Toon posts:

DVD brander probleem helemaal hopeloos

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen, ik heb alles al geprobeerd en op verschillende forums nagevraagd maar kom er niet uit. kheb sinds anderhalf week een nieuwe pc, zelf samen gesteld en geassembleerd etc. doet het helemaal prima ben er hardstikke blij mee maar er is 1 probleem de nieuwe dvd brander die ik erbij heb gekregen (een Sony-Nec optiarc DVD-RW AD-7173A IDE) geeft problemen, als ik er een cd of dvd in doe geeft hij in Deze Computer niet aan dat er een cd/dvd inzit als ik dubbelklik op de drive loopt het scherm vast en reageert het niet meer, zodra ik de schijf er weer uithaal loopt alles weer soepel door. (maakt niet uit welke schijf, kheb allerlij cd's en dvd's geprobeerd) alleen als ik er een lege dvd'tje in stop leest ie hem en krijg ik het venster te zien van welke actie ik wil ondernemen, maar zodra ik wat er op probeer te branden loopt het programma vast op 1%
ik heb alle moederbord drivers geinstaleerd, IDE drivers etc. alle windows updates gedaan, nieuwe firmware voor de brander geprobeerd, de jumper goedgezet verschillende IDE aansluitingen geprobeerd. maar niks helpt. nu zou ik tot een conclusie komen dat hij kapot is, maar zodra ik hem op mijn oude pc aansluit doet hij het prima, hij leest alles, brand alles helemaal prima.

specs van mijn pc waar hij problemen bij geeft:
Besturings systeem: Windows Vista Ultimate
Moederbord: MSI p35 neo2
Processor: Intel Core 2 duo E6750 2.60Ghz
Videokaart: Club 3D Geforce 8800GTS 320mb PCI-e 16x
Geheugen: 2 gig van Team Xtreem Elite
Hardeschijf: Seagate Maxtor Diamondmax 21 250GB Sata II

hoop dat iemand hier er een oplossing voor heeft want word aardig hopeloos hierdoor haha :P

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Waar heb je hem gekocht? RMA'tje aanvragen dunkt mij.

Voor een brander van 2 tientjes moet je niet veel nadenken als je dit soort problemen hebt imho.

[ Voor 48% gewijzigd door _Apache_ op 15-09-2007 12:58 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
had hetzelfde
zwaardere voeding erin en probleem was opgelost

edit: was een dualcore pc met een 360 watt chieftec voeding met maar één 12 volts lijn. Heb ik toen vervangen door een zalman van 380 watt met twee 12voltslijnen.

Wat voor psu heb je precies? Vind 450watt voor jouw setup niet echt veel. Is volgens mij een aardige stroomvreter. Hoeveel 12 volts lijntjes en aantal ampere heb je? En je oude pc heeft misschien geen dualcore en dikke vga?

ok. Wel 2 x 12 volt dus. Er zit trouwens ergens een edit knop ;) Je kan ook even bv je vga er uithalen en er een minder veeleisend exemplaar inhangen. Kijken wat er gebeurd wanneer je een dvd of cd brand. En een dvd lezen kost minder stroom dan er eentje branden volgens mij.

[ Voor 108% gewijzigd door benedictuz op 15-09-2007 13:29 ]

Verwijderd

88 polige kabel gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
kheb em van: sallandautomatisering.nl
maar hij lijkt me niet kapot als ie het bij een andere computer wel doet..

en over zwaardere voeding ik heb nu 450 watt
me oude pc heeft volgens mij 400 en daar doet hij het wel op..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Antec 450 watt output, zovel SATA lijnen als de wat ouderen aansluitingen
denk dat er wel genoeg stroom voor is, helemaal als hij ook op me oude pc werkt die met 400 watt of misschien wel minder draait.

Verwijderd

Topicstarter
deze PSU heb ik: http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=26450
staan alle specs ervan op is wat makkelijker denk ik, sallandautomatisering adviseerde mij om een 450 watt te nemen.. dus dat heb ik ook gedaan, het systeem draait verder ook helemaal prima.
naja nee me oude pc heeft ook geen dual core, daar heb je een punt. maar tog als ik mijn oude dvd speler in me nieuwe pc zet doet hij het wel.. en me nieuwe dvd brander niet..

ja dat wist ik maar lijkt me zo lastig als je niet weet wanneer er iemand reageert dat je steeds zit te refreshen :P, zal dat wel even proberen, post over een kwartiertje wel even of het is gelukt of niet

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou dat ging dus niet zo als gehoopt, me oude videokaart is geen PCI.. kut :P
maar in iedergeval, als het aan het stroom zou liggen, waarom kan mijn oude dvd speler wel cd's en dvd's lezen en ijn brander niet? kheb ze allebij op me nieuwe pc uitgeprobeerd.. dat branden zou dan idd door teweinig stroom kunnen komen maar dan zou hij in iedergeval wel moeten kunnen lezen toch?

Verwijderd

Topicstarter
hij geeft dit aan bij eigenschappen van de dvd brander weet neit of dat fout is of dat het gewoon zo hoort maar dacht dat hij wel op een channel ofzo zou moeten staan inplaats van dat er nul staat.

