Bandrecorders

Pagina: 1
Acties:
  • 5.272 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:09
Hallo, ik heb gezien dat er een aantal mensen hier op het forum nog opnemen met bandrecorders. Nu wil ik dat ook gaan doen. Alleen weet ik echt niet wat nou goede merken en types zijn (Akai en Pioneer zijn denk ik wel goed). Welke zijn nou echt goed (voor niet meer dan 250 euro), en waar moet ik op letten behalve dat de koppen en snaren goed zijn? En waar moet ik op letten als ik spoelen ga kopen (lengte, breedte, type) en welke merken zij goed?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Revox is toch wel het ultieme merk, maar ik weet niet of je dat voor < 250 euro gaat vinden. Banden ... ach, ik gebruikte zelf altijd TDK en Maxell, gewoon goede A-merken zijn goed. Lengte, breedte en type zijn natuurlijk afhankelijk van welk type bandrecorder je gebruikt. 10" of 18".

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Tha Ra
Ik kwam een AKAI 636 tegen voor 250 euro inclusief alu spoelen, is dit een goede?

Anoniem: 14829

Bij AKAI is 't vooral van belang dat 'ie GX koppen heeft, en dat heeft de GX-636, dus geen probleem. Al vind ik 250 euro wel een hoop geld voor zo'n oud beestje...
Andere merken waar je naar kunt kijken zijn bv. Revox (wel oppassen, als ze professioneel ingezet zijn geweest zijn de koppen vaak versleten) of TEAC/Tascam.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 10:57

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Als je net begint en nog niet precies weet of je wel met de hobby wilt verdergaan kun je beter voor tussen de 100 en 150 euro een Akai GX-630D kopen. Prima machines, oerdegelijk en het geluid is super. Ga wel altijd eerst langs bij de verkoper om de machine te testen.

Blijf VER uit de buurt van Revox. ALS ze het doen klinken ze super, maar ze zijn vaak kapot en doordat ze zachte koppen gebruiken zijn deze vaak versleten. Teac/Tascam is goed spul, maar niet echt geschikt voor een beginner, dit komt meer in de buurt van het pro-spul.

Spoelgrootte is trouwens 7" of 10", 18" is wel HEEL erg groot ;)

Ik heb zelf een GX-620 (prima machine!) een GX-635DB en een GX-270 (7"). De GX-270 is te koop, dus als je interesse hebt moet je me even PM'men.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Tha Ra
Kan iemand wat info geven over de speeltijden die bij bepaalde snelheden en spoelgroottes horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Op normale langspeelband op een 7" (18cm) spoel bij 19cm/sec ongeveer 45 minuten per kant. Dit is twee keer zo veel bij een 10" (26cm) band, en nog eens twee keer zoveel als je lagere snelheid (9.5cm/sec) gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door mentalmadnizz op 16-09-2007 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Waarbij je niet uit het oog mag verliezen dat de geluidskwaliteit minder wordt als je een lage snelheid gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
En wat nemen jullie zoal op? Radio of maken jullie mixtapes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 14829 gebruikt z'n AKAI tapedeck eigenlijk alleen nog maar om oude tapes te beluisteren.
Huidige digitale technieken zijn veel comfortabeler bij 't opnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Same here. De hedendaagse techniek (MD, CD-R, direct opnemen via een computer naar FLAC of WAV) is veel makkelijker in gebruik, minder gevoelig voor storingen en beter van kwaliteit vergeleken met banden, dus als je er niet de tijd voor wilt of kunt nemen schakel je over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Als je een beetje gewend bent aan je PC enz wil je echt geen bandrecorder meer. Geklooi met spoelen en de geluidskwaliteit (bandruis enz) die tegenvalt. Dat geld kan je beter besteden aan een (externe) HD of een portable spelertje (ipod, zune).

