Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VB.NET] SecurityException bij draaien vanaf netwerk

Pagina: 1
Acties:

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik ben pas begonnen in VB.NET en loop nu tegen een probleemje aan:
de volgende code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    Private Sub BrowseB_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles BrowseB.Click
        Dim FolderBrowserD As New FolderBrowserDialog()
        FolderBrowserD.Description = "Please select a folder for the download."
        FolderBrowserD.ShowNewFolderButton = False
        FolderBrowserD.RootFolder = Environment.SpecialFolder.MyComputer

If FolderBrowserD.ShowDialog = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
            Me.Path.Text = FolderBrowserD.SelectedPath()
        End If
    End Sub

genereerd de volgende foutmelding wanneer ik het programma draai vanaf een netwerk share
System.Security.SecurityException was unhandled
Message="Request for the permission of type 'System.Security.Permissions.FileIOPermission, mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed."
Lokaal werkt het wel goed overigens.

na wat zoeken hier en in google kwam ik er achter dat dit te maken heeft met de security settings van het intranet.
er wordt overal aangeraden om de settings van .NET aan te passen. Echter schijnt die tool (meegeleverd bij versie 1.0) niet meer bij de 3.0 versie te zitten. (ik kan hem ook niet vinden)
als ik in de IDE (VB 2005 Express edition) de optie aanklik "Add permissions to the project" en de debugsessie herstart krijg ik dezelfde melding.

nu is mijn vraag dus:
hoe kan ik er in mijn script voor zorgen dat hij zowel lokaal als vanaf een netwerk directory werkt? (ongeacht het systeem waarvan het gedraaid wordt)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:14
Script ? Het is een programma, geen script.
De Intranet security zone is idd niet op fulltrust ingesteld.
Ik heb hier geen .NET 3.0, maar het zou wel vreemd zijn dat die tool niet te vinden is. In het config-panel / administrative tools moet je toch wel de .NET configuration of .NET wizard vinden ?
En anders kan je waarschijnlijk met caspol (command line) aan de slag.

https://fgheysels.github.io/

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
ClickOnce. Speciaal bedoeld voor het deployen van je programma via netwerk enzo. Zorgt ervoor dat het wel lokaal bij de client geïnstalleerd wordt, maar ook automatisch geupdate.

[ Voor 52% gewijzigd door riezebosch op 15-09-2007 12:14 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
whoami schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 12:07:
Script ? Het is een programma, geen script.
ja idd :$
De Intranet security zone is idd niet op fulltrust ingesteld.
Ik heb hier geen .NET 3.0, maar het zou wel vreemd zijn dat die tool niet te vinden is. In het config-panel / administrative tools moet je toch wel de .NET configuration of .NET wizard vinden ?
En anders kan je waarschijnlijk met caspol (command line) aan de slag.
ik heb de tool , na wat extra zoeken toch de ".NET 2.0 Configurator" gevonden (vista is daarin niet echt handig..)
wel raar dat ik alleen 2.0 kan vinden terwijl hier 3.0 geinstalleerd staat volgens mijn add/remove software scherm
maar ik vind het wat vreemd dat op het desbetreffende systeem een aanpassing gemaakt moet worden.
Dit moet toch ook in het programma op te lossen te zijn zodat je niet afhankelijk bent van de instellingen van een pc ?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:14
.NET 3.0 is .NET 2.0 met wat extra's (WPF, WCF, ... ).

Tja, secure computing... Het is logisch dat een applicatie die vanaf een netwerk-share uitgevoerd wordt, niet volledig 'vertrouwd' wordt. Als je dat op applicatie-level kan specifieren, dan zouden hackers het wel makkelijk hebben, niet ?
Wat riezebosch zegt, is wel een oplossing. Deploy je applicatie via Clickonce. Je gebruikers installeren je app vanaf een netwerk-share, je app wordt lokaal uitgevoerd. En je kan zorgen voor automatische updates.

https://fgheysels.github.io/