Ik heb vlug een zeer klein programmaatje gemaakt die een FolderBrowserDialog opent, waar je dan een map selecteerd, en wanneer je de map selecteerd en op OK klikt, worden er een aantal dingen aangemaakt in die map. Nu heb ik het volgende probleem:
Ik heb er voor gezorgd dat je een map kunt aanmaken binnen het dialoogvenster door
Wanneer er geen submap in de map zit waarin ik een map wil maken door op de knop 'Nieuwe map' te klikken, geeft Windows die map automatisch de naam 'Nieuwe Map', alsof windows eens klikt op het kruisje dat aangemaakt wordt naast de map om de mapstructuur uit te klappen, en zo de focus verliest op de 'Nieuwe Map'
Enig idee hoe ik die knop kan beïnvloeden zodat hij een nieuwe map maakt en die automatisch is geselecteerd op een wijze dat ik de naam kan wijzigen?
EDIT: Mijn volledige code:
EDIT2: Oei, m'n titel was nog niet af
Is er hier een mod die hem zou willen veranderen naar
[VB.NET] FolderBrowserDialog => New Folder => Naam map wijzigen
Ik heb er voor gezorgd dat je een map kunt aanmaken binnen het dialoogvenster door
code:
1
| theFolderBrowser.ShowNewFolderButton = True |
Wanneer er geen submap in de map zit waarin ik een map wil maken door op de knop 'Nieuwe map' te klikken, geeft Windows die map automatisch de naam 'Nieuwe Map', alsof windows eens klikt op het kruisje dat aangemaakt wordt naast de map om de mapstructuur uit te klappen, en zo de focus verliest op de 'Nieuwe Map'
Enig idee hoe ik die knop kan beïnvloeden zodat hij een nieuwe map maakt en die automatisch is geselecteerd op een wijze dat ik de naam kan wijzigen?
EDIT: Mijn volledige code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| Public Class Form1
Dim theFolderBrowser As New FolderBrowserDialog
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
Call toonFolderTree()
End Sub
Sub toonFolderTree()
theFolderBrowser.Description = "Selecteer een map waar de submappen aangemaakt moeten worden."
theFolderBrowser.ShowNewFolderButton = True
theFolderBrowser.RootFolder = System.Environment.SpecialFolder.Desktop
theFolderBrowser.SelectedPath = System.AppDomain.CurrentDomain.BaseDirectory()
theFolderBrowser.ShowDialog()
If theFolderBrowser.ShowDialog = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
MaakSubMap("Plannen")
MaakSubMap("Verslagen")
Me.Dispose()
Else : Me.Dispose()
End If
End Sub
Sub MaakSubMap(ByVal MyFolder As String)
On Error Resume Next
MkDir(theFolderBrowser.SelectedPath & "\" & MyFolder)
End Sub
End Class |
EDIT2: Oei, m'n titel was nog niet af
Is er hier een mod die hem zou willen veranderen naar
[VB.NET] FolderBrowserDialog => New Folder => Naam map wijzigen
[ Voor 42% gewijzigd door jeroenikke op 15-09-2007 14:40 . Reden: aanvraag titelfix ]