ik ben pas begonnen in VB.NET en loop nu tegen een probleemje aan:
de volgende code
genereerd de volgende foutmelding wanneer ik het programma draai vanaf een netwerk share
na wat zoeken hier en in google kwam ik er achter dat dit te maken heeft met de security settings van het intranet.
er wordt overal aangeraden om de settings van .NET aan te passen. Echter schijnt die tool (meegeleverd bij versie 1.0) niet meer bij de 3.0 versie te zitten. (ik kan hem ook niet vinden)
als ik in de IDE (VB 2005 Express edition) de optie aanklik "Add permissions to the project" en de debugsessie herstart krijg ik dezelfde melding.
nu is mijn vraag dus:
hoe kan ik er in mijn script voor zorgen dat hij zowel lokaal als vanaf een netwerk directory werkt? (ongeacht het systeem waarvan het gedraaid wordt)
de volgende code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Private Sub BrowseB_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles BrowseB.Click
Dim FolderBrowserD As New FolderBrowserDialog()
FolderBrowserD.Description = "Please select a folder for the download."
FolderBrowserD.ShowNewFolderButton = False
FolderBrowserD.RootFolder = Environment.SpecialFolder.MyComputer
If FolderBrowserD.ShowDialog = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
Me.Path.Text = FolderBrowserD.SelectedPath()
End If
End Sub |
genereerd de volgende foutmelding wanneer ik het programma draai vanaf een netwerk share
Lokaal werkt het wel goed overigens.System.Security.SecurityException was unhandled
Message="Request for the permission of type 'System.Security.Permissions.FileIOPermission, mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed."
na wat zoeken hier en in google kwam ik er achter dat dit te maken heeft met de security settings van het intranet.
er wordt overal aangeraden om de settings van .NET aan te passen. Echter schijnt die tool (meegeleverd bij versie 1.0) niet meer bij de 3.0 versie te zitten. (ik kan hem ook niet vinden)
als ik in de IDE (VB 2005 Express edition) de optie aanklik "Add permissions to the project" en de debugsessie herstart krijg ik dezelfde melding.
nu is mijn vraag dus:
hoe kan ik er in mijn script voor zorgen dat hij zowel lokaal als vanaf een netwerk directory werkt? (ongeacht het systeem waarvan het gedraaid wordt)