hallo iedereen, ik heb alles al geprobeerd en op verschillende forums nagevraagd maar kom er niet uit. kheb sinds anderhalf week een nieuwe pc, zelf samen gesteld en geassembleerd etc. doet het helemaal prima ben er hardstikke blij mee maar er is 1 probleem de nieuwe dvd brander die ik erbij heb gekregen (een Sony-Nec optiarc DVD-RW AD-7173A IDE) geeft problemen, als ik er een cd of dvd in doe geeft hij in Deze Computer niet aan dat er een cd/dvd inzit als ik dubbelklik op de drive loopt het scherm vast en reageert het niet meer, zodra ik de schijf er weer uithaal loopt alles weer soepel door. (maakt niet uit welke schijf, kheb allerlij cd's en dvd's geprobeerd) alleen als ik er een lege dvd'tje in stop leest ie hem en krijg ik het venster te zien van welke actie ik wil ondernemen, maar zodra ik wat er op probeer te branden loopt het programma vast op 1%
ik heb alle moederbord drivers geinstaleerd, IDE drivers etc. alle windows updates gedaan, nieuwe firmware voor de brander geprobeerd, de jumper goedgezet verschillende IDE aansluitingen geprobeerd. maar niks helpt. nu zou ik tot een conclusie komen dat hij kapot is, maar zodra ik hem op mijn oude pc aansluit doet hij het prima, hij leest alles, brand alles helemaal prima.
specs van mijn pc waar hij problemen bij geeft:
Besturings systeem: Windows Vista Ultimate
Moederbord: MSI p35 neo2
Processor: Intel Core 2 duo E6750 2.60Ghz
Videokaart: Club 3D Geforce 8800GTS 320mb PCI-e 16x
Geheugen: 2 gig van Team Xtreem Elite
Hardeschijf: Seagate Maxtor Diamondmax 21 250GB Sata II
hoop dat iemand hier er een oplossing voor heeft want word aardig hopeloos hierdoor haha
ik heb alle moederbord drivers geinstaleerd, IDE drivers etc. alle windows updates gedaan, nieuwe firmware voor de brander geprobeerd, de jumper goedgezet verschillende IDE aansluitingen geprobeerd. maar niks helpt. nu zou ik tot een conclusie komen dat hij kapot is, maar zodra ik hem op mijn oude pc aansluit doet hij het prima, hij leest alles, brand alles helemaal prima.
specs van mijn pc waar hij problemen bij geeft:
Besturings systeem: Windows Vista Ultimate
Moederbord: MSI p35 neo2
Processor: Intel Core 2 duo E6750 2.60Ghz
Videokaart: Club 3D Geforce 8800GTS 320mb PCI-e 16x
Geheugen: 2 gig van Team Xtreem Elite
Hardeschijf: Seagate Maxtor Diamondmax 21 250GB Sata II
hoop dat iemand hier er een oplossing voor heeft want word aardig hopeloos hierdoor haha