je IP adressen ?
Ik neem aan dat ie dat spontaan heeft gedaan, anders had je het nieuwe IP adres al lang in je mx records op kunnen nemen ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tenzij je heel belangrijke mails verwacht kun je beter gewoon afwachten. Als mail servers namelijk de mails niet bij je servert af kunnen leveren, proberen ze dat later gewoon nog een keer. En nog een keer, en nog een keer. (Tot een bepaalde limiet, die ruim genoeg is om twee dagen te overbruggen.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sja ik zou gewoon een poortje forwarden naar mijn nieuwe servert

en die leverancier op z'n klote geven voor het trage werk

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 16-09-2007 23:21 ]

Iperf

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

fish schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:20:
sja ik zou gewoon een poortje forwarden naar mijn nieuwe servert
Je moet daar wel mee uitkijken dat je geen open relay maakt :P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

CyBeR schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:27:
[...]

Je moet daar wel mee uitkijken dat je geen open relay maakt :P
met een poort forwarden ?
neh , alleen als hij de nieuwe server fout heeft geconfigureerd ... maar ja dat kan altijd

Iperf

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

fish schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:32:
[...]

met een poort forwarden ?
neh , alleen als hij de nieuwe server fout heeft geconfigureerd ... maar ja dat kan altijd
Mja, 't ligt aan de situatie maar 't kan wel. Als je port forward vanaf een trusted IP (dwz een ip dat mag relayen) heb je 't al voor elkaar.

Pagina: 1