kan niet meer inloggen na deinstallatie nvidia drivers

Pagina: 1
Acties:

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-12-2025

Kingpinda

Citizenship is earned.

Topicstarter
Muis en keyboard reageren niet meer in aanmeld scherm van xp nadat ik mijn video drivers heb gedeinstalleerd. Installatie nieuwe drivers forceware 162 vroeg om restart en sindsdien kan ik dus niet meer inloggen.

Muis en keyboard werken wel in bios en F8 menu.

Heb ps2 muis geprobeerd oud keyboard zonder usb aansluiting met usb andere poorten gebruikt etc.

veilige modus geprobeerd.. Hierbij kom ik ook weer bij het inlog scherm. waar dus de muis het niet doet zodat ik niet kan inloggen.

Geprobeerd om laatste werkende instellingen op te starten.. Hierbij kreeg ik even iets anders... namelijk. Cannot find nvatabus.sys

Deze heb ik van een vorige xp instalatie gecopied en nu start hij wel door naar het aanmeldscherm... maar wederom... Ik kan niks in dat scherm..

Wie oh wie weet iets?

Xp service pack 2
dfi lanparty nforce 4 sli-d
amd 3800+
8800 gts 320mb
logitech ps2 muisje en simpel usb muisje
dell usb keyboard en paars target keyboard zonder usb

Life is like living only without the peaches

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 13:29
Doet je keyboard het ook niet?
Druk eens 2x op CTRL+ALT+DEL...

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Topicstarter
Nee keyboard reageert ook niet. ALT+CTRL+DEL al geprobeerd en ook voor de zekerheid met beide handen zoveel mogelijk toetsen ingedrukt voor een minuut. Maar mijn interne speakertje geeft geen piep. Dus keyboard doet het ook niet.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

vid kaart er uitslopen en ff vervangen door een andere? Of wellicht een onboard ff proberen als je die hebt?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:35
het gaat om 2x ctrl-alt-delete. Daarmee kom je in een andere inlog-modus.

Maar denk niet dat dat veel hier gaat helpen. Het lijkt erop dat je drivers voor je toetsenbord en muis ge-deinstalleerd zijn op de een of andere manier. Soms pakt Windows dat pas weer op als je inlogt, wat enigzinds lastig gaat nu :S (komt omdat Windows eerst de driver voor je videokaart probeert te installeren, waar vast een schermpje aan te pas zal komen, dus wacht ie totdat je inlogt voordat ie verder gaat).

Dat gezegd, ik kan weinig oplossingen bedenkten. Tenzij je een BartPE schijf ofzo thuis hebt liggen, dan stop je die erin en gooi je via een register editor autologin aan.

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Topicstarter
Ja 2 x a-c-d deed het niet. hmm... ziet er naar uit naar een fresh install...

Ga morgen wel ff googlen naar wat je zegt over register editor autologin... Weet niet wat een BartPe schijf is zal ik ook ff opzoeken.. misschien kan ik het reg ook wel editen vanaf een andere installatie? iig bedankt voor de suggesties. Dit is iets wat ik nog nooit eerder heb meegemaakt.

Ik zal even kijken of ik het reg op een of andere manier weet te editten.

Thanks

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kingpinda schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 15:40:
Heb ps2 muis geprobeerd oud keyboard zonder usb aansluiting met usb andere poorten gebruikt etc.
veilige modus geprobeerd.. Hierbij kom ik ook weer bij het inlog scherm. waar dus de muis het niet doet zodat ik niet kan inloggen.
Maar je toetsenbord doet het dan wel? Dan kun je gewoon inloggen hoor. Op mijn server heb ik meestal geen muis en de USB muis die ik daarvoor gebruik, doet het meestal pas na inloggen.

Gewoon met tab naar het invoerveld gaan en alles intikken. Als je toetsenbord het doet kun je gewoon met windows werken.. zelfs zonder muis.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-02 16:39
Je kan Windows ook "met de hand" repareren. Hoef je niet alles opnieuw te installeren.
Je moet wel het Duits machtig zijn: http://www.pcwelt.de/start/software_os/windows/praxis/91798/

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Topicstarter
@cyberpope: nee keyboard doet het ook niet.

thanks cornfed ik zal straks ff mijn duits ophalen ;)

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Topicstarter
Ok het is me gelukt :) Thanks cornfed voor die link. Ik had al eerder geprobeerd xp te repareren met de xp cd maar kwam telkens in dos prompt terecht waar ik dan weer stumped was wat te doen.. Goed verstopt die repair functie :(

Bah... je gaat toch nooit zo ver zoeken als je geen fresh install wilt doen??? vlak voor je een fresh install doet vraagt ie dus of je de xp op de partitie wilt herstellen/repareren... 8)7 Hij overschrijft dus gewoon alle oude bestanden maar laat de surplus van bestanden staan. Lekker makkelijk :Y)

Bedankt iedereen voor de hulp en suggesties!

Hij mag op slot :)

edit:
smilies toegevoegd

[ Voor 3% gewijzigd door Kingpinda op 16-09-2007 16:28 ]

Pagina: 1