Toon posts:

Coolermaster TX2 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanavond bezitter van een coolermaster TX2 en een Sonata 2 kast.

alles aangesloten en nu blijkt deze cooler nog meer lawaai te produceren dan de standaard intel cooler.

In Speedfan kon ik de snelheid van de standaard cooler instellen zodat hij op 1300 toeren draaide en ook nog lekker koel bleef (45 graden)
Met de TX2 kan ik helemaal niets meer instellen, hij blijft constant op 1900 toeren draaien, is dit niet te regelen in de koeler?? Beste stofzuiger nu! Hij is wel lekker cool nu, rond de 30 graden....(E6600), maar de temperatuur was niet het grootste probleem....Dat was juist het geluid!

In bios staat alles goed, zelfs wanneer ik hem op quiet zet, blijft hij op de 1900 toeren draaien....
Het moederbord is een Asus P5LD2 met de laatste bios (1904)

edit:
ik zie nu ook pas dat de intelcooler een 4 polige connector heeft, terwijl de TX2 een 3 polige heeft. Kan dit de oorzaak zijn?? Misschien dat de 4e een extra fancontrol is??? Ook op de site van Coolermaster lees ik dat deze er 4 moet hebben...... |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 00:50 ]

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
correct, de 4e is een regelaar , de 1e en 2e voor de power, en de 3e om het toerental uit te lezen.
is idd een beetje gek dat ie geen 4pins aansluiting heeft, mailtje naar coolermaster zou ik zeggen.
als dat allemaal niet werkt kan je eventueel ook een fanmate of iets dergelijks kopen, en handmatig de fan regelen. wel een beetje jammer dat je dan geen gebruik kan maken van tempgeregelde koeling.

• CM-Centurion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01-2020
Het gaat zeker weten om de CoolerMaster TX2?? Want ik heb het ook even nagekeken, de Hyper TX 2 heeft een 3 pin-connector en is wel in snelheid regelbaar. Wat raar is dat die van jou 1900 RPM draait en dat de TX 2 normaal op 1800 RPM moet draaien.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Mjah, een reactie 2 jