Toon posts:

Zwart scherm bij driver instaltie 6800 GS/XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had deze pc geformateerd en toen heb ik windows xp sp2 er weer op gezet en de drivers gedownload alle drivers liepen vlekkeloos behalve de driver van de videokaart. Als ik bezig ben met de driver instaleren krijg ik ineens zwart scherm met een zandlopertje dat aan het laden is, na een tijd laden start de pc zich opnieuw op maar komt hij niet in het besturingssysteem omdat het scherm weer zwart word en de pc start zich weer opnieuw op. Ik kan nu alleen het besturingssysteem laden als ik bij het boot menu de vga modus laad. Wie weet hoe dit komt?

Ik weet voor 100% dat ik de goede drivers heb

CPU Type AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3200+
Video kaart NVIDIA GeForce 6800 GS/XT (512 MB) (agp)
Moederbord Asrock 939A8X-M (atx)
Geheugen 2x 512mb pc3200
Harde Schijf Maxtor 200 gb Sata II

Alvast bedankt

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:09

buggienuk

lekker buggie

Ook niet onbelangrijk, welke voeding heb je? En hoe weet je zo zeker dat je de goede drivers hebt? Probeer eens met wat andere drivers en kijk of daar hetzelfde gebeurd, wel eerst je oude drivers goed verwijderen met een programma zoals DriverCleaner.

Ook bekend op XBL als buggienuk

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb ook eens zoiets gehad. Ik heb toen in veilige modus de videokaart verwijderd uit apparaatbeheer en toen opnieuw normaal opgestart. Dan krijg je de standaard windows drivers terug. Vervolgens heb ik de drivers nogmaals geinstalleerd en toen werkte het wel.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je weet 100% zeker dat je de goede drivers hebt, maar welke gebruik je dan precies?
Heb je ook al andere gebruikt?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
ForceWare Release 162
Version: 162.18 WHQL
Release Date: July 26, 2007
Operating System: Windows XP, Windows XP Media Center Edition
Language: U.S. English
File Size: 46.7 MB

en bij products supported staat hij er ook wel bij

GeForce 6800 GS/XT

Veilige modus heb ik al geprobeerd met videokaart verwijderen en opnieuw instaleren. Werkt ook niet. Ik zie nog aan komen dat het een fout in het systeem is (dat er corrupte bestanden in de instalatie zaten) en ik denk dat ik hem opnieuw ga formateren en instaleren.