Tweeter voor B&W DM16

Pagina: 1
Acties:
  • 995 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb nog een set oude B&W DM16 speakers maar helaas is 1 van de tweeters kapot, het gaat om een TW26. Contact gehad met B&W en die geven aan dat ze geen vervangende tweeter kunnen leveren, speakers zijn van 1982 en worden niet meer geproduceerd.

Heeft iemand heel toevallig nog een passende TW26 tweeter liggen of weet er iemand een variant die past en ook nog acceptabele kwaliteit levert voor een redelijke prijs.

Zou erg zonde zijn om die speakers weg te moeten doen.

Thanks,

Wim

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

doet de tweeter helemaal niets meer ? soms kan je hem voorzichtig ontleden en is enkel het draadje van de aansluiting naar de spoel door. Met een beetje handigheid kan je dat fixen. Als je dit allemaal niets zegt blijf er dan af anders is de kans groot dat je hem totaal om zeep helpt :)

je kan natuurlijk op de diverse site een gevraagd ad plaatsen. Als de speakers je echt dierbaar zijn kan je natuurlijk ook de huidige tweeter laten reviseren bij oa http://www.total-speaker-repair.nl/

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Op ebay is ie weleens langs gekomen zie ik, misschien binnenkort wel weer.

If it ain't broken, tweak it!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Tweeter doet idd helemaal niets meer. Heb even een tweetertje aangesloten uit een oude Akai box en daar kwam gewoon geluid uit dus is idd de tweeter zelf. Ben wel een klein beetje handig maar die tweeter uit elkaar halen wil maar even niet aan beginnen, wordt er dan zeker niet beter van :-)

Was een setje in de states tegengekomen (complete set voor 40 Dollar) maar al een maand niks gehoord op mijn vraag dus ik ga er maar vanuit dat het out-dated was. Zal idd nog eens verder grasduinen op E-bay.

Heb even contact opgenomen met total speaker repair en ze hadden waarschijnlijk nog een TW26 liggen en anders idd 99% kans dat het een draadbreuk is. Voor rond de 50 Euro is ie gemaakt of vervangen. Volgende week tweetertje maar even opsturen.

Bedankt zover!

Wim

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 17:01 ]