Tenzij je echt geld eraan wil besteden en voor professionele studio kwaliteit gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 16-09-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:14

DJ Vincento

1422055

Ik vind een computer niet bepaald makkelijker om opnames te maken. Als ik radio wil opnemen, hoef ik bij mijn Kenwood KX-5030 alleen maar op record te rammen, en er gaat een SA Tape lopen. Bij een computer moet je eerst je opname programma's starten, dan nog het volume goed inregelen (want clipping kan echt niet bij digitale opname media). Daarnaast neemt mijn cassettedeck gewoon het geluid op wat ik wil zonder al die kolere msn geluidjes, foutmeldingen etc (Kun je wel uitzetten, maar dat moet ook weer via sub,sub,sub menu's. Daarnaast kun je tijdens opname weinig met je computer, je kunt geen zware programma's laten draaien, want als je PC een keer vast loopt is de opname gelijk verknald.

Oja, en over de analoge kwaliteit, die zit wel goed. Ik hoor op mijn cassettedeck al geen verschil tussen opname en bron, bij een redelijke bandrecorder moet de kwaliteit al helemaal geweldig zijn. Een opname met een akai op 9,5 cm/s zal waarschijnlijk al beter zijn dan een opname van mijn cassettedeck, op 19,5 cm/s heb je gewoon proffessionale kwaliteit waar zelfs een relatief goede geluidskaart niet aan kan tippen.

Nadeel aan de bandrecorder is gewoon dat er veel bewegende delen inzitten, en die slijten als je het niet onderhoud. Voor een auto geld hetzelfde, als je het maar goed onderhoud dan blijft tie een hele lange tijd goed rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

DJ Vincento schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:40:
Daarnaast neemt mijn cassettedeck gewoon het geluid op wat ik wil zonder al die kolere msn geluidjes, foutmeldingen etc
Gelukkig heb ik de luxe van meer dan 1 PC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

't Is toch niet zo moeilijk om een specifieke ingang op te nemen i.p.v. "what you hear" ?
En dat je tijdens opname weinig kunt met je PC is een non-argument. Voor die 250 Euro van genoemde AKAI deck kun je ook een heel net dedicated systeempje bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Tha Ra schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:59:
En wat nemen jullie zoal op? Radio of maken jullie mixtapes?
Ik maak verzameltapes van CD, LP en soms MP3/FLAC/whatever. Soms neem ik concerten op van de radio en soms kopieer ik LP's voor vrienden.

De enige manier om een LP fatsoenlijk te kopieren is m.i. nog steeds met een bandrecorder. Ik heb echt niet 24/7 mijn computer aanstaan, en als ik dan zin heb om muziek te draaien, en geen zin heb om steeds het medium te verwisselen zet ik gewoon een tape op. En kom niet aan met mp3 spelertjes want die dingen klinken helemaal nergens naar als je fatsoenlijke hifi wilt.
Anoniem: 19137 schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:07:
Als je een beetje gewend bent aan je PC enz wil je echt geen bandrecorder meer. Geklooi met spoelen en de geluidskwaliteit (bandruis enz) die tegenvalt. Dat geld kan je beter besteden aan een (externe) HD of een portable spelertje (ipod, zune).

Tenzij je echt geld eraan wil besteden en voor professionele studio kwaliteit gaat.
Onzin. Voor nog geen 50 euro heb je een bandrecorder die veel beter klinkt dan een 100 euro geluidskaartje voor een pc. bandruis? Merk je niks van. Liever dat beetje ruis dan het kabaal wat de fans van een pc maken. Heb je al eens een goed tapedeck aan een goede installatie gehoord? Of ben je van mening dat een bose setje met een computer eraan al dikke highend is?

