Toon posts:

[Oblivion] CRC error tijdens installeren? *

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Oblivion op mijn 2 weken oude systeem probeer te installeren krijg ik de volgende error:

Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/132/erroroblivionfu9.png

Weet iemand hoe dit komt, en wat ik eraan kan doen? het is niet de dvd.. een vriend heeft hem ook gewoon van die dvd kunnen installeren. M'n dvd-drive kan het ook niet aan liggen, aangezien ik al heb geprobeerd alles naar m'n HDD te kopieeren en hem vanaf m'n HDD te installeren.

Met google heb ik een topic gevonden waarin iemand hetzelfde probleem heeft.. en daar lag het aan het geheugen.. maar dat kan bij mij niet zo zijn denk ik, ik heb Call Of Duty 2 ook gewoon kunnen installeren (met daemon tools), en volgens deze lijst is mijn geheugen ook gewoon compatible met dit moederbord.

mijn systeem:
C2D E6750
8800GTS320 (club3d)
Asus P5K-E
2 GB KVR PC5300 CL5
NEC 7173S dvd-drive

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 09:45 ]

Verwijderd

Kras op de dvd misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Denk het niet, aangezien ik de bestanden gewoon van de dvd naar m'n HDD kan kopieeren, en er verder ook niet echt iets op de dvd te zien is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 09:45 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 09:40:
[...]
Met google heb ik een topic gevonden waarin iemand hetzelfde probleem heeft.. en daar lag het aan het geheugen.. maar dat kan bij mij niet zo zijn denk ik, ik heb Call Of Duty 2 ook gewoon kunnen installeren (met daemon tools), en volgens deze lijst is mijn geheugen ook gewoon compatible met dit moederbord.
[...]
Dat je moederboard compatible is zegt niet dat het geheugen niet stuk kan zijn.
Ik zou toch het geheugen even testen:
- run memtest, of
- haal om de beurt 1 geheugenplankje er uit als je meerdere hebt en probeer het dan .

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok bedankt, ik zal het even proberen. Het geheugen er om de beurt uithalen lijkt me niet zo heel erg slim.. aangezien ik hem door azerty in elkaar heb laten zetten en ik dan misschien geen garantie meer heb.

edit:

nope, geen errors. ik heb zo'n 20 minuten lang 2 memtests gedraaid (dat programma zei dat ik 2 memtests moest draaien en elk 830MB zou moeten geven) totdat ze allebei voorbij de 100% waren, maar hij heeft geen errors kunnen vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
bumpje

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

http://www.memtest.org/download/1.70/memtest86+-1.70.iso.zip

Download dat, brand op een schijfje (uitpakken, en de ISO branden als image met Nero oid), en boot ervan.

Laat dat ~8 tal uurtjes draaien.

Heb je DAN geen errors, dan is je geheugen in orde.

Je zegt dat je de installatiebestanden van de CD naar je HDD kunt schrijven, doe dat, en installeer dan vanaf de harde schijf, of gaat dat ook mis?

[ Voor 7% gewijzigd door Snake op 16-09-2007 13:30 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik binnenkort even doen.

Ja, dat had ik gedaan.. maar dan krijg ik op precies hetzelfde moment precies dezelfde error.

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:50
Ik heb dit probleem ook gehad maar ik zou echt niet meer weten hoe ik het heb opgelost.
Wel heb ik hier een mogelijke oplossing gevonden:
http://www.burningsoulsfo.../topic.asp?TOPIC_ID=14808

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:45
Mits je oblivion legaal hebt, ik neem aan van wel. Dan is de onderstaande methode mogelijk.

Download van internet (nee ik zeg niet waar) een image van oblivion.
Gebruik tijdens de installatie je eigen cd-key
Gebruik de orginele cd om het spel te spelen.

Ik weet trouwens niet of oblivion extra beveiligingen hiertegen heeft maar ik heb dit met bf1942 gegaan aangezien ik een keer op de install disk ben gaan staan. :(

Maar dit hoort natuurlijk niet zo, misschien zou je met die dvd terug naar de winkel moeten.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:50
Dekaasboer schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:59:
Mits je oblivion legaal hebt, ik neem aan van wel. Dan is de onderstaande methode mogelijk.

Download van internet (nee ik zeg niet waar) een image van oblivion.
Gebruik tijdens de installatie je eigen cd-key
Gebruik de orginele cd om het spel te spelen.

Ik weet trouwens niet of oblivion extra beveiligingen hiertegen heeft maar ik heb dit met bf1942 gegaan aangezien ik een keer op de install disk ben gaan staan. :(

Maar dit hoort natuurlijk niet zo, misschien zou je met die dvd terug naar de winkel moeten.
Zou kunnen, oblivion heeft geen beveiligingen als het goed is.

Verwijderd

Topicstarter
@b00m: dat is het helaas ook niet, alles staat al op DMA. Ik kan die error wel ignoren en gewoon spelen maar ik denk dat dat op een gegeven moment problemen gaat geven.

Het is geen legale versie.. maar er is volgens mij niks mis met de cd aangezien een vriend hem wel gewoon van die dvd heeft kunnen installeren, en ik gewoon zonder errors die bestanden naar mijn HDD kan verplaatsen. en Oblivion heeft inderdaad geen beveiliging.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Niet legaal = geen support op GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.