[XP] Windows bevriest na het kijken van een video

Pagina: 1
Acties:

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 09:07
Hallo,

Al sins de herinstallatie van m'n systeem heb ik de vervelende 'bug' dat het kijken van DVD's niet wil werken zoals het hoort. Wanneer ik een dvd programma afsluit bevriest het gehele systeem. Het beeld blijft hangen in zijn laatste frame, mogelijke muziek die aanstaat blijft zijn laatste stukje loopen en het enige waarop m'n computer reageert is het reset knopje...

Sinds vanochtend heb ik dit probleem echter ook met het kijken van normale video's. In ieder geval met de MPG bestanden die rechtstreeks uit m'n videocamera komen.

Ik heb voor m'n dvd probleem diverse dvd-kijkpakketten geprobeerd en verwijderd (PowerDVD, WinDVD en zelfs Windows Media Player), maar het probleem blijft zich voordoen.
Ik heb zojuist geprobeerd in zowel Windows Media Player 9, 10 als 11 een normale video af te spelen, maar wanneer de video afgelopen is bevriest voor de zoveelste keer m'n systeem :(.

Heeft iemand enig idee hoe ik weer normaal video's kan kijken op m'n systeem? Of in welke richting ik het probleem moet zoeken? Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Je hebt niet toevallig Pinnacle Studio geïnstalleerd staan? Dat gaf bij mij recentelijk namelijk exáct dezelfde problemen.
Heb het eraf gegooid en geen enkel probleem meer... :/

• Johnvh
Nee helaas geen Pinncacle Studio voor mij, heb hierbij op m'n oude installatie ook veel problemen gehad. :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:45
Zelfde probleem heb ik ook in MCE2005 bij het bekijken van een DVD, systeem bevriest compleet als je 'm stopt. Echter alleen bij WinDVD of PowerDVD als decoder, met CinePlayer of PureVideo werkt het perfect.

• Johnvh
Ik heb CinePlayer aangeschaft en hiermee werkt het inderdaad vlekkeloos!
Bedankt voor de tip! _/-\o_

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Johnvh schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 02:00:
Ik heb CinePlayer aangeschaft en hiermee werkt het inderdaad vlekkeloos!
Bedankt voor de tip! _/-\o_
Aangeschaft?
Pagina: 1