[ Voor 43% gewijzigd door mentalmadnizz op 17-09-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Ik gebruik mijn bandrecorder (Tascam) voor mijn muziekproduction maar dan vaak voor loop effecten die beetje het "oude" moeten weergeven dus ik ben niet zo nauw kwa ruis/ticks etc etc. Het geeft wel altijd een aparte sound :).
Maar idd begin niet aan Teac of Tascams als beginner...teveel mogelijkheden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Anoniem: 30670 schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:54:
Ik gebruik mijn bandrecorder (Tascam) voor mijn muziekproduction maar dan vaak voor loop effecten die beetje het "oude" moeten weergeven dus ik ben niet zo nauw kwa ruis/ticks etc etc. Het geeft wel altijd een aparte sound :).
Maar idd begin niet aan Teac of Tascams als beginner...teveel mogelijkheden :P
Mwoa, een Teac A3300SX of iets dergelijks kan nog wel, zijn heel degelijke homedecks, alleen de koppen zijn helaas niet slijtvast. Als ze goed zijn klinken ze wel super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
mentalmadnizz schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:31:
De enige manier om een LP fatsoenlijk te kopieren is m.i. nog steeds met een bandrecorder.
Hoe haal je de tikken en dergelijke er dan uit met een bandrecorder? Volgens mij is platen 'rippen' sowieso redelijk overbodig, gezien vrijwel alle muziek te downloaden is (en in ons land ook nog eens legaal), maar een computer is duidelijk veel beter geschikt voor dit doel. Uiteraard is een geluidskaart met goede anologe ingang hiervoor wel een vereiste.
Onzin. Voor nog geen 50 euro heb je een bandrecorder die veel beter klinkt dan een 100 euro geluidskaartje voor een pc. bandruis? Merk je niks van. Liever dat beetje ruis dan het kabaal wat de fans van een pc maken. Heb je al eens een goed tapedeck aan een goede installatie gehoord? Of ben je van mening dat een bose setje met een computer eraan al dikke highend is?
Voor een tweaker moet een computertje zonder fans bouwen die krachtig genoeg is om mp3's af te spelen helemaal niet zo'n grote opgave zijn. Afhankelijk van welke geluidskaart je erin zet hoeft het ook maar heel weinig te kosten. Hoeveel kost een nieuwe 10" band tegenwoordig?

Wat mij betreft zijn bandrecorders dan ook totaal niet praktisch meer in vergelijking met huidige apparaten om op te nemen en af te spelen. Toch denk ik dat iedereen die nog een bandrecorder thuis heeft staan (waaronder ikzelf) nog wel genoeg andere redenen kan verzinnen waarom het ding nog niet met het grofvuil mee is gegaan.

Om toch nog maar even op de vraag van Tha Ra in te gaan; aan een Akai recorder met GX koppen en 3 motoren kan je je haast geen buil vallen. Desondanks raad ik je toch aan een bandrecorder te kopen die in het bezit is geweest van een liefhebber (ipv 1 die 20 jaar op zolder heeft gestaan). Op zo'n apparaat zitten toch wat dingen die weleens vervangen of afgeregeld moeten worden. Dat zelf doen zonder de technische kennis of benodigdheden is nogal vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mentalmadnizz schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:31:
De enige manier om een LP fatsoenlijk te kopieren is m.i. nog steeds met een bandrecorder.
En m.i. is dat onzin. :)
M'n Dual CS-505 draaitafel met Linn K5 MM element gaat via m'n Aura VA100 versterkertje naar m'n oude Audigy Platinum, en als ik direct naar WAV opneem is 't een stuk beter dan wat ik haal met m'n AKAI tapedeck. YMMV, maar met een PC-oplossing kun je prima resultaten halen!

Neemt niet weg dat 't nog steeds heel leuk is om met tapes te spelen. ;)

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

evEndzhar schreef op maandag 17 september 2007 @ 20:59:
[...]

