[Cisco] Level 15 password bij factory reset nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-03 17:02
Gisteren heb ik op een faillissementsverkoop een Cisco Catalyst Express 500 24TT gekocht.

Nu heb ik al eerder hardware via dergelijke kanalen aangeschaft, en is het eerste wat je altijd doet, het uitvoeren van een factory reset. Maar spijtig genoeg zit er een serial console poort op de CE500, dus is het niet mogelijk om in de rommon te komen, om de config te wissen.

Dus heb ik de instructies van de Cisco site gehaald, en op de setup knop gedrukt, wat alle usernames / passwords zou moeten wissen.
Vervolgens krijg ik tijdens de login op de juiste poort een klein probleem. Er wordt gevraagd om het level 15 password |:( . Dit is op zich best een probleem, want leeglaten werkt niet, en volgens de handleiding zou dit scherm niet getoond moeten worden.

De instructies op http://www.cisco.com/en/U...6a0080531daa.html#wp78778 lijken niet erg veel effect te hebben, spijtig genoeg.

Heeft iemand hier bij toeval een idee hoe ik een factory reset kan uitvoeren zonder het enable (level 15) password? _/-\o_

sebsoft.nl

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:47
edit je hebt geen console doos, dus vorige verhaal weggehaald.
Hmmm wil niet lullig doen maar als Cisco een handleiding schrijft dan werkt dat 99% zeker.

Misschien even goed lezen en stap voor stap doen?

[ Voor 79% gewijzigd door stormfly op 15-09-2007 13:48 ]

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Heel toevallig heb ik ook al eens een Cisco Catalyst Express 500 gereset. Je moet echt goed de handleiding volgen, vooral als het gaat over de blinkende ledjes. Ik heb het namelijk ook 2x over moeten doen omdat ik te snel was en een UTP niet in het poortje met het blinkende ledje gestopt had.

• Icheb
Zover ik weet heb ik de procedure goed gevolgd;
  1. Switch inschakelen zonder iets in de poortjes
  2. Wachten tot POST klaar is
  3. Op setup knop drukken
  4. Wachten tot poortje gaat knipperen
  5. Kabel tussen poortje en laptop --> Switch geeft DHCP af aan laptop op 10.0.0.2
  6. Browser openen en naar http://10.0.0.1 gaan
In die laatste stap loop ik vast, want daar krijg ik het verzoek om dat wachtwoord.

sebsoft.nl

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Vergeet je stap 4 die op de cisco site staat dan niet?

• Icheb
Westereen schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 17:00:
Vergeet je stap 4 die op de cisco site staat dan niet?
Argh...
Zoiets simpels over het hoofd gezien. :(
Bedankt!
_/-\o_

Wat ik wel moet opmerken is dat hij het pas na een keer of 3 volledig pakte, voor future reference is de procedure bij mij uiteindelijk geweest;
Als nieuwe stap 6, knopje nogmaals indrukken gedurende ongeveer 8 tot 10 seconden. Dit deed ik tegelijk met het DHCP request van de laptop.

Daarna ging het lampje 'alert' aan, en werkte het.

sebsoft.nl

Pagina: 1