lp's > mac: Entzerrervorverstärker TC-400 van AudioTech OK?

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• levdr
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik wil mijn oude LP's naar mijn nieuwe iMac (YEAH!) overzetten en heb het hele forum afgezocht op hoe dat moet en wat ik daarvoor nodig heb. Maar nu heb ik in de bak-met-oude-snoeren-en-stekkers de in de titel genoemde voorversterker gevonden. Is die geschikt? En zo ja, volstaat dan de hook-up: draaitafel>voorversterker>iMac, of moet er toch nog (wat elders weer wordt aangeraden :? ) een converter tussen?
Dank!

Mac Pro 2,26 GHz 8 Core, iMac 20" Intel C2D 2,16GHz

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:04

mr_petit

opperprutser

Dit draadje hoort eigenlijk in Audio & Hifi... het heeft niet zo veel met mac's te maken en des te meer met hifi.
Of het gaat werken valt niet van te voren te zeggen. Deze pre-pre (tc-400) is echt een el cheapo dingetje en heeft voor zover ik weet geen MC (moving coil) instelling.
Dus als je een MC element onder je draaitafel hebt zal je een andere pre-pre moeten nemen. (wat voor draaitafel + element heb je?)
De hook-up is wel oké (gebruik je line in op computer en geen microfooningang)

Je kan ook een wat oudere versterker of reciever nemen (van voor 1993 ofzo).
Deze hebben bijna allemaal ook een phonotrap erin, en velen een betere dan die je daar hebt. Grote kans dat er ook een mc trap inzit.
Je sluit je draaitafel op de phono ingang aan, stelt je phonotrap in (mm/mc, high/low wat er maar allemaal opzit) en verbindt de line in van je computer met de tape out van de versterker / reciever.

"man is not truly one, but truly two,"

• levdr
mr_petit schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 18:02:
Dit draadje hoort eigenlijk in Audio & Hifi... het heeft niet zo veel met mac's te maken en des te meer met hifi.
Ik wist niet goed waar het thuishoorde. Wellicht kan een van de mods het dan verplaatsen? Excuses.

Verder was ik er al bang voor dat die TC-400 niet al te geschikt zou zijn. Goed dat ik het even gechecked heb. Dank je. Verder heb ik geen idee wat een MC element is. 'Moving Coil'? Man, ik weet niet eens wat dat is :? :) . Zit dat in/aan die draaitafel? Of is dat een los iets? Ongetwijfeld vragen die te stom voor woorden zijn. Enfin, ieder zijn ding zullen we maar zeggen... :)
Die TC-400 heb ik indertijd gekocht samen met mijn Pioneer stereosetje (een jaar of 10 geleden) zodat ik mijn platen nog zou kunnen spelen. Dat werkte indertijd prima en dat zal het nog wel doen. Dan heb ik dus een versterker/tuner. Kan ik het dan zo doen: draaitafel>TC-400>stereoset>iMac (met tussen stereoset en iMac dat verloopkabeltje (tulp>mini-jack)). Wat denk je?

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:04

mr_petit

opperprutser

Als het toen werkte, zal het nu weer werken.
Ik weet niet wat voor pioneer stereosetje je hebt (een '3 in 1' setje of juist allemaal losse componenten), maar die kan je er tussen uitlaten. (bij een 3in1 setje zal dat bijna wel moeten, die heeft geen line out (ook wel rec-out genoemd) waarschijnlijk).
Je moet je platenspeler aan je tc 400 verbinden (zoals je vroeger ook deed), en je tc-400 met een tulp>mini-jack op je line in van je mac aansluiten (ik denk dat de mac een mini-jack aansluiting heeft :)).
Dan zou het moeten werken.

"man is not truly one, but truly two,"

• levdr
Ah, ok, zoals ik eerst dacht. Ik had natuurlijk ook moeten zeggen dat ik die TC-400 bij dat stereosetje had gekocht natuurlijk dan had je meteen geweten dat ie het deed en dus zal doen. Ok. Ik ben eruit. Mocht ik nog verdere vragen hebben dan zal ik een nieuw topic daarover starten in Audio & Hifi. (Nogmaals excuses voor het starten van een topic in het verkeerde forum.) En mr_petit: heel erg bedankt!