[Asrock P4M800] Geen bios + geen andere resolutie

Pagina: 1
Acties:

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05 18:55
Goedemorgen,

De pc waar ik dit op typ is voor mijn vader. Hij doet enkel emailen en wat office applicaties.

Allereerst de specs:
Windows ME
ASROCK P4M800
1x 256 RAM
1x 512 RAM
P4 Celeron 2.4

Deze configuratie lag eerst open op (houten) tafel om te testen of alles werkte. Nadat ik het in een kastje gezet hebt kan ik ineens de schermresolutie en de kleuren niet meer instellen. Als ik ze goed instel vraagt hij om opnieuw op te starte, maar zodra dat gebeurd is is alle nog hetzelfde.

Daarom heb ik geprobeerd om er een simpel AGP kaartje in te zetten. een ATI 9200 pro.
Maar, deze doet het alleen maar als ik in de bios de onboard VGA uitkan zetten.
Dit lukt niet, ik krijg ook geen post te zien of wat voor startopscherm dan ook. Wel een memory check en een dos laagliggens streepje dat knipperd, maar voor de rest start hij gewoon door naar het bureablad.

Dus, hoe fix ik mijn Schermresolutie nu? :)

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-05 20:05

Dani86

AeroGeek

De bios accepteert die AGP kaart niet?

Probeer clear CMOS, doe meteen die AGP kaart erin en kijk eens wat ie doet.

Ik heb een keer in een P4M900 een PCI-e kaart gepropt, en die schakelde wel automatisch z'n onboard video uit. Dat moet ook in principe.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Tomino
n00bdani86 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:03:
De bios accepteert die AGP kaart niet?

Probeer clear CMOS, doe meteen die AGP kaart erin en kijk eens wat ie doet.

Ik heb een keer in een P4M900 een PCI-e kaart gepropt, en die schakelde wel automatisch z'n onboard video uit. Dat moet ook in principe.
Bios resetten moet ik maar eens proberen inderdaad, Thnx voor je tip!

Als dit niet werkt? Andere ideen? :) Tis toch wel knap vervelend, 16 bits en minimale resolutie ;)

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Staan er verder geen uitroeptekentjes bij je hardwaremanger? Wordt je kaart goed gedetecteerd? Hoe is de temperatuur?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 18:33
De AGP 9200 had ook wat problemen met de AGP bussnelheid. Staat meen ik ook wel ergens in de handleiding vermeld. Zet je AGP eens terug naar 1X en test hem dan nog eens.

Carpe Diem

• Tomino
thnx alvast,

AGP snelheid terugzetten lukt me niet omdat ik niet in de bios kan komen!

Uitroeptekens staat er niet bij zover ik kon zien..zal als ik zo uit ben van school nog een keer kijken.

CMOS maar even resetten en dan verder kijken!

Verwijderd

Tomino schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:07:
thnx alvast,

Uitroeptekens staat er niet bij zover ik kon zien..zal als ik zo uit ben van school nog een keer kijken.

edit

• Tomino
Tomino schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:07:
thnx alvast,

Zo, weer aan het sleutelen.

Cmos gecleared en mn agp kaart er opnieuwingedaan en de monitor kabel er ook in.
Ik werk nu op de 9200. Zonder divers. Elke driver die ik download doet het niet, beetje vreemd!
Resolutie veranderen gaat ook niet, evenals de kleuiren nog steeds. Zo vreemd. Normaal is het kaart erin, opstarten drivers installen reboot en klaar...

Waarom pakt hij die drivers nou niet :/

Ik krijg deze foutmelding met het installeren van de drivers:
het bestand Serup.exe is gekoppeld aan ontrbekende uitvoer NTDLL.DLL :strrchr

[ Voor 8% gewijzigd door Tomino op 17-09-2007 16:26 ]

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:44
Je kunt wel in je BIOS komen, er zit waarschijnlijk alleen een Bootwindow 'overheen', probeer de standaard knoppen als F1, F2, F12 en DEL eens, kijken of ie dan iets zegt. Meestal is zo'n bootwindow te skippen met TAB, dan krijg je je POST te zien met bijbehorende knoppen voor verdere pre-boot settings.

• Tomino
UTwizard schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:31:
Je kunt wel in je BIOS komen, er zit waarschijnlijk alleen een Bootwindow 'overheen', probeer de standaard knoppen als F1, F2, F12 en DEL eens, kijken of ie dan iets zegt. Meestal is zo'n bootwindow te skippen met TAB, dan krijg je je POST te zien met bijbehorende knoppen voor verdere pre-boot settings.
Thnx, in mn bios kan ik inderdaad nu ook komen. Zat onder F2. Daar heb ik hem nu wel op AGP gezet, stond op pci terwijl die niet op 't mobo zit.

Is het eventueel handig als ik een foto maak van de Bios opties voor de videokaart?
Pagina: 1