Ik krijg binnenkort chello en nu wil ik graag vantevoren al even wat kabels leggen van de meterkast naar de computer. Wat voor kabels moet ik dan leggen?
Zou ik niet doen, kost je alleen maar geld, terwijl je van de Chello installateur max 15 m UTP krijgt geloof ik...
als je je verveelt kan je evt alvast gaatjes boren.
dit is geen link
Verwijderd
Je hoeft niet te leggen. De installateur zal de modem vlakbij het punt plaatsen waar de kabel binnenkomt. Vanaf daar gaat het verder met een UTP kabel. Officieel krijg je maximaal 15 meter, maar wanneer je tijdens het aken van de afspraak gewoon hebt gezegd dat het minder dan 15m is, is er niets aan de hand. Het zal die monteur wordt wezen of ie nu 10 of 20 meter kabel afknipt.
damn ben genept was een van de eerste met chello ik heb 1 meter utp en 20 meter coax ongeveer maar ik heb gehoord dat utp minder verlies heeft
niet dat ik nu weet wat ik mis maar het gaat om het idee
niet dat ik nu weet wat ik mis maar het gaat om het idee
"If u do something do it with style, or do it at all."
Ik was ook een van de eersten, die gekken wilden idd de coax doortrekken naar zolder waar mijn compu-ruimte is.
Ik keek die gast even heel boos aan en toen opperde ik dat UTP toch te preferen viel.
Stelletje dombo's.
Ik keek die gast even heel boos aan en toen opperde ik dat UTP toch te preferen viel.
Stelletje dombo's.
Pagina: 1