Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VB.NET] FolderBrowserDialog=>New Folder=>naam map wijzigen*

Pagina: 1
Acties:

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-11 09:06
Ik heb vlug een zeer klein programmaatje gemaakt die een FolderBrowserDialog opent, waar je dan een map selecteerd, en wanneer je de map selecteerd en op OK klikt, worden er een aantal dingen aangemaakt in die map. Nu heb ik het volgende probleem:

Ik heb er voor gezorgd dat je een map kunt aanmaken binnen het dialoogvenster door

code:
1
theFolderBrowser.ShowNewFolderButton = True

Wanneer er geen submap in de map zit waarin ik een map wil maken door op de knop 'Nieuwe map' te klikken, geeft Windows die map automatisch de naam 'Nieuwe Map', alsof windows eens klikt op het kruisje dat aangemaakt wordt naast de map om de mapstructuur uit te klappen, en zo de focus verliest op de 'Nieuwe Map'

Enig idee hoe ik die knop kan beïnvloeden zodat hij een nieuwe map maakt en die automatisch is geselecteerd op een wijze dat ik de naam kan wijzigen?

EDIT: Mijn volledige code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Public Class Form1

Dim theFolderBrowser As New FolderBrowserDialog

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        Call toonFolderTree()
    End Sub

Sub toonFolderTree()
        theFolderBrowser.Description = "Selecteer een map waar de submappen aangemaakt moeten worden."
        theFolderBrowser.ShowNewFolderButton = True
        theFolderBrowser.RootFolder = System.Environment.SpecialFolder.Desktop
        theFolderBrowser.SelectedPath = System.AppDomain.CurrentDomain.BaseDirectory()
        theFolderBrowser.ShowDialog()

If theFolderBrowser.ShowDialog = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
            MaakSubMap("Plannen")
            MaakSubMap("Verslagen")
            Me.Dispose()

Else : Me.Dispose()

End If

End Sub

Sub MaakSubMap(ByVal MyFolder As String)
        On Error Resume Next
        MkDir(theFolderBrowser.SelectedPath & "\" & MyFolder)
    End Sub

End Class

EDIT2: Oei, m'n titel was nog niet af :X
Is er hier een mod die hem zou willen veranderen naar
[VB.NET] FolderBrowserDialog => New Folder => Naam map wijzigen

[ Voor 42% gewijzigd door jeroenikke op 15-09-2007 14:40 . Reden: aanvraag titelfix ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52
Ik zie het probleem niet ?
Althans, ik heb het hier ook ff getest, en als ik op 'nieuwe map' klik, dan wordt er een nieuwe map gemaakt, krijg ik de focus op die nieuwe map, en staat die treenode ook direct in edit-mode ?
Pas als die tree-node nog in editmode staat, en ik klik dan opnieuw op 'nieuwe map', dan wordt er een nieuwe node gemaakt maar krijg ik niet de focus op die nieuwe node.

https://fgheysels.github.io/

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

mulder

ik spuug op het trottoir

Waarom laat je het aan de gebruiker over om dat nieuwe mapje aan te maken, als je toch de naam al weet?

oogjes open, snaveltjes dicht

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52
Don Facundo schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 15:17:
Waarom laat je het aan de gebruiker over om dat nieuwe mapje aan te maken, als je toch de naam al weet?
Dat doet hij niet; als de gebruiker een bepaalde map kiest, maakt hij er gewoon 2 nieuwe subdirectories in.

https://fgheysels.github.io/

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-11 09:06
@whoami: raar dat het bij jou wel werkt. Ben je zeker dat het ook werkt als je binnen een map waar geen submap in zit een nieuwe submap maakt (oei, zo'n zinsbouw), en hij een nieuwe tree moet opbouwen? Bij mij wil hij dan echt niet in de edit-mode geraken. Ik heb het op 2 PC's geprobeerd. Maar ik heb het wel maar met 1 PC gebuild, misschien dat mijn .NET niet zo goed ineen zit, 'k heb hem met een addon toegevoegd aan m'n XP CD.

Ik zal Visual Studio Express es installeren op m'n moeder haar laptop.

Bedankt om het es uit te proberen.

@Don Facundo: m'n programma werkt inderdaad zoals whoami uitlegt.