Hoe haal je de tikken en dergelijke er dan uit met een bandrecorder? Volgens mij is platen 'rippen' sowieso redelijk overbodig, gezien vrijwel alle muziek te downloaden is (en in ons land ook nog eens legaal), maar een computer is duidelijk veel beter geschikt voor dit doel. Uiteraard is een geluidskaart met goede anologe ingang hiervoor wel een vereiste.
Het meerendeel van de platen die ik opneem bevat geen tikken, en als ze erin zitten laat ik ze ook fijn zitten. Platen die echt grijs/gaar zijn neem ik niet op, daar is met de computer ook niks meer van de maken zonder dat je een compleet bout klinkend stukje muziek hebt.

[...]

Voor een tweaker moet een computertje zonder fans bouwen die krachtig genoeg is om mp3's af te spelen helemaal niet zo'n grote opgave zijn. Afhankelijk van welke geluidskaart je erin zet hoeft het ook maar heel weinig te kosten. Hoeveel kost een nieuwe 10" band tegenwoordig?

De TS gaf aan een bandrecorder te willen, GEEN computer. Daarnaast heb je nog altijd dat eewige gepiel met die muis en een scherm, heb je allemaal niet nodig met een bandrecorder. Een nieuwe 10" tape kost twee ongeveer twee tientjes (RMGI LPR35 geloof ik)

Wat mij betreft zijn bandrecorders dan ook totaal niet praktisch meer in vergelijking met huidige apparaten om op te nemen en af te spelen. Toch denk ik dat iedereen die nog een bandrecorder thuis heeft staan (waaronder ikzelf) nog wel genoeg andere redenen kan verzinnen waarom het ding nog niet met het grofvuil mee is gegaan.

Juist wel, het zijn (op de cassetterecorder na) de meest gebruiksvriendelijke recorders. Daarnaast is het veel sneller. recorder aanzetten, rec+play indrukken en het ding loopt, in plaats van dat je eerst een computer en de bijbehorende programmatuur gaat starten.

Om toch nog maar even op de vraag van Tha Ra in te gaan; aan een Akai recorder met GX koppen en 3 motoren kan je je haast geen buil vallen. Desondanks raad ik je toch aan een bandrecorder te kopen die in het bezit is geweest van een liefhebber (ipv 1 die 20 jaar op zolder heeft gestaan). Op zo'n apparaat zitten toch wat dingen die weleens vervangen of afgeregeld moeten worden. Dat zelf doen zonder de technische kennis of benodigdheden is nogal vervelend.

Niet iedere liefhebber heeft die kennis, maar het klopt wat je zegt dat stilstaan niet bevorderlijk is voor zo'n apparaat.

Anoniem: 97905

Anoniem: 14829 schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:07:
[...]
En m.i. is dat onzin. :)
M'n Dual CS-505 draaitafel met Linn K5 MM element gaat via m'n Aura VA100 versterkertje naar m'n oude Audigy Platinum, en als ik direct naar WAV opneem is 't een stuk beter dan wat ik haal met m'n AKAI tapedeck. YMMV, maar met een PC-oplossing kun je prima resultaten halen!

Neemt niet weg dat 't nog steeds heel leuk is om met tapes te spelen. ;)
Dan moet je je tapedeck eens na laten kijken ;-).
Er hoort tussen plaat en band ab-so-lúút geen hoorbaar verschil te zijn.
Als dat er wel is, is er iets mis.
evEndzhar schreef op maandag 17 september 2007 @ 20:59:
[...]

Hoe haal je de tikken en dergelijke er dan uit met een bandrecorder? Volgens mij is platen 'rippen' sowieso redelijk overbodig, gezien vrijwel alle muziek te downloaden is (en in ons land ook nog eens legaal), maar een computer is duidelijk veel beter geschikt voor dit doel.
En dan download je mp3... So far for sound quality!
My
Poor
3ars ;)

Verder mogen er absoluut géén tikken op je platen zitten. Als die er wel op zitten ben je een platenmoordenaar en moet je zeker mp3tjes gaan draaien ;)

[quote]
Nog even op een rijtje:
- Een Akai GX-630D is het ideale deck. Niet kapot te krijgen en als er toch eens iets aan komt eenvoudig te repareren. De GX-koppen slijten nooit en het ding klinkt prima.

- ReVox is èrg mooi qua geluid, maar vrijwel altijd kapot. Géén reVox, echt niet.

- Digitale mensen (tweakers ;)) vragen om bandrecorderhulp is geen goed idee.
Je bent van harte welkom op www.analogaudio.nl :)

Anoniem: 97905 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:21:
Dan moet je je tapedeck eens na laten kijken ;-).
Er hoort tussen plaat en band ab-so-lúút geen hoorbaar verschil te zijn.
Als dat er wel is, is er iets mis.
Direct na opname is dat verschil er ook niet of nauwelijks, tenminste niet hoorbaar op m'n setje (Marantz AV9000 / MM9000 versterker en T+A TMR80 transmissielijn zuiltjes). Maar na een jaar en bv. 40x beluisteren wordt de tape toch wel merkbaar minder (gebruik alleen TDK en Maxell tapes). Een WAV of FLAC bestand veroudert niet... ;)

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Anoniem: 14829 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:48:
[...]
Direct na opname is dat verschil er ook niet of nauwelijks, tenminste niet hoorbaar op m'n setje (Marantz AV9000 / MM9000 versterker en T+A TMR80 transmissielijn zuiltjes). Maar na een jaar en bv. 40x beluisteren wordt de tape toch wel merkbaar minder (gebruik alleen TDK en Maxell tapes). Een WAV of FLAC bestand veroudert niet... ;)
Zelfs de meeste goedkope Philips en Scotch tapes geven bij mij na flink wat jaren gebruik nog perfect geluid. JUIST tape heeft, mits goed bewaard, bijna geen last van verouderingsverschijnselen. Wellicht is je recorder flink achteruitgegaan?

Anoniem: 97905

Maak je je bandgeleiders goed schoon, is je aandrukrol nog rond? Bewaar je de tapes vertikaal in een droge ruimte?
Bij mij doen oko tapes die méér dan 200x gedraaid hebben het nog prima!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Hmm ik doe ook nog aan de bandrecorders.

Heb hier voor dagelijks gebruik een Tandberg TD20A (26cm) staan, een Akai GX-266D (18cm reverse) en een Teac A-7300 (26cm). Alle drie 4 spoor stereo op 9,5 en 19cmps snelheid.
Gebruik eigenlijk alleen maar 19cmps, op 9,5 mis ik toch net iets aan kwaliteit.

Alle drie zijn afgeregeld op Maxell XLI tape en dat klinkt gewoon als een klok.
Dat tape slecht is omdat het ruist, verslijt etc. zijn eigenlijk niet meer als fabeltjes, die ontstaan zijn door mensen die wisten hoe zo'n ding aan en uit moest maar niet wisten hoe ze hem moesten onderhouden.
Opname te hard of te zacht, tapes gebruiken waar het deck helemaal niet op afgeregeld is, koppen nooit schoonmaken (altijd leuk, tape 1 uit de collectie klinkt goed en op tape 20 is bijna alleen nog maar ruis hoorbaar met in de verte wat gebrabbel).
Vergelijk het maar met een pc vol met spyware, en dan de hardware de schuld geven.

Ja er zijn ook tapes die van ouderdom uit elkaar vallen, of aan elkaar gaan plakken maar merken als Maxell en het meeste van TDK blijft wel goed. Je kan tapes trouwens nog steeds nieuw kopen van RMGI (voorheen Emtec, daarvoor BASF) en (Racal) Zonal.
Quantegy (vooheen Ampex) maakte ze tot vorig jaar ook nog.

Als beginnersrecorder zou ik toch echt een Akai aanraden, de reden daarvoor is dat deze decks door de loop der jaren het beste zijn blijven werken.
Geen snaren, meestal GX-koppen (keihard), en compatible met een hoop verschillende tapes.

