Toon posts:

Sims 2 traag :( [nieuwe computer]

Pagina: 1
Acties:
  • 1.536 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hai

Ik ben opzoek naar hulp.
Bij mij gaat sims 2 heel erg traag.
Nou ja traag?
Alle bewegingen e.d. gaan vloeiend maar als ik ga rond zweven door het huis gaat het hakkelig (dit is in een groter huis met meerdere objecten/karakters.

Nu is mijn computer net een week oud, deze heeft een vriend voor mij in elkaar gezet voor 200 euro :)
Kunnen jullie mij ook meteen vertellen of ik ben afgezet of niet , hihi!

Iemand op de chat verwees mij naar dit forum waar voor ik speciaal geregistreerd heb :P
hij heeft uitgelegd welke bestanden ik moest maken en hoe dit moest en ze voor mij op internet gezet.

http://files-upload.com/files/503254/DxDiag.txt
http://files-upload.com/files/503262/cpuz.htm

graag jullie expertize :P over wat te doen om sims 2 netjes vloeiend te laten gaan.
Als ik nog iets extra nodig heb hier voor, houdt er rekening mee ik ben een arm studentje ;)

hopelijk is mijn probleem omschrijving ok, op ati werd het lag genoemd maar ik vind het helemaal niet grappig !?

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-01 22:56
SIMS 2 moet op deze pc te spelen zijn. Op de laptop van mijn vriendin werkt hij ook goed. (Intel Celeron M 1,6Ghz, 1,5GB ram, Intel 945 Graphics. Heb je de nieuwste drivers (chipset, vga) gedownload en geinstalleerd?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welkom op GoT :)

Als je je hiervoor speciaal geregistreerd hebt, dan had je toch beter de registratievoorwaarden door moeten nemen, zie de Het algemeen beleid. Er wordt namelijk wel wat van je verwacht als je hier komt met je problemen :) .

Wat heb je allemaal al geprobeerd? Verder, die linkjes zijn zinloos, niemand gaat 30 seconden wachten tot die eindelijk kunnen worden binnengehaald. Dat chatvriendje van je mag een pak voor de broek hebben voor slecht advies...

Enne, je zit in het compleet verkeerde forumdeel. Lees voor je ergens post eerst het beleid door (bijvoorbeeld CSL Beleid), dan kun je zien waar het hoort. Je post nu een software/spelvraag in een hardwaredeel, terwijl er ook een software deel is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Afgezet ben je zeker niet.

Maar op welke settings loopt Sims 2, kijk even je videoinstelling na in het spel, die X800 moet gewoon goed kunnen weergeven op 1280x1024, al zou ik aanraden om het op 1024x768 te spelen.

Wat heb je voor monitor, is dat een tft scherm wat misschien wat voor vertraging zorgt door een trage respons tijd?

Ik heb zelfs 2 keer 30 seconden gewacht.... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Flame17 op 15-09-2007 02:08 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-01 15:12
Zoals da_PSI en Flame zeggen, je PC moet het makkelijk kunnen, je bent voor deze prijs zeker niet afgezet!

Wat voor Windows draait je pc (XP, Vista, e.d.)? In Vista zijn er namelijk nog al wat dingen wiebelig.

[ Voor 3% gewijzigd door Grote Schurk op 15-09-2007 02:10 ]

Verwijderd

http://support.ea.com

http://support.ea.com/cgi...HQ9bGFn&p_li=&p_topview=1 zou je eens kunnen doorlezen en proberen. (punt 5 op die pagina is niet perse nodig als je nu 1GB hebt, maar goed als je voro een tientje nog een GB erbij kan krijgen van die vriend zou ik het doen :P )

Verder de info die mist. Driver informatie, controle van spy/adware/virussen, andere processen die draaien tijdens het spelen en meer kan ik zo 123 niet bedenken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 02:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
hi,

ik zal die jongen op zn kop geven haha.
wat ik heb geprobeerd, nou dat resolutie ding het ik naar boven geschoven.
van 1600x1200 naar 1200x1000 ofzo? dit hielp helemaal niets!

ik heb even de rekening opgezocht deze moet wat helderheid verschaffen.
ik heb geen flauw idee wat nu wat inhoud dus ik type alles maar over

Asrock CONROE1333-D667 R1.0 1x
Intel Pentium Dual Core E2140 1.60 GHz, 800 MHz, 1 MB, Boxed 1x
Aeneon Memory 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Non-ECC 1x
Seagate Maxtor DiamondMax 20 160 GB, 7200 Rpm, 2 MB, ATA/100 1x
NEC DVD-RW AD-5170 IDE, Bulk, Zilver 1x
Apevia X–QPack 2 met 500W voeding zilver 1x
OS MS Windows XP MCE 2005 OEM Dutch 1x
SW AntiVir CA Etrust v7.0 security Suite EN 1x

Over dat bij kopen van 1GB zal ik moeten informeren, ik dacht dat 35 euro extra is.

sorry dat ik verkeerde forum heb :S dit leek mij het best geschikte forum hier voor maar zoals ik al zei ik heb er niet echt verstand van!

Over dat drivers ding moet ik nog vragen wat dat nu precies is.
ik kom net terug van stappen en hoopte wat te kunnen simmen :S

bewerk:
sorry ik bedoelde 1280x1024 (daar staat hij nu op)

mijn monitor is een dell FP2001 (zwarte TFT ongeveer 3jaar oud)

die chat jongen had het over voeding, maar volgens mij begrijpt hij mij niet ik heb namelijk een computer geen laptop of notebook ofzo (of zeg ik nu iets heel doms???)
Er zit in ieder geval geen adapter/voeding bij mijn computer ik steek gewoon een dikke zwarte kabel achter in pc

bedankd voor die link ik ga dat eens goed doorlezen, al heb ikal veel op sims2.com gezocht voor ik hier kwam

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 02:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
als jullie mij kunnen vertellen hoe ik drivers kan zien (misschien in software incoontje??)
en hoe ik kan zien welke processen geinstalleerd zijn doe ik dat wel :S

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 02:54:
als jullie mij kunnen vertellen hoe ik drivers kan zien (misschien in software incoontje??)
en hoe ik kan zien welke processen geinstalleerd zijn doe ik dat wel :S
Niet onvriendelijk bedoeld, maar als je dit nog niet weet, dan ben je hier denk ik niet aan het goede adres. Je kunt dan beter op http://forum.computeridee.nl of op www.beginnersweb.nl gaan kijken. Dit is namelijk wel heel erg standaard bij computers, en GoT is bedoeld voor computerdiscussies op een hoger niveau :)

Software icoontje inderdaad, en dan een van de tabbladen. Ga eens wat dingen proberen, dat zal toch echt moeten. 1280x1024 is trouwens nog een best hoge resolutie met een slappe videokaart, dus ga maar eens verder omlaag.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 15-09-2007 03:01 . Reden: slecht gelezen... ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Okay toch bedankd ik zal het daar gaan proberen dan.

misschien dat dit nog helpt op de CDs staat:

Catalyst™ 7.8 Display Driver for Windows XP Media Center Edition
op de CD met asrock staat: Intel-Intel series: II945-16 version 1.6 15G09x03400EAK
En dan heb ik nog 3 CDs met Microsoft Windows XP Media Center Edition versie 2005 cd-rom 1 t/m 3
via google heb ik een site gevonden met process scanner (gezocht op "processen op computer") slim he ;)
deze ben ik nu aanhet downloaden

had net het laatste gedeelte van je bericht niet gezien..
ik zal nog eens wat stappen omlaag gaan alleen word alles dan zo blokkig :S

ik zal dadelijk eens proberen op 1024x768 zoals jij zei.
en ik heb denk ik gevonden wat processen zijn, maar moet even zeker weten of ik goed zit..

---
Handel dan als volgt:

Druk op Ctrl+Alt+Delete.
Klik in het dialoogvenster Windows-beveiliging op Taakbeheer.
Om te zien welk programma verantwoordelijk is voor een hoge belasting klikt u op het tabblad Processen. In de kolom CPU is te zien hoeveel processortijd elk programma of proces in beslag neemt.
Wanneer u weet wat u doet kunt u hier ook een extreem tijdverslindend proces beëindigen door het desbetreffende aan te klikken en op de knop Proces beëindigen te klikken. Het desbetreffende programma wordt nu afgesloten.
U kunt een moment opname maken van dit venster door CTRL+Print screen te drukken.
Het beeld word nu opgeslagen in het geheugen u kunt dit opslaan met paint dmv plakken.
Sluit het dialoogvenster via het kruisje rechtsboven.
---

aangezien dat plakken niet wou werken type ik het over:

Niet-active systeemprocessen
smss.exe
system
wpabaln.exe
ati2evxx.exe
ehrecvr.exe
alg.exe
ehmsas.exe
svchost.exe
ehsched.exe
spoolsv.exe
ehtray.exe
dllhost.exe
lsass.exe
ehshed.exe
svchost.exe
ctfmon.exe
winlogon.exe
services.exe
ati2evxx.exe (deze staat er dus twee keer in)
svchost.exe
RTHDCPL.exe
csrss.exe
taskmgr.exe
csrss.exe
explorer.ee
svhost.exe (staat er ook meerdere keren in)
IEXPLORER.EXE
sims2EP6.exe

bij sims2EP6.exe staat 74.688kb en bij IEXPLORER.EXE staat 27.988kb bij de rest allse onder 9.000

net terug van testen op 1024x768 maak helemaal geen verschil!

ik ben ook aan het discuseren op EA.com hier over... maar daar schiet ik niets op :(

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 03:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu slapen, iedereen bedankd ik zal morgen wel lezen als iemand nog een idee heeft...

slaaplekker iedereen!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet thuis in CSL :o.

Ik ga het topic echter niet verplaatsen. Zoals gambieter reeds aangeeft verwachten we hier op GoT toch een bepaald minimum niveau. Dat komt er op neer dat men eerst zelf het één en het ander dient uit te proberen alvorens men een topic opent.

Afijn, om je een eindje op weg te helpen: Test eerst of die computer goed draait. Er is speciale software geschreven om de snelheid van een PC te testen. Dit zijn zogenaamde benchmarks. Download een dergelijke benchmark (bv. 3DMark03) en vergelijk de scores met de scores die reviewers van de ATi Radeon X800 XT haalden. Een dergelijke review met 3DMark03 scores kun je hier vinden en heb ik middels deze zoekopdracht gevonden. Als jouw 3DMark03 score zwaar afwijkt (je haalt bv. slechts de helft van de score of iets dergelijks) van de score die men daar heeft dan weet je dat er iets niet helemaal in orde is. Op die manier kun je uitsluiten dat het aan The Sims 2 ligt.

Mocht 3DMark03 uiteindelijk een te lage score hebben (kijk niet of het beeld tijdens de tests vloeiend loopt, deze kunnen vertragen daar de test ontworpen is om zwaar te zijn (al is het een oude test uit 2003 die op een X800XT wel aardig zal lopen)) dan kun je eens bekijken of alle drivers (stuurprogramma's) goed geïnstalleerd zijn. Denk hierbij niet alleen aan de videokaart drivers (ATi Catalyst) maar ook aan de chipset drivers (die op de ASRock CD staan). Tevens kun je eens kijken bij de instellingen van de videokaart of daar alles correct staat ingesteld. Zaken zoals Anti-aliasing (die het beeld mooier maken) kun je het beste af zetten, immers kost dit vrij veel rekenkracht en wordt alles dus trager.

Mocht 3DMark03 wel goed lopen dan dien je het waarschijnlijk bij The Sims II te zoeken. Wellicht is er reeds een update voor The Sims II beschikbaar die voor verbetering zorgt of staan de grafische instellingen in The Sims II ook te hoog (zet alles eens gewoon op het aller laagste).
hopelijk is mijn probleem omschrijving ok, op ati werd het lag genoemd maar ik vind het helemaal niet grappig !?
Lachen om een humoristische opmerking is 'lach', niet 'lag' ;). Met 'lag' wil men aanduiden dat er een vertraging is opgetreden tussen twee of meerdere machines die in een netwerk hangen. 'Lag' wordt vaak - en eigenlijk onterecht - gebruikt om aan te duiden dat de game vertraagd, ongeacht de reden daarvan.

Mocht je er uiteindelijk niet uitkomen dan kun je een nieuw topic starten in het juiste subforum. Is het videokaart die traag is? >> Videoplanken & Beeldkanonnen. Denk je dat het puur aan The Sims II ligt (omdat 3DMark03 bv. prima draait) dan kun je waarschijnlijk beter in Spielerij - Problemen & Vragen kijken :). Let er dan wel even op dat je de FAQ/Beleid aldaar even doorneemt zodat het topic aan de richtlijnen van het subforum voldoet. Geef dan meteen de specificaties op een iets makkelijkere manier aan, een .TXT bestand downloaden van een site met een wachttijd van 30 seconden is verre van aantrekkelijk. Makkelijker en overzichtelijker is:

Intel Pentium Dual-Core E2140
Radeon X800XT met Catalyst ##
1x 333MHz DDR2-SDRAM (DDR2-667, PC2-5300) 1024MB
Etc..

Een kort lijstje. Zaken zoals 'Vendor ID: 0x1002' en 'Device ID: 0x554A' zijn helemaal niet interessant ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.