Toon posts:

krakend geruis uit speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik last van kraken geruis uit mijn speakers, dit is gekomen op het moment dat ik de volume control die er tussen zat heb vervangen door een directe kabel omdat het volume control bakje het slecht doet.

computer is volledig geaard, maar het klinkt wel alsof er een spanning op staat...

ik zat zelf te denken aan het plaatsen van weerstanden in de kabel, maar als iemand een beter idee heeft hoor ik het graag :) Advies op het gebruik van welke weerstand is ook welkom ;)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

het is wellicht wel even handig te vermelden om welke apparatuur het gaat want hier kunnen we natuurlijk niets mee. (je hebt toch toevallig niet de afgeschermde input kabel van een 2.1 setje vervangen door een normale kabel ofzo ?)

[ Voor 33% gewijzigd door Ray op 15-09-2007 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, was vergeten te vermelden dat het hier gaat om een Creative/Cambridge SoundWorks SW320.

er zat een remote control bij, die aan bijde kanten een 3.5MM audio plug heeft, die heb ik vervangen door een directe kabel met aan bijde kanten een 3.5MM plug.
wat bedoel je met een afgeschermde kabel?

Verwijderd

Afgeschermde kabel, is kabel afgeschermd van magnetische en andere storingen. Daardoor wordt waarschijnlijk het geruis veroorzaakt. Was het een dure kabel of een dropveter?

Verwijderd

Topicstarter
het was niet een dure kabel, maar hij is toch aanzienlijk dikker dan de originele kabel..., ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

ook heb ik de kabel gewoon tussen mijn andere stereo installaties gebruikt, zonder geruis.

Verwijderd

Topicstarter
Het geruis wordt denk ik niet door magnetische of andere storingen veroorzaakt, want als ik software matig het volume op 0 zet dan verdwijnt het geruis, volume op 1 en het geruis begint weer. Het geruis wordt niet luider naarmate het volume omhoog gaat.

In het geval dat mijn aarde aansluiting niet goed zou zijn, heb ik geprobeerd een draad te leggen tussen mijn PC kast en de CV, maar ook dat helpt niet.

Ik denk toch dat het vanuit de pc komt en dat er maar gewoon een (of meer) weerstand(en) tussen moet...

Iemand everaing hiermee, of misschien een idee welke weerstanden te gebruiken en tussen welke kabels? of iemand beter idee?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

toevallig niet gewoon je mic van mute af gezet of ander niet gebruikte bronnen openstaan in je mixer ?

Verwijderd

Topicstarter
nope, ik heb alle ingangen, op Wave & Master Volume na op dempen gezet, dus daar kan het echt niet aan liggen...

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
baggergeluidskaart welke statische ruis van andere componenten doorgeeft dat door het weggehaalde volumegeval gefilterd werd ? (vergezocht ? :+ )
had namelijk dezelfde ruis bij mijn onboard nforce geluidskaart, opgelost met een x-fi :)

[ Voor 23% gewijzigd door Moning2 op 19-09-2007 00:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat zou kunnen, aangezien het onboard audio betreft...
Ik heb een extern C-Media kaartje liggen, alleen deze doet niks meer dan BSODs geven in deze computer... IRQL_DRVER_NOT_LESS_OR_EQUAL error ofzo...
kaartje werkt prima in andere PCs, en andere kaartjes werken prima in deze PC, alleen de combinatie niet :P

wat me opviel is dat wanneer ik een vensterin windows heb geminimaliseerd, en dan weer aanklik, hoor ik een bliep achtig geluid uit de speakers door het geruis heen...

dat lijkt me dan zoals jij (Moning2) zegt dat het statische ruis van andere componenten doorgeeft...

een nieuwe geluidskaart zit er niet in, dus ik zoek toch nog steeds een andere oplossing....

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Kabel vlak langs een (draadloze)router, utp kabel, DECT basis of monitor lopen?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Het probleem is dus waarschijnlijk gewoon dat het onboard (en dus meestal troep) geluid is, hierbij krijg je dit soort ruis, leer er mee leven of koop een goede geluidskaart erbij :)

zie hier: http://forums.devshed.com...rtion-problem-181209.html

[ Voor 24% gewijzigd door Moning2 op 19-09-2007 10:24 ]

Verwijderd

Hier hetzelfde geklooi gehad en opgelost door er een 25 euro OEM Audigy in te prikken. Denk dat zelfs voor TS dat nog op te hikken zal zijn...
Pagina: 1