Volgende Avontuur!

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Hallo,

vanwege mijn opleiding Netwerkbeheer heb ik besloten om wat meer te gaan kloten net een NOS. Win 2k Pro heb ik een tijdje gedraaid maar liep niet echt lekker op mijn systeem. De Win2k Server ga ik dus helemaal niet proberen. Maar vandaag voor nog geen 10 piek een NT Server boek gekocht. Dus dit wil ik eens wagen, op school hebben ze me al het een en ander geleerd of groepen en domeinen en shit.

Maar hoe draai ik dit op NT Server?
NAT/Internet sharing van @Home

Hoe moet ik het aanpakken om van mijn Win98SE een dual boot te maken met NT4. Maar zodat mijn huidige Win98 systeem wel nog bootable is als backup. Als het niet wil lukken met NT!

Grtz. Mark

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Native draaid NT 4.0 server geen NAT dus daar zal je extra software voor bij moeten installeren, ik hoor hier regelmatig winroute pro in dit forum ik heb geen idee of dit ook onder NT draaid maar zou best kunnen.
Maar er zijn legio oplossingen te bedenken, kijk eens op tucows ofzo
http://tucows.euro.net
sucses

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:08
Winroute pro draait idd onder nt4.0
Dus NT installen als PDC ( als je dat leuk vindt )
winroute installen en klaar.

Verwijderd

Klopt...gewoon Winroute Pro erop zetten en draaien maar. Wat betreft die multiboot: zorg ervoor dat je windows 98 hebt geinstalleerd en dat je vrije ruimte over hebt voor een andere partitie of nog beter, een andere schijf!

Wanneer je NT4 gaat installeren voor een multiboot heb je volgens mij een boot partitie nodig met FAT16 of NTFS want NT4 herkend FAT32 niet! Dus dat moet je even regelen. Verder kun je gewoon NT installeren en hij zal dan zelf een boot menu maken waar je kunt kiezen om te booten in Windows 98 of NT4. Het mag eigenlijk geen probleem zijn. Wanneer het niet lukt, zoek dan even door de Knowledge Base van Microsoft. Hier staan veel whitepapers over dit onderwerp!

Suc7,

T-Rob >:)

Verwijderd

Hier heb je een redelijk goede link:
http://www.microsoft.com/TechNet/win98/Reskit/Part1/wrkc05.asp

Suc7