Het is niet helemaal een vraag maar een ervaring/discussie, alhoewel ik wel met het volgende probleem zit;
Afgelopen week moest ik "even" een (nieuwe) laptopje inrichten voor een collega. Opzicht geen mirakel, meestal is alles netjes voor geinstalleerd en hoef je alleen een user aan te maken. Goed na een kwartiertje was ie klaar en kon er op gewerkt gaan worden. Na heel even internetten kreeg ik al de indruk dat ie wat stroperig was, en na een langere tijd gewoon irritant sloom. Terwijl het toch geen misselijke laptop is (HP-Pavilion-tx1127ea). Toch maar eens kijken in de taskmanager, ik viel bijna van mijn stoel.....
Nog zonder enige software geinstalleerd te hebben, en na een reboot draaiden er 71 processen en was 73% van de systemresources in gebruik
Dit is toch niet normaal meer, het was me al wel opgevallen dat laptops steeds meer afgeleverd worden met meuk van de fabricant, die je ongevraagd voor je snufferd krijgt. Je bent soms uren bezig om alle zin van de onzin te scheiden en dan moet je het er nog maar vanaf krijgen. Bij deze laptop bv. stonden er 3 mixers in de tray, 1 van windows, 1 van realtec en natuurlijk 1 van HP... dat is toch gewoon om te huilen . Zouden ze nou echt daar niet over nadenken? Ik weet dat ik zelf een minimalist ben, heb zelf een laptopje met 15 processen en met alle functionaliteiten nog intact. Ik begrijp best dat een frabricant wat "luxe" wil leveren, maar hem zo vol met troep stoppen dat het opstarten van wordpad een probleem wordt snap ik echt niet.
Hoe gaan jullie hier mee om ? Ik krijg zelf de neiging om er gewoon een winXP cdtje in te stoppen en overnieuw te beginnen.
Afgelopen week moest ik "even" een (nieuwe) laptopje inrichten voor een collega. Opzicht geen mirakel, meestal is alles netjes voor geinstalleerd en hoef je alleen een user aan te maken. Goed na een kwartiertje was ie klaar en kon er op gewerkt gaan worden. Na heel even internetten kreeg ik al de indruk dat ie wat stroperig was, en na een langere tijd gewoon irritant sloom. Terwijl het toch geen misselijke laptop is (HP-Pavilion-tx1127ea). Toch maar eens kijken in de taskmanager, ik viel bijna van mijn stoel.....
Nog zonder enige software geinstalleerd te hebben, en na een reboot draaiden er 71 processen en was 73% van de systemresources in gebruik
Hoe gaan jullie hier mee om ? Ik krijg zelf de neiging om er gewoon een winXP cdtje in te stoppen en overnieuw te beginnen.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !