Toon posts:

[Laptop] Desktop vervanger

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een laptop kopen, maar ik twijfel tussen de Acer Aspire 9920G-302G32MN (goedkopere 20 inch broertje) en de Asus C90.
Ik wil deze laptop gaan gebruiken om bijvoorbeeld films te kijken of te gamen. Dit zijn de specs:
Naam:----------Acer Aspire 9920G-302G32MN----------------------------Asus Laptop C90S-AK006C
Geheugen:---2048 MB DDR2 (Weet mhz'en niet rond 667mhz)--Zelfde
Videokaart:---GeForce 8600M GT--------------------------------------------GeForce 8600M GT
Beeldscherm:20.1 inch, 1920x1200, CrystalBrite, WSXGA+-----15.4 Inch, 1680x1050,WSXGA+,
--------------------Full-HD(1080p&720p) :9~ ----------------------------------Color Shine HD(720p)
Harde Schijf:--2x160 GB 5400 rpm :9~ --------------------------------- 160 GB (verder geen info)
Webcam:----- 0.3 MP( 640x480 gok ik)-----------------------------------2MP + facetracking
Koeling:-------Normale laptop koeling--------------------------------------Turbo gear (5Xexhaust fan@back):9~
CPU:-----------Core 2 Duo T7300 (4MB, 2.0 Ghz)-----------------------C2D E6600 (4MB, 2.4 Ghz +
--------------------------------------------------------------------------------------OC-mode 2930 mhz x6800 speed :9~ )
Extra's:------ 5in1 cardreader, TV ontvanger,WLAN-----------5in1 cardreader, TV ontvanger,WLAN
Prijs:-----------€ 1419,00---------------------------------------------------€ 1326,01
Afmetingen: Onbekend--------------------------------------------367mmx268mmx34~44 mmWxDx H)~3.1 kg
Foto:
C90:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilewhack.com/asus-c90.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ubergizmo.com/photos/2007/4/asus-c90.jpg
9920G:
Afbeeldingslocatie: http://img.rueducommerce.fr/ordinateur/images/produits/xl/ASPIRE-9920.jpg
weet niet welke waar is bovenste komt van een franse site:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebook.strefa.pl/acer/aspire%205720.jpg
Nog een paar andere dingen, voor de 9920G waren geen reviews te vinden, hij stond zelfs niet op de Acer site 8)7, de 9920G is binnen 5-10 dagen te leveren. De ASUS C90 is nog niet in Nederland aan gekomen, wordt volgens mij verwact op 26 september. De reviews waren Amerikaans, met barebones. Wij krijgen alleen de kant-en-klare, dus kon niet alle info vinden.
Ik twijfel tussen deze twee, De Acer met zijn mooie beeldscherm, wat daarnaast ook een nadeel is door de grote. Ik verplaats mijn laptop weinig alleen even naar een andere locatie om de zoveel tijd. Maar reis er niet mee. Ook denk ik dat die hoge resolutie, jammer genoeg niet gebruikt kan worden door dat de videokaart geen 1920x1200 vol kan pompen. Maar voor TV, en HD-films te kijken is het perfect. En ik vraag me af wat die raid-0 (5400 rpm) gaat doen, qua performance. En ik vind die looks prachtig (als hij klopt, want de standaard-afbeelding was onduidelijk, deze heb ik op google gevonden).Die andere daarin tegen vind ik een beetje normaaltjes.
De C90 heeft een hele snelle cpu, overclock functie en goede koeling. Maar ik heb wel gehoord dat deze wel te lawaaierig in overclock-stand. De snelheid van de harde schijven kon ik helaas niks over vinden. De 15.4 inch scherm is wel redelijk. En deze heeft ook een mooie webcam. En heeft die natuurlijk de prijs mee.
Kunnen jullie me helpen om uit deze keuze te komen? Als jullie betere laptops voor het geld hebben is het natuurlijk ook goed.
Alvast bedankt,

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 18:19 . Reden: Plaatje ]

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Tjah, wat ga je met je laptop doen? Misschien de belangrijkste vraag. Verder zit er best wel een verschil tussen 20 en 15,4 inch lijkt mij? Volgens mij moet dat jou keuze toch al weergeven? Een rare vergelijking vind ik zelf.

