Toon posts:

MSI k8mnv-3 Vervangen door Asrockk8u-nf3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag mijn asrock bordje binnen gekregen en ingebouwd.
Heb het msi bord vevangen aangezien deze nogal instabiel was.

Moederbord en alles netjes in mijn kast gezet, kabeltjes aangesloten.
Alleen videokaart,geheugen en hdd aangesloten.

PC aangezet, kom in de bios paar kleine aanpassingen gedaan omtrent het booten en geheugen etc goed gezet.
Reboot, komt door de POST etc maar daarna wanneer je normaal de IRQ toewijzingen etc ziet voordat windows gaat booten. Dat zie ik dus niet, na de post alles goed en aardig scherm wordt zwart daarna hou ik alleen een knipperend wit streepje in de linker boven hoek.

Bios gereset geen verandering, alles op standaart ingesteld ook geen verschil. HDD en DVD losgekoppeld ook geen verschil, verder al geprobeert om zoveel mogelijk uit te schakelen in de bios.

Nog met vorige mobo wat info verzameld met wcpuid
CPU INFO: temp is ongeveer 36/44 graden na een tijdje aanstaan.

Processor #1 : AMD ES CPU / B5BB65C8
Platform : (Unknown)
Vendor String : AuthenticAMD
CPU Type : Original OEM Processor (0)
Family : 15 (15)
Model : 4 (4)
Stepping ID : 8 (
Brand ID : 0 (0)
APIC : 0
HT Log.CPU Cnt
Name String : AMD Athlon(tm) 64 Processor 3700+

Internal Clock : 2405.46 MHz
System Bus : 200.46 MHz
System Clock : 200.46 MHz
Multiplier : 12.0

Geheugen: ddr1
Corsair pc3200 geheugen 2x512
Kingston hyperX pc3200 1x 512
No-name pc3200 1 x 512

Deze heb it tot nu toe allemaal getest.

Videokaarten:
Ati radeon x800
Ati radeon x1650pro

Ook beide getest.

Ben ook al een tijdje aan het zoeken wat hier op moet lijken maar kan niets vinden.
Voeding moet het probleem niet zijn aangezien het met het andere mobo wel werkte, tis wel een el cheapo voeding. En in bios is mijn 12v lijn wel laag imo 10,8V. Maar als daar het probleem zou liggen dan zou de PC helemaal niet booten ??
Zou dus op dit moment niet weten waar het aan kan liggen aangezien ik een probleem als dit nog niet eerder heb mee gemaakt. En kan dus opdit moment niet verzinnen waar ik nog naar moet kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje instelling in de bios aanpassen is het me nu 1 keer gelukt om bij het bootsherm te komen van windows. Dat betekend dat het dus hoogst waarschijnlijk een bios instelling is. Alleen was ik te overhaast om ander geheugen te testen etc en nou kom ik dus weer niet verder. Maar zelfs met alles op auto werkt het niet >

Ik kan volgens mij de northbridge overdracht snelheid instellen, optie is mijzelf verder niet bekend.
200/400/600/800
Geheugen timings 2t/2,5t/3t maken geen verschill
MP kan ik tot 12 zetten, hoger boot de pc helemaal niet.

Dus als iemand nog een goed idee heeft, mij dank is groot :)

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:11

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Weet je zeker dat je instabiliteit door je moederbord kwam? RAM en processor kunnen er ook de schuldige van zijn... (en wat een vage voeding al niet kan veroorzaken is echt ernstig... maar dat terzijde). Minimale opstarten heb je zo te lezen geprobeerd, je videokaart is OK, want je hebt goed beeld (alleen wat er op staat is niet zo leuk). Kun je met een DOS-floppy DOS opstarten? (en eventueel memtest?) Verdere insteekkaarten verwijderd ivm IRQ-conflict? (kwam vroeger wel veel voor, wellicht heb je nog een kaartje dat het zelf niet kan regelen)
1 bankje RAM getest? (voor het geval je moederbord 4 smaken teveel vindt)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Verwijderd

Topicstarter
Mjah,

Denk dat voeding dan nog een rol kan spelen en eventueel de CPU zelf denk ik dan.
Voeding ga ik nu dan wel even testen.

Geheugen heb ik afzonderlijk getest in twee systemen, nog nooit problemen mee gehad geen van alle reepjes.
Beeld kan ik nu wel een leuke opmerking overmaken, na post scherm werd het ineens blauw met een wit knipperend streepje ( denk dat de voeding daar wat mee te maken heeft )

Maar het meest rare vind ik nog wel dat ik de PC een lange tijd heb aanlaten staan, terug kwam reboot naar bios paar dingen weer veranderd waaronder de Northbridge instellingen en toen ineens kwam ik een aantal keren voor bij het witte streepje en begon de windows boot gewoon.

Al met al nogal een vaag probleem dit :P

Verwijderd

Topicstarter
Voeding kan ook uitgesloten worden aangezien ik er nu 3 verschillende in heb gehad waaronder in ieder geval 1 goede.
Blijft bios optie en cpu nog over nu, denk dat een bios update eventueel kan helpen weet die niet zeker.

CPU is een Athlon 64 3700+ engineering blabla
Heb al bijna alle mogelijke instellingen geprobeert maar kom er gewoon niet uit.
Probleem is echter dat ik geen extra socket 754 heb om te testen atm.

Als iemand nog een Idee heeft hoor ik het graag alvast bedankt :D

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als je meteen na de post een knipperende cursor krijgt betekent dat meestal een corrupte MBR, krijg je wel het Windows F8 menu en krijg je daarna een knipperende cursor komt waarschijnlijk je HAL van de Windows installatie niet overeen met het mainboard. Check even in de bios of APIC mode aan staat. Kun je trouwens wel starten van een boot cd'tje ? En trek ook even alle usb opslag apparaten zoals cardreaders even los.

[ Voor 9% gewijzigd door Nielson op 16-09-2007 10:43 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:50
Brand anders op een andere pc ubuntu : http://www.ubuntu.com/
Dit start geheel op van cd en laat je harde schijf met rust. Dan kan je makkelijk kijken of het niet aan je installatie ligt. Je kan namelijk niet zomaar van moederbord wisselen zonder windows opnieuw te installeren.

Probeer ook eens om je bios te hetstellen naar system default oid. Dan weet je zeker dat hij geen rare instellingen draaid.

[ Voor 37% gewijzigd door Dekaasboer op 16-09-2007 10:55 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het in ieder geval proberen.

Maar ik kom niet in de buurt van het booten nog van CD nog van HDD.
Voordat de pc gaat booten gaat ie hangen, ben er nu 1 keer voorbij gekomen, hoe precies weet ik niet :(

Default bios geeft precies hetzelfde als niet default, dus denk dat ik mijn bios moet updaten.

Aangezien ik geen, ondersteuning info kan vinden voor de cpu voor beide mobo's

http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=K8Upgrade-NF3&s=

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik kom nu voorbij de POST
Heb alle bios instellingen nogmaals doorlopen en kan ineens booten.

Moet nog wel windows opnieuw installeren aangezien ik in een fractie van een second een blue screen zie en dan reboot de PC alweer.
Kan met een dos disk booten, nu nog de nieuwe bios op die diskette krijgen.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Zorg maar eerst dat je systeem stabiel is, en dit ook zeker weet voordat je gaat flashen. ;)

En gebruik de Edit knop eens.

[ Voor 85% gewijzigd door mad_max234 op 18-09-2007 03:50 ]

Pagina: 1