DECT telefoon via gsm netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 2.386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal.

Ik heb een vraagje:

Bestaan er DECT telefoons waar je een simkaart in doet waarna je gewoon met die DECT telefoon kunt bellen via het mobiele netwerk?

Ik heb er naar gezocht maar kan ze niet vinden.

Met vriendelijke groet,

Thijl Klerkx.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Neen. Wel DECT-telefoons met SIM-kaartlezer om contacten over te zetten.

DECT is overigens een andere technologie dan GSM. 2.4GHz vs. 900/1800MHz.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Oké jammer.

Bedankt voor de snelle reactie!

Groeten,

Thijl.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-07 18:56
Euhm, deze bestaan weldegelijk. Jaren geleden heb ik daar over gelezen. Zolang je thuis was belde je via je vaste lijn via het basisstation, daarbuiten schakelde de handset automatisch over op GSM. Het is alleen wel een handset op het formaat van een standaard DECT telefoon, dus die doe je niet ff makkelijk in je broekzak.

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik ook gevonden maar die wil ik niet ;)

Ik wil gewoon van de kpn af omdat wij nauwelijks minuten maken maar wel flink betalen voor de lijn...

Iig bedankt,

Thijl.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm. Kun je dan niet beter gewoon een mobiele telefoon kopen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ik heb laatst ergens iets gehoord van een of ander GSM-abonnement waarbij je, zodra je thuis bent, gewoon lokaal tarief betaalt. Daarbuiten uiteraard normaal gsm-tarief. Misschien is dat wel interessant voor je.
Edit: dit dus:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1747899?omn_site=1

[ Voor 13% gewijzigd door HyperioN op 15-09-2007 12:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cool daar ga ik eens naar op zoek!

Bedankt,
Thijl.
[edit]

Thx voor de link!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 12:56 ]

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 11:03
Dat is dus van de KPN en daar wil je toch vanaf?

PS.
De openings post stond in een 'email stijl' in plaats van een forum bericht. Plaats niets met aanhef en groetjes, het is geen brief dat je schrijft. Zie daarvoor ook: Het algemeen beleid #openingspost

[ Voor 77% gewijzigd door Damocles.NL op 15-09-2007 13:16 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik snap het ook niet helemaal. Ik denk dat de vraag niet goed geformuleerd is :) Er zijn in ieder geval meerdere gsm-providers die korting geven als je thuis belt als dat je oplossing is. Bij Orange kan het ook geloof ik.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Met ik wil van KPN af bedoel ik meer van het vaste telefoonabonnement.

Ik zal mijn situatie schetsen in de hoop dat het dan duidelijker wordt.

Ten eerste hebben we bij KPN een aansluiting voor vaste telefoon. Gewoon standaard niks bijzonders.
Daarnaast bellen er bij ons 4 mensen mobiel, 1 prepaid, 2 abonnementen bij Telfort en 1 abonnement bij Vodafone. Dat kost maandelijks een slordige €50,-.

Echter, niemand bij ons is een diehard beller of sms'er die iedere maand zijn bundel ruim overschrijdt, in tegendeel. Niemand overschrijd zijn bundel en bij kpn betalen we ook bijna alleen maar abonnementskosten.

Dus nou was het idee: Bij Vodafone kun je een soort familieabonnement nemen, dan neem je een standaard belbundel van vodafone ( bijvoorbeeld vodafone 150 voor €22,50- per maand ), en dan betaal je nog eens €5,- per maand extra, daardoor krijg je niet een maar 5 simkaarten en dus ook 5 telefoonnummers. Dus dan was het idee: We nemen zo'n familieabonnement, ieder mobieltje krijgt een van de 5 simkaarten, en we zeggen ons KPN abonnement op en kopen een speciale DECT telefoon ( hier komt'ie! ) waar we ook een sim kaart in kunnen stoppen en die telefoon gebruiken we als vaste telefoon.

Bestaat zo'n speciale telefoon? Waarmee we dus een vaste telefoon hebben die belt via het GSM netwerk.

Hopelijk begrijpen jullie het? :)

Thijl Klerkx.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:54

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik snap er écht helemaal niks van.
Waarom zou je nog zo'n losse telefoon willen als je allemaal al een mobieltje hebt én je via dat abonnement wil bellen.

Life is not about specs, it is about joy!

• djluc
  • Laatst online: 20-07 13:40

• Damocles.NL
Maar dan bel je toch niet via het vaste net?

