Toon posts:

Audigy 2 ZS met Sharkoon Xtatic 5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs heb ik een nieuwe headset gekocht (sharkoon xtatic 5.1). Deze werkt alleen met digitale input dus heb ik een creative i/o module gekocht die met 3.5 mm plug via de creative winkel.

De koptelefoon doet het iig want die heb ik getest met de input van mijn xbox360. Echter, het lukt mij niet om em aan de praat te krijgen op mijn pc. Ik heb een Audigy 2 ZS als geluidskaart.

ik zit in de creative volume controle te rotzooien, heb alle mogelijke combinatie geprobeerd, maar ik begin te twijfelen of er wel output komt uit die digitale uitgang. Zodra ik em op digitaal zet hoor ik niets meer en ik weet niet hoe ik het anders zou kunnen testen. Ik heb geen surround set of iets dergelijks die ik ook zou kunnen testen.

Mijn vermoeden is of dat het I/O doosje van creative stuk is, of mijn digitale uitgang. (Of ik doe iets heel stoms)

Kan iemand mij hierin alsjeblieft adviseren?

En even for the record: ik heb gezocht op google, in de creative fora en heir ook maar ik heb geen antwoord kunnen vinden. Dus alle hulp is welkom.

Dank!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als ik kijk bij de Creative Shop, bij dit apparaatje, dan zou de Audigy 2ZS niet werken met dat apparaat. Zie ik het verkeerd en heb je een andere dan dezen, of heb je dit over het hoofd gezien?

Verder, ik zie dat die headphones aangesloten kunnen worden met een coax-kabel? Kun je dan proberen om deze coax-kabel aan te sluiten op de digitale output van je Audigy (meest linker aansluiting op dit plaatje)? Daarvoor heb je een verloopplugje voor nodig, en wel deze.

Dan als laatste "tip", heb je bij de Audio Console van Creative onder het kopje Decoder de SPDIF-passthrough aanstaan? Anders komt er geen DTS of Dolby Digital signaal uit, wel gewoon stereo overigens.

Op bovenstaande manier krijg ik gewoon een mooi digitaal signaal uit mijn Audigy 2ZS, waar mijn versterker prima mee overweg kan. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
hoi

dank je wel voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik voel me behoorlijk suf dat ik in alle haast (omdat ik geen nieuwe geluidskaart wilde kopen) een apparaatje heb gekocht dat het helemaal niet doet met mijn geluidskaart. ik ging er gewoon van uit dat ie het zou doen aangezien het van creative was en ik een beetje rond had geneusd op een aantal forums om tekijken welke converter ik nodig had om die digitale uitgang te kunnen gebruiken.

Ik denk dat ik maar een nieuwe geluidskaart ga halen (die xfi zou het wel moeten doen toch?)