• Boral27
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-01 21:38
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je een 20 inch laptop zou willen hebben. Maar goed als het te koop is zzal er wel een markt voor zijn

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Voor die 80 euro verschil zou ik niet voor de Asus kiezen maar voor de Acer.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Boral27 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 18:27:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je een 20 inch laptop zou willen hebben. Maar goed als het te koop is zzal er wel een markt voor zijn
Wel als je het als desktop vervanger wilt gebruiken, sleep je hem vaak met je mee ga dan voor een kleiner scherm.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja vind het ook een beetje een rare vergelijking. De een is 20", de ander 15"4. 15"4 is nog redelijk mobiel, 20" absoluut niet. Ik denk ook niet dat de 20" lang meegaat zonder dat hij aangesloten is op netstroom. Ik zou zelf ook geen 20" laptop kopen, dan liever nog een klein mediasysteempje ofzo. Als je toch een groot scherm wil, ga dan voor een 17" laptop. Heb je nog bepaalde voorkeuren van merk of gaat het echt alleen maar om de specificaties? (Lijkt een domme vraag maar er zijn genoeg mensen die voor geen goud een Dell nemen bijv.)

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:28
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 18:16:
...
Ook denk ik dat die hoge resolutie, jammer genoeg niet gebruikt kan worden door dat de videokaart geen 1920x1200 vol kan pompen.
...
Kan wel hoor Quake wars: enemy terertory loopt op mijn zepto tegen een frame-lock aan van 30fps op 1680*1050 met maximale settings (8600GT). En de meeste mensen kunnen nog niet eens 30 frames apart onderscheiden, misschien kunnen de extreme spellen als farcry niet op max en met een fatsoenlijk fps maar dan moet je of een desktop kopen (dan heb je 8800) of genoegen nemen met wat lagere settings.

• Boral27
ODF schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 18:34:
[...]

Wel als je het als desktop vervanger wilt gebruiken, sleep je hem vaak met je mee ga dan voor een kleiner scherm.
Als je er toch niet mee gaat lopen slepen dan koop je toch gewoon een desktop?
Die nemen ook niet al te veel ruimte meer in.
Maar goed het is niet meer dan mijn persoonlijke mening, er is duidelijk dus wel een markt voor dus wat zeur uik eigenlijk?.

Verwijderd

Topicstarter
@Boral, het is gewoon omdat het makkelijk is, wil ik in de keuken pc gebruiken, doe ik dat in de keuken. Is het mooi weer, lekker buiten.Ik zie je nog niet zo snel een pc naar buiten verplaatsen. En natuurlijk met vrienden.

• Boral27
@ Sirkay, dan wens ik je succes met het slepen van een 20inch bakbeest.
17 inch lijkt me persoonlijk het maximale formaat om een beetje van een laptop te kunnen spreken.
Waar ligt de grens? Krijgen we straks 30inch laptops?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar heb je wel een punt, ik denk dat ik voor de C90 ga, maar weet iemand welke foto klopt bij de 9980G?

• xesisoj
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-02-2023
Ik weet niet of je nog steeds zoekende bent maar ik denk dat de bovenste acer foto klopt.
Overigens heb ik zelf een C90, zit geen TV tuner standaard in, is een extra, alles is er wel op vorbereidt. Heb je nog vragen over de C90, kijk ook op het C90 topic.

Grtz Dre

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
Xesisoj, zou je zo vriendelijk willen zijn om het modder en de steen weer terug te willen leggen nadat je klaar bent met de opgraving? Ik denk niet dat iemand 3,5 maand wacht met de aanschaf van een laptop....

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40

Thandor

SilverStreak

En naast dat zijn dit soort topics eigenlijk in strijd met het beleid: op slot dus :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.