PC gaat plotseling uit

Pagina: 1
Acties:

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 17:29

jelly

Arch Linux

Topicstarter
Hallo,

Ik had op een dag een ventilator over en heb die toen in mijn sys_fan gezet, de pc toen opgestart maar die ging toen spontaan uit. Dus gelijk de ventilator eruit gehaald daarna weer opgestart, voor de bios geeft de pc een normale piep, laad bios en begint daarna met het laten van ubuntu tot het inlogscherm. Toen ik wou gaan inloggen viel de pc zomaar uit. Daarna weer de pc aangezet toen kwam hij maar tot het laden van bios en viel daarna uit.

Ik meen nu dat mijn voeding stuk is maar ik weet dit niet zeker, ik heb namelijk een keer gehad dat mijn fan van mijn processor het niet deed toen gaf mijn pc een piep en daarna viel die uit.

Aangezien de pc steeds vroeger uitvalt denk ik ook dat er iets oververhit raakt, ik hoor alleen geen piep en alle ventilatoren draaien ook gewoon.

Ik heb al ander geheugen getest wat geen verbetering is, nog steeds hetzelfde probleem.

alvast bedankt

De pc:

Celeron 2 Ghz
512 Mb Ram (dane Elec)
Intel moederbord
Onbekende voeding (350 W)

[ Voor 5% gewijzigd door jelly op 15-09-2007 12:01 . Reden: pc specs ]

Keep it simple stupid

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als inderdaad je PC steeds sneller uitvalt, denk ik ook aan een hitteprobleem. Verwijder anders eens je CPU en breng opnieuw pasta aan, en dan de koeler. Anders zal het je voeding zijn (no name voeding? zijn sowieso niet al te best, maar je hebt dan ook geen denderende hardware).

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je zou om te beginnen eens een kijkje kunnen nemen in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Het eerste punt dat daar wordt behandelt is de voeding. Je zou een ander exemplaar kunnen proberen. Als dit niet binnen de mogelijkheden ligt kun je de pc ook een stuk terugklokken zodat deze de voeding minder belast. Een andere manier is het loskoppelen van onnodige hardware, wat hetzelfde effect heeft.

Als je zelf al de voeding verdenkt is dat natuurlijk het eerste wat je probeert. ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 17:29

jelly

Arch Linux

Topicstarter
Anders zal het je voeding zijn (no name voeding? zijn sowieso niet al te best, maar je hebt dan ook geen denderende hardware).
Het merk is codegen, het is een budget pc dus daar kan je ook niet zoveel van verwachten.
Als inderdaad je PC steeds sneller uitvalt, denk ik ook aan een hitteprobleem. Verwijder anders eens je CPU en breng opnieuw pasta aan, en dan de koeler.
Ik heb mijn koeler er een keer afgehad dus is er dan een kans dat er wat koelpasta mist?

Keep it simple stupid

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 02:02
Een pc die steeds sneller uitvalt, Dit klinkt bij mij als rotte elco's op het moederbord of in de voeding. Ik heb regelmatig Codegen voedingen hier gehad met rotte elco's.