PSU power cable met zonder stekker aan eind?

Pagina: 1
Acties:

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:45
Voor een rackmount chassis ben ik op zoek naar een nieuwe voeding gezien de huidge niet meer beschikt over de juiste stekkers (P4, etc) en daarbij te zwak is. Nu merkte ik dat de stroom via een verlengde ingang het rackmount chassis inkomt. De kabel van deze ingang zit vast in de server;

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/5031/img7389nb1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img389.imageshack.us/img389/9886/img7391pg8.jpg

Om een zwaardere PSU erin te plaatsen zijn er 3 opties;

1) een PSU zoeken met precies dezelfde stekker eraan vast zodat deze weer op het chassis is aan te sluiten. Echter waar kan ik deze vinden?

2) een normale PSU kopen, met daarbij een verloop stekker, dus die eindigd met de losse kabeltjes zodat ik deze intern kan aansluiten.

edit: (en inderdaad maarud)
3) een normale PSU kopen, en zelf aan de stekker knutselen, echter heeft dit totaal niet mijn voorkeur.

Nergens kan ik iets vinden, omdat ik niet weet hoe het heet en dus hoe te zoeken.
Kan iemand mij hiermee helpen? Mijn voorkeur heeft de verloop stekker (1), of de voeding op maat (2).

[ Voor 22% gewijzigd door The Source op 15-09-2007 00:55 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-02 20:54
optie 3)
en normale PSU kopen, kabeltje eraf knippen, en zelf stekkers eraan krimpen?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

met hierboven of even vast solderen aan de lipjes. hoe makkelijk wil je het hebben ?

• The Source
  • Laatst online: 10:45
Zoals ik aangaf heeft zelf bakken niet echt mijn voorkeur :)
Dat zie ik als nood oplossing.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-02 20:05

Edmin

Crew Council

get on my horse!

PSU power cable met zonder stekker aan eind?

hmmm...is het nou met of zonder?

• Ray
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

tja het meest eenvoudige is gewoon stekkertjes te zetten op de nieuwe voeding. Je kan natuurlijk ook deze oude kabel afknippen en daarop een contro stekker zetten (zo'n ding wat ook op een verlengkabel zit) en daarin de stekker drukken van je nieuwe voeding. Dus eigenlijk de oude kabel weer aansluiten maar dan dus met een contra erop. Wel een boel troep in je kast en erg onpraktisch miz maar goed dan hoef je niet te krimpen of solderen

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 23:28
Is er überhaupt wel ruimte voor een normale voeding? En dan natuurlijk met name de kant waar normaal gesproken de stekker in gaat?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Snoer van huidige cpu afknippen en daarvan een verlengsnoer maken?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-02 18:54
is dat ding at? aangezien je hem met een klik aan klik uit schakelaar moet aanzetten?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• AlterMann
  • Laatst online: 12:16
Wat mijn bovenbuurman al zegt.. Het lijkt wel een oude AT-voeding.

Wat voor systeem hangt eraan?

• DarthPlastic
  • Laatst online: 07-01 19:29
Wat misschien ook mogelijk is (en wat een vriend van mij doet die ook e.e.a. aan rackservers beheert) is het verwijderen van de oude plug die op het chassis zit, een nieuw netsnoer te kopen, en de kabel door het gat heen te trekken, en deze in de kast op de voeding te prikken.

De kabel is dan helaas niet verwijderbaar meer, maar je hoeft er teminste niet voor te gaan klussen.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Speeddragon
  • Laatst online: 09-02 18:54
nee, nu zie ik het, dat is de aansluiting waar de stroom in gaat he :P, nou met pakt een voeding, maakt deze open en zoekt de kabeltjes waar de 220 opgaat (dus aan die achteraansltuing waar de stroom ingaat) die verleng je eventueel en soldeert ze weer vast op dat ding in de kast;)

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1