Dan bel je toch gewoon met je vodafone abonnement? Als je KPN opzegt dan kan je toch niet meer bellen via het vaste net? Dus zou je als huis telefoon een mobieltje moeten gebruiken.

Wat wel kan is je KPN opzeggen. En dan via internet met VOIP bellen voor lokale nummers.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik bedoel geen services of abonnementen, gewoon een DECT telefoon. Maar deze Dect telefoon sluit je niet aan op de lijn van KPN. Nee je stopt er gewoon een sim kaart in, en in de DECT telefoon zit een GSM antenne zodat je gewoon belt via het mobiel netwerk maar dan wel met een fijne DECT telefoon.

Waarom ik dat wil? Nou ik vind een DECT telefoon gewoon lekker bellen in plaats van zo'n klein mobieltje.

Daarnaast wil je mensen als ze je vragen om je thuisnummer gewoon een nummer kunnen geven. In plaats van dat je zegt: als je die wilt bel je dit nummer, als je die persoon wilt bel je dat nummer...

Ik ben bang dat jullie het nog niet begrijpen, ik zal erover nadenken hoe ik het goed kan formuleren :)

Groeten,

Thijl.

[edit]

@Damocles.nl,

Klopt, ik wil ook helemaal niet via het vaste net bellen! Ik wil via mijn Vodafone abonnement bellen. Maar dan wel met een normale huistelefoon ipv een klein mobieltje! Daarom zoek ik dus een huistelefoon die kan bellen via mijn Vodafone abonnement.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 13:41 ]

• Damocles.NL
Afbeeldingslocatie: http://www.belcompany.nl/shop/artikelen/groot/170067.jpg

Misschien is dit iets? Een Medion, is een senioren telefoon, daardoor lekker groot en makkelijk in het gebruik. Grotere toetsen dan normaal ook. MD96120 is het type nummer.

Je zult toch gewoon mobieltjes moeten bekijken die jij handig vindt.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-07 18:56
Oh zeg dan dat je gewoon een echte koelkast mobiele telefoon wilt! Zoek gewoon op marktplaats naar oude GSM's. Die zijn lekker groot :)

http://verzamelen.marktpl...BHy9%2FgE4wINL&fta_ind=11
http://gsm-telecom.marktp...2BHy9%2FgE4wINL&fta_ind=1
http://gsm-telecom.marktp...BM8%2FwAIX1%2BA&fta_ind=3

edit:
Nog beter, de RetroGSM: :D

Afbeeldingslocatie: http://www.eu-gsm.nl/images/retrogsm/retrogsm.gif

• bartvl

bartvl

Oke Thijl, ik denk dat een groot probleem van de verwarring het deel DECT-telefoon is. Een DECT-telefoon is een telefoon die via een digitale draadloze verbinding in contact staat met een "centrale" (in huis) die vervolgens op de KPN draad zit aangesloten.

Jij zoekt dus gewoon een simpele grote telefoon (mobiel)?
Een optie (een beetje rare, maar misschien is het wel iets) is om een grote headset te kopen. Ze zijn er in de vorm van zo'n grote (oude) hoorn.

Verwijderd

Topicstarter
Kan inderdaad, maar de rede dat ik het constant over DECT heb is omdat wij meerdere telefoons willen hebben, dit omdat wij een huis met twee verdiepingen hebben en dan is minimaal twee telefoons wel fijn.

En als ik dan een koelkast gsm neem heb ik er maar een...

Iig bedankt voor de goede suggesties!

Groeten Thijl.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:56

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Of deze (heb ik nog liggen, tis een dual band dus geschikt voor gsm 900 en 1800)

Afbeeldingslocatie: http://mobile.softpedia.com/images/phones//323_3.jpg

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• Damocles.NL
Als ik op google zoek naar DECT met SIM dan kom ik al enkele resultaten tegen. Ik zou zeggen zoek zelf even op google verder. Dan kom je er wel uit zo te zien.

• bartvl

bartvl

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:16:
Kan inderdaad, maar de rede dat ik het constant over DECT heb is omdat wij meerdere telefoons willen hebben, dit omdat wij een huis met twee verdiepingen hebben en dan is minimaal twee telefoons wel fijn.

En als ik dan een koelkast gsm neem heb ik er maar een...

Iig bedankt voor de goede suggesties!

Groeten Thijl.
Volgens mij ga je veel te moeilijk en veel te duur denken.
Sowieso is de oplossing die jij zoekt technisch niet echt voorhanden.
Maar als iedereen toch al een telefoon heeft dan is het toch zonde om extra telefoons aan te moeten schaffen? Tevens is het volgens mij niet mogelijk om eenzelfde mobiel nummer aan twee telefoons te koppelen.

