Vandaag mijn asrock bordje binnen gekregen en ingebouwd.
Heb het msi bord vevangen aangezien deze nogal instabiel was.
Moederbord en alles netjes in mijn kast gezet, kabeltjes aangesloten.
Alleen videokaart,geheugen en hdd aangesloten.
PC aangezet, kom in de bios paar kleine aanpassingen gedaan omtrent het booten en geheugen etc goed gezet.
Reboot, komt door de POST etc maar daarna wanneer je normaal de IRQ toewijzingen etc ziet voordat windows gaat booten. Dat zie ik dus niet, na de post alles goed en aardig scherm wordt zwart daarna hou ik alleen een knipperend wit streepje in de linker boven hoek.
Bios gereset geen verandering, alles op standaart ingesteld ook geen verschil. HDD en DVD losgekoppeld ook geen verschil, verder al geprobeert om zoveel mogelijk uit te schakelen in de bios.
Nog met vorige mobo wat info verzameld met wcpuid
CPU INFO: temp is ongeveer 36/44 graden na een tijdje aanstaan.
Processor #1 : AMD ES CPU / B5BB65C8
Platform : (Unknown)
Vendor String : AuthenticAMD
CPU Type : Original OEM Processor (0)
Family : 15 (15)
Model : 4 (4)
Stepping ID : 8 (
Brand ID : 0 (0)
APIC : 0
HT Log.CPU Cnt
Name String : AMD Athlon(tm) 64 Processor 3700+
Internal Clock : 2405.46 MHz
System Bus : 200.46 MHz
System Clock : 200.46 MHz
Multiplier : 12.0
Geheugen: ddr1
Corsair pc3200 geheugen 2x512
Kingston hyperX pc3200 1x 512
No-name pc3200 1 x 512
Deze heb it tot nu toe allemaal getest.
Videokaarten:
Ati radeon x800
Ati radeon x1650pro
Ook beide getest.
Ben ook al een tijdje aan het zoeken wat hier op moet lijken maar kan niets vinden.
Voeding moet het probleem niet zijn aangezien het met het andere mobo wel werkte, tis wel een el cheapo voeding. En in bios is mijn 12v lijn wel laag imo 10,8V. Maar als daar het probleem zou liggen dan zou de PC helemaal niet booten ??
Zou dus op dit moment niet weten waar het aan kan liggen aangezien ik een probleem als dit nog niet eerder heb mee gemaakt. En kan dus opdit moment niet verzinnen waar ik nog naar moet kijken.
Heb het msi bord vevangen aangezien deze nogal instabiel was.
Moederbord en alles netjes in mijn kast gezet, kabeltjes aangesloten.
Alleen videokaart,geheugen en hdd aangesloten.
PC aangezet, kom in de bios paar kleine aanpassingen gedaan omtrent het booten en geheugen etc goed gezet.
Reboot, komt door de POST etc maar daarna wanneer je normaal de IRQ toewijzingen etc ziet voordat windows gaat booten. Dat zie ik dus niet, na de post alles goed en aardig scherm wordt zwart daarna hou ik alleen een knipperend wit streepje in de linker boven hoek.
Bios gereset geen verandering, alles op standaart ingesteld ook geen verschil. HDD en DVD losgekoppeld ook geen verschil, verder al geprobeert om zoveel mogelijk uit te schakelen in de bios.
Nog met vorige mobo wat info verzameld met wcpuid
CPU INFO: temp is ongeveer 36/44 graden na een tijdje aanstaan.
Processor #1 : AMD ES CPU / B5BB65C8
Platform : (Unknown)
Vendor String : AuthenticAMD
CPU Type : Original OEM Processor (0)
Family : 15 (15)
Model : 4 (4)
Stepping ID : 8 (
Brand ID : 0 (0)
APIC : 0
HT Log.CPU Cnt
Name String : AMD Athlon(tm) 64 Processor 3700+
Internal Clock : 2405.46 MHz
System Bus : 200.46 MHz
System Clock : 200.46 MHz
Multiplier : 12.0
Geheugen: ddr1
Corsair pc3200 geheugen 2x512
Kingston hyperX pc3200 1x 512
No-name pc3200 1 x 512
Deze heb it tot nu toe allemaal getest.
Videokaarten:
Ati radeon x800
Ati radeon x1650pro
Ook beide getest.
Ben ook al een tijdje aan het zoeken wat hier op moet lijken maar kan niets vinden.
Voeding moet het probleem niet zijn aangezien het met het andere mobo wel werkte, tis wel een el cheapo voeding. En in bios is mijn 12v lijn wel laag imo 10,8V. Maar als daar het probleem zou liggen dan zou de PC helemaal niet booten ??
Zou dus op dit moment niet weten waar het aan kan liggen aangezien ik een probleem als dit nog niet eerder heb mee gemaakt. En kan dus opdit moment niet verzinnen waar ik nog naar moet kijken.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 17:59 ]