Revox: vaak problemen met potmeters, elco's, scheve koppenslijtage (te lang gedraaid met versleten drukrol), of gewoon versleten koppen wegens het aantal draaiuren.
Komt daar bij de A77 en de B77 nog de versleten bandlager bij (links van de koppen), de kreunende remmen en bij de B77 de plakkende kast van nextel oid.
De enige voordelen die ik kan bedenken voor Revox boven Akai zijn de servicevriendelijkheid (bij Akai is alles op 1 print gebakken, bij Revox heb je insteekkaarten) en de geluidskwaliteit.
Revox klinkt (mits perfect werkend en afgeregeld) beter als Akai. De meningen hierover verschillen bij mensen.
Alleen ben je dan bij Akai 200 Euro kwijt en bij Revox 500.

Teac heeft soms last van versleten motoren, versleten snaren en het is het best alleen Maxell tapes te gebruiken, hier zijn ze op afgeregeld en de afregeling is beperkt aan te passen.

Philips, veel plastic bakken, bij de instapmodellen last van koppenslijtage en plakkende snaren, de nieuwere modellen hebben last van afbrekende plastic delen in het loopwerk. Alleen de N4520 is het overwegen waard al kan die soms behoorlijk last hebben van vage storingen. Als hij werkt klinkt hij zeer goed.

Maar weet waar je aan begint, het is veelal spul uit de jaren '70, oud, versleten, gebruikt en misbruikt. De kans dat je moet gaan repareren is best groot.
Daarom een Akai, werken vaak nog wel, al klinken ze beter als je het audiobord en de voeding reviseert en het deck opnieuw afregelt op 1 bandsoort.

Als je een 'kleintje' wilt kijk dan eens naar de GX-210D, GX-230D of GX-270D en als je een 'grote' wilt kijk dan eens naar de GX-600D(B ), GX-630D(B ) of wat nieuwer de GX-620 of GX-625.
De 600 en 630 hebben een wat warme klank en de 620 klinkt wat neutraler, tot aan kil en vlak. (afhankelijk van de staat en welke henk of harry er al aan heeft lopen prutsen in het verleden)

edit:
Vergeten dat ik ook nog een keer een Revox A77 heb gekregen, maar die doet het niet omdat 'ie ergens kortsluiting maakt (dankzij de slechte kwaliteit elco's). Dus die moet nog eens gerepareerd worden.

edit2:
in het vintage audio topic nog een plaatje gevonden van mijn TD20A. Normaal is de onderkant zilver/grijs maar ik vind dit mooier.
Afbeeldingslocatie: http://dreeke.area61server.nl/temp/td20a-zwart.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door dreeke op 19-09-2007 23:13 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1289782

Hallo
Wie weet hoe ik met een bandrecorder kan opnemen
Akai gx620. Van af mijn TUNNER
Welke in of uit gangen moet ik dan gebruiken
Graag duidelijk aan geven
Misschien met tekening er bij
Alvast hartelijk bedankt
Gr hansje 68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netmeester
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-06 16:00
Hansje, ik zie dat je je geregistreerd hebt speciaal voor deze vraag, maar eigenlijk is dit niet de juiste site hiervoor (vind ik dan). Als ik jou was zou ik iemand bij je in de buurt vragen om dit even voor je aan te sluiten. Als er een 'Winkel van Sinkel' is bij jou in de buurt, dan kunnen die je ook wel helpen, die hebben nogal eens vergelijkbare apparatuur staan.

Als je hulp verwacht op deze site, zul je iets meer informatie moeten geven, bijvoorbeeld wat voor tuner je hebt (is het echt geen receiver?).

Ipmi with your rhythm stick. Ipmi, IPMI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Anoniem: 1289782 Een topic van 12 jaar oud reanimeren heeft niet zoveel nut. Graag even een nieuw topic maken. Daarnaast ook even rekening houden met ons algemene beleid. Een stukje eigen inzet wordt van je verwacht, we zijn hier geen helpdesk.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.