Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CSS] Horizontaal menu - Inline of Float

Pagina: 1
Acties:

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Ha,

Ik ben bezig met het maken van een horizontaal menu, maar kom er niet helemaal uit.

Het probleem is dat door middel van onderstaande code (floaten) het menu, inclusief links, goed wordt weergegeven, maar ik wil de ul centreren ten op zichte van de div waar de ul in zit.

Voorbeeld is hier te zien: http://www.scriptfreakz.com/voorbeeld/

In dit voorbeeld is te zien dan het menu horizontaal wordt weergegeven (=correct), maar ik wil dus het geheel ook centreren ten op zichte van het blauwe vlak. Maar doordat ie gefloat is heb ik daar moeite mee om dat voor elkaar te krijgen (lees: niet voor elkaar te krijgen).

Nu heb ik het ook met display: inline op de li elementen geprobeerd en dan werkt het wel, maar wanneer ik dan een display: block op de a elementen toepas dan maakt ie opeens een verticaal menu.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Dan moet de list items niet floaten :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• radem205
Dat moet wel om de list items horizontaal te krijgen, of door het gebruik van display: inline, maar dat lukt ook niet :s

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Je linkjes ook geen block element geven. Nadeel daarvan is dat de linkjes inline zijn en je hoogte niet meer werkt. Dat moet je dan oplossen met paddings :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• radem205
Sorry, maar snap het nog niet helemaal volgens mij:(.

Ik heb nu dit: http://www.scriptfreakz.com/voorbeeld

Wat doe ik hier dan fout, want hij geeft de balk te smal weer :s?

Hij pakt de padding niet voor het a element lijkt het wel. Alleen maar voor de hover :s. Weet iemand hoe dit kan?

Bedankt alvast!

[ Voor 22% gewijzigd door radem205 op 15-09-2007 19:11 ]

• radem205
Modbreak:Niet kicken binnen 24 uur ;)

[ Voor 83% gewijzigd door André op 17-09-2007 10:23 ]

Pagina: 1