Ik draai Windows Server 2003 x64 Enterprise icm. VMware Server 1.0.3. Als guest draai ik nu Windows Server 2003 x32 Standard. Vanaf de guest krijg ik echter geen enkele netwerkverbinding met de host. Ik kom de IIS server van mijn host niet op, noch kan ik naar de Windows Share. Alle andere pc's in het netwerk zijn echter wel bereikbaar vanaf de guest, evenals de router.
De netwerkadapter is momenteel ingesteld als Bridged. Host-only werkt echter ook niet.
Op de host draait Outpost firewall. Hierin heb ik de volgende rule aangemaakt:
Ik heb al jarenlang ervaring met VMware (Workstation en GSX/Server). Dit is echter de eerste keer dat ik dit probleem heb. Tevens is dit de eerste keer dat ik een 64-bits host OS draai. Zou dit probleem dan hiermee te maken kunnen hebben? Aan de Outpost firewall zal het niet liggen waarschijnlijk, aangezien het daarmee voorheen (op mijn 32-bits OS) wel werkte als ik hem disablede/die rule aanmaakte.
De netwerkadapter is momenteel ingesteld als Bridged. Host-only werkt echter ook niet.
Op de host draait Outpost firewall. Hierin heb ik de volgende rule aangemaakt:
Waar 0.117 dus uiteraard het IP van het guest-OS is. Zonder deze regel is internettoegang ook niet toegestaan. Dit probleem treedt echter ook op als ik de firewall volledig disable.Where the local host is 192.168.0.117
Allow it
Ik heb al jarenlang ervaring met VMware (Workstation en GSX/Server). Dit is echter de eerste keer dat ik dit probleem heb. Tevens is dit de eerste keer dat ik een 64-bits host OS draai. Zou dit probleem dan hiermee te maken kunnen hebben? Aan de Outpost firewall zal het niet liggen waarschijnlijk, aangezien het daarmee voorheen (op mijn 32-bits OS) wel werkte als ik hem disablede/die rule aanmaakte.
[ Voor 3% gewijzigd door Ruuddie op 15-09-2007 16:43 ]