SB Audigy SE problemen

Pagina: 1
Acties:

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:48
Na een beetje zoeken hier op GoT zag ik al dat er een hoop topic's met problemen waren, maar ik kon toch geen oplossing vinden voor mijn problemen, namelijk:

1. Sinds mijn laatste format wordt mijn SB Audigy SE niet meer herkend als een Audigy maar als een SB Live! 24-bit :? Bij de programma's van Creative (EAX console, etc) staat overigens wel gewoon Audigy.

2. Sinds kort heb ik mijn achterspeakers van mijn Logitech x-540 opgehangen, maar daar heb ik ook al problemen mee. Ondanks dat alles ingesteld staat op 5.1 hoor ik maar héél zacht geluid uit mijn rear speakers, als ik dit probeer op te lossen met de CMSS instellingen heeft dit vrijwel geen effect.
Ook bij de test van Creative, die 1 voor 1 je speakers af gaat (zo een stem met links voor, midden voor, etc) hoor ik vrijwel geen geluid uit de rear speakers, maar juist wel uit de subwoofer. 8)7

Dit 2de probleem had ik tevens ook al voordat ik geformateerd had, dus het ligt iig niet aan probleem 1.

Mocht iemand tip's of oplossingen weten, laat het even horen. :)

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 18:01
Een SB Audigy SE is hetzelfde als een SB Live! 24-bit.
Alleen heeft de SE software-based EAX tot versie 4.0, niet iets om je zorgen over te maken IMO.

Je tweede probleem is wat moeilijker, probeer eens het voor en achter kanaal om te draaien (groen in zwart, zwart in groen), dan kan je zien of de speakers het probleem zijn. Je kan trouwens ook het balans veranderen in Creative's drivers.

Pentaxiaan

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:48
Voor en achter speakers omgewisseld, en jah hoor, rear doet het wel meteen goed.
Een rear speaker losgehaald en zonder verlengkabel aangesloten --> werk perfect.

Blijkt dus aan mijn verlengkabel te liggen :( Had ik niet verwacht, ding is net nieuw :?