Lokatie-informatie Channel 0, Target 0, Lun 0

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Zoek eens op de ide aansluiting waar je hem op aangesloten hebt, ik heb iets van de raid drivers installeren. Dus zoek eens op problemen met deze aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:52:
Zoek eens op de ide aansluiting waar je hem op aangesloten hebt, ik heb iets van de raid drivers installeren. Dus zoek eens op problemen met deze aansluiting.
is raid niet dat 2 schijven werken als 1? maar hoe bedoel zoeken op de IDE aansluiting waar ik hem op aangesloten heb?

• jan99999
Kijk in je moederbord boekje hoe je ide aansluiting heet(chip), indien je sata hebt is de ide een aparte chipset waar soms problemen mee zijn, dus zoek eens op deze naam over problemen hiermee.

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op zondag 16 september 2007 @ 08:54:
Kijk in je moederbord boekje hoe je ide aansluiting heet(chip), indien je sata hebt is de ide een aparte chipset waar soms problemen mee zijn, dus zoek eens op deze naam over problemen hiermee.
de chip heet: Marvel 88SE6111 maar kan er echt niks over vinden.. alleen specificaties van moederborden waar die chip opzit enzo, kan er ook niet bepaalde driver voor vinden ofzo..

• jan99999
Eerste hit op google: gezocht met "Marvel 88SE6111=ide kontroller+problem"

I just built a MSI G33M Core 2 Duo System.

Motherboard Product Page

The G33 chipset is SATA native with a Marvell® 88SE6111 IDE controller. Which I think is the problem.

The DVD Burner will read CDs & DVDs, even burn lightscribe labels, but any attempt to burn CD's or DVD's will result in failure leaving the disc still blank.

I have tried a Samsung SH-S18SM and a Lite-ON LH-20A1H, both IDE, both work fine in another computer. I have also tried two different cables and even connected gave the burner an independent power supply.

Also both work fine in a USB 2.0 Enclosure.

I have tried burning with Deep Burner and the latest version of Nero 7 with the same results.

I updated to the latest BIOS and motherboard drivers. I also ran Memtest 86 and WD Drive fitness test prior to installing XP.

3:41:53 AM #22 CDR -1114 File Writer.cpp, Line 303
Reset occurred
E: TSSTcorp CD/DVDW SH-S182M

3:41:53 AM #23 SPTI -1033 File SCSIPassThrough.cpp, Line 179
CdRom0: SCSIStatus(x02) WinError(0) NeroError(-1033)
Sense Key: 0x02 (KEY_NOT_READY)
Sense Code: 0x04
Sense Qual: 0x01
CDB Data: 0x35 02 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Sense Area: 0x08 00 02 00 00 00 00 0A 00 00 00 00 04 01

Right now I considering going back to the original BIOS, reinstall Windows XP, and only use the drivers that came on the CD. And then install nothing but Nero 7.

I have a backup of the fully installed system, and an the XP install CD is unattended so its not painful as it sounds, but I am running out of ideas!

I expanded my search to other MB's Native SATA chipsets with IDE cards.

I updated the device drivers for the Marvel IDE controller to use the Standard Dual Channel IDE Controller.

Now everything works fine. On other motherboards this sometimes forced the drive into PIO mode, but I haven't had that problem.

Verwijderd

Topicstarter
dat stukje had ik ook gevonden, maar ik snapte dit stukje niet helemaal:
"I updated the device drivers for the Marvel IDE controller to use the Standard Dual Channel IDE Controller."

kan zijn odmat ik weinig tot geen ervaring met ide controllers etc. heb maar heb geen id wat ik nu moet instaleren.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gewoon in apparaatbeheer de IDE controller waar de NEC aanhangt wissen en herstarten.
Als het goed is zal Windows hierna de standaard IDE driver gebruiken die meestal veel stabieler is dan die van de fabrikant van de controller.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt tot de reacties tot nu toe,heb die methode geprobeerd.. het word er niks beter op, na het herstarten instaleert hij de IDE controller met de standaard driver, daarna start ik opnieuw op en deed een dvdtje in de brander en had het zelfde probleem weer bij lezen/branden. wat me wel opviel is dat ik een aantal IDE ATA/ATAPI- controllers had:

"ATA Channel 0
ATA Channel 0
ATA Channel 0
ATA Channel 1
ATA Channel 1
ATA Channel 1
Intel(R) ICH9 2 port Serial ATA Storage controller 2 - 2926
Inter(R) ICH9 4 port Serial ATA Storage controller 1 2920
Standaard Dual Channel PCI IDE Controller"

nou zit mijn hardeschijf (SATA) op een ATA channel 0 en mijn DVD brander ook op een ATA channel 0. daar kwam ik achter toen ik alle channel 0 controllers had verwijders omdat ik niet helemaal wist waar de dvd op zat aangesloten en bij het opnieuw opstarten de hardeschijf en de dvd brander opnieuw werden toegevoegd aan de hardware.

hoop dat er snel een oplossing kan komen want ben er egt alnu wel bijna 2 week mee bezig haha

Verwijderd

Topicstarter
niemand verder een id..?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Misschien kan je EFD Inspector eens proberen?
Die geeft info over de IDE/SATA controllers en de drives die er aan hangen.

Verwijderd

Topicstarter
het kan misschien door vista komen, maar als ik dat programma start dan als ie bij 10% is geeft vista aan dat het programma niet meer goed werkt en afgesloten word.. dus kan de scan niet volledig uitvoeren.
Pagina: 1