Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:24
Hallo,

Ik ben in het bezit van een TT One New Edition. Het probleem is dit: Ik was met Home 2.0 een backup aan het maken. Ineens liep mijn pc vast waardoor ik genoodzaakt was deze opnieuw op te starten. Na het opstarten van de pc wilde mijn TT ook niet meer opstarten. Bij het logo in het begin krijg ik een grote rode kruis. De Verkenner ziet wel dat er een verwisselbare schijf aan de pc hangt, mar als ik er op klik dan krijg ik de melding: Deze schijf is niet geformarteerd. Wilt u de schijf formatteren? Ik heb eerst op Nee geklikt maar later ook op ja maar dan eindigt het formatteren met de mededeling dat deze schijf niet volledig geformarteerd is. Het programma Home zit de TT ook niet. Ik heb wel een oude backup maar het lukt me dus niet deze in de TT te krijgen.

Zijn er mensen die wat tips voor me hebben. Alvast bedankt

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 07:58
Zoiets had ik dus ook een tijdje geleden. Ik was nog niet eens de backup aan het maken of XP gaf de melding aan dat de device is ontkoppeld. TomTom gaf toen meteen een rood kruis aan. Wat dat betreft ben jij een stukje verder gekomen. Heb hem teruggestuurd naar Bol (waar ik hem kocht) en krijg m'n geld terug. Daarna maar een 910 aangeschaft. Die sluit ik voorlopig maar niet aan op de pc, pas als die map verouderd is.

Edit: http://gathering.tweakers...messages/1242694///kaduuk

Edit: waarschijnlijk is het probleem bekend bij TomTom,
vandaar dat ik ook zo gemakkelijk mijn geld terug krijg.

[ Voor 19% gewijzigd door flo_ op 15-09-2007 18:54 ]

• acale
Dit is echt balen. Maandag dus gelijk TomTom bellen. Maar is er echt geen manier om dat interne geheugen te formatteren? Dan zou ik mijn backup erop kunnen zetten. Is dat geheugen Ready Only ofzo?

• flo_
acale schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:12:
Dit is echt balen. Maandag dus gelijk TomTom bellen. Maar is er echt geen manier om dat interne geheugen te formatteren? Dan zou ik mijn backup erop kunnen zetten. Is dat geheugen Ready Only ofzo?
Nou, dat denk ik niet. Anders zou die backupmodule van TomTom Home ook niet bestaan. Denk dat op een of andere manier die schijf gewoon corrupt is geraakt, waardoor weet ik ook niet. Maar ik vermoed gewoon een reeks defecte apparaten, aangezien jij ook diezelfde tomtom one v2 hebt.

• acale
Ik weet niet of het uit maakt maar mijn win xp zegt dat ik de v4 heb. Maar wat ik me afvraag is of het geheugen fysiek beschadigd is of slechts softwarematig. Ik bedoel zoiets als wanneer bij windows de boot.ini kapot is.Ik vermoed namelijk eerder dat het opstart bestandje van de TT corrupt is en dan zou het volstaan dit bestandje (of de hele backup) opnieuw op het apparaat te zetten. Maar zo te zien is het makkelijker gezegd dan gedaan

Edit:
Het is me gelukt het interne geheugen te formatteren en ben nu bezig de backup terug te zetten. Moge de goden genade hebben. Hoop dat het lukt

Edit:
Gelukt, mijn TT leeft weer.

[ Voor 17% gewijzigd door acale op 16-09-2007 00:35 ]

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 22:13

ScSi

Belg.

acale schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:16:
Edit:
Het is me gelukt het interne geheugen te formatteren en ben nu bezig de backup terug te zetten. Moge de goden genade hebben. Hoop dat het lukt

Edit:
Gelukt, mijn TT leeft weer.
Als je nu ook nog even uitlegt HOE en met welke programma's je het hebt gedaan, hebben de anderen er mogelijks ook nogwat aan..

• flo_
ScSi schreef op zondag 16 september 2007 @ 08:54:
[...]

Als je nu ook nog even uitlegt HOE en met welke programma's je het hebt gedaan, hebben de anderen er mogelijks ook nogwat aan..
Denk gewoon de TomTom formatteren via Deze computer
en daarna met TT Home de backup terugzetten?

• acale
Sorry, ik was gistseren zo blij dat ik vergeten ben uitleg te geven. Flo_ heeft gelijk. Ik heb de verwisselbare hardeschijf geformarteerd met FAT. Hiervoor lukte me dit niet omdat het blijkbaar heel belangrijk is da je bij volume naam exact de naam van het apparaat meldt. In mijn geval dus TomTom ONE. Dit moet natuurlijk met beheer rechten worden gedaan. 1 maal geformarteerd de backup die ik had via de verkenner naar de TT gekopieerd. Et voila! Het heeft me veel zweet en tranen gekost maar het is me wel gelukt. Flo_ bedankt voor je hulp.
Pagina: 1