Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VBscript] probleem met sql code

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk is het een typefout of iets dergelijks, maar ik ben al een half uur bezig geweest om het op te lossen. uiteraard zonder resultaat. Ik gebruik de volgende code om gegevens aan de hand van een numeriek id op te halen uit een dbase:

VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<%
modelID = request.querystring("model")
modelID = round(modelID)

'' Open database connection
    Set objconn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        objconn.Open "actingdata"
    Set objrs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

'' search database for information aboud the given model by ID
    objrs.Open "SELECT * FROM modellen WHERE id = " & modelID & " LIMIT 1", objconn
        if objrs.EOF then
            response.End("data not found")
        end if
        response.write(objrs("Voornaam"))
    objrs.close
%>

Dit genereert de volgende fout:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression 'id = 87 LIMIT 1'.

Kan iemand mij vertellen wat er niet klopt aan mijn syntax? En is er een manier om te controlleren of er daadwerkelijk een nummerieke waarde is meegestuurd via de GET. Ik forseer dit nu dmv round().

Alvast vriendelijk dank!

Dennis

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:14
Dit is syntax / debug werk.
Print de query eens af naar het scherm ipv 'm uit te voeren, dan zal je wellicht snel zien wat de fout is.
Zowiezo moet je ook eens een syntax-guide van het Access SQL dialect doornemen, want Access kent geen LIMIT clause. Wel een TOP clause.

Dus, aangezien dit puur kan opgelost worden door eens de query van dichtbij te bekijken, met evt een syntax-guide in de hand, doe ik dit topic maar dicht
En is er een manier om te controlleren of er daadwerkelijk een nummerieke waarde is meegestuurd via de GET
debuggen; desnoods even de inhoud van die variablen naar het scherm echo-en

[ Voor 18% gewijzigd door whoami op 15-09-2007 15:08 ]

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.