Let ook goed op of dat het bereik binnenshuis wel goed is. Het zou erg vervelend zijn om er uiteindelijk na de investeringen erachter te komen dat het bereik niet goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Oké ik denk dat ik het even zo laat en wacht op de techniek :) ( en misschien binnenkort eens een knipoogje naar voip ;) )

Iig iedereen bedankt voor het meedenken en de vele suggesties!

Groeten,

Thijl.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:56

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Er is nog een andere oplossing, nl. een gsm gateway :P

Afbeeldingslocatie: http://www.telec.nl/media/Alphatech/828.0515.jpg

Het is wel een toestel voor bedrijven, maar wat je wil zou er mee kunnen ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan de oplossing ook in een totaal andere hoek zoeken. VOIP, ook geen KPN-abo nodig, wel een internetverbinding. Een prepaidnummer bij bijvoorbeeld Budgethone kost 10 euro per jaar. Koop er een atakastje bij waar je decttoestellen op aansluit en je bent klaar.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Dat apparaat is ook niet goedkoop zeg :) Maar opzich kan het er inderdaad mee.

En voip is inderdaad ook interessant daar ga ik me inderdaad eens goed in inlezen!

Groeten,

Thijl.

• bartvl

bartvl

Jullie hebben neem ik aan geen internet via KPN? (adsl over een KPN lijn?) Anders moet dat ook veranderd worden uiteraard.

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment delen we internet met de buren ( ja dat is legaal want dat is bij Xs4all en die doen daar niet moeilijk over ).

Mochten we voip nemen en het internetdelen met de buren stopt dan nemen we internet via de kabel van UPC.

Groeten,

Thijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik weet het het is een bump maar ik kon het niet laten om nog even mede te delen wat de uiteindelijke beslissing is geworden.

We hebben besloten om naar Alice te gaan. Daar kan geen gsm abbonement of wat dan ook tegenop!
Het gaat ons als alles goed is €25,- per maand besparen. De enige investering was €60,- in een Linksys router ( exacte type even kwijt maar zo'n blauw zwart ding met twee antenne's en linux ).

Groeten en nogmaals bedankt voor de vele adviezen,

Thijl Klerkx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Waarom gaat het 25,- per maand besparen? Hebben jullie een aantal mobiele abonnementen de deur uit gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee,
We betalen Alice 30 euro per maand. Dan krijgen we internet en telefoon en daarom vallen de 35 euro van kpn en de 20 euro van internet weg.

Dat scheelt dus 25 euro.

Groeten,
Thijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

35 euro voor KPN? En hierbovenaan vertel je nog doodleuk dat je bijna geen gebruik maakt van KPN :S

Maar goed, in ieder geval blij te horen dat het op een normale manier is opgelost en niet een of andere gare net-niet oplossing die achteraf nog veel te duur is zeg maar :P.

[ Voor 47% gewijzigd door bartvl op 07-10-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook grootendeels abbonement volgensmij.

Iig hoe dat precies zit weet ik niet, dat bedrag heb ik van mijn ouders en die weten ook niet precies hoe de verdeling is tussen gebruiks en abbonements kosten.

Thijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

35 euro van KPN is echt absurd, dan gebruikte je zeker wel de KPN lijn. Een abonnement bij KPN kost maar een 10tje of iets dergelijks. Daarboven is dus gewoon belkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

gewoon 1 mobiel thuis dus waar gesprekken op binnen komen,
en voor dat heerlijke ouwe bakkelieten telefoon gevoel.... zie hier

http://www.retrogismo.com/

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:47:
35 euro van KPN is echt absurd, dan gebruikte je zeker wel de KPN lijn. Een abonnement bij KPN kost maar een 10tje of iets dergelijks. Daarboven is dus gewoon belkosten.
Raar maargoed daar zijn we dus straks vanaf :) (wij maken toch echt geen uren achter die telefoon hoor...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:29:
[...]

Raar maargoed daar zijn we dus straks vanaf :) (wij maken toch echt geen uren achter die telefoon hoor...)
Raar?

http://www.kpn.com/thuisbellen/BelBudget.htm

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Laatst online: 25-07 20:35
Ik ben de naam kwijt maar er bestaan kleine boxjes voor thuis gebruik, je kunt hier een simkaart inplaatsen en je normale (analoge) telefoon in doen.

Volgens mij staat het wel in de algemene voorwaarden van kpn dat je het niet mag gebruiken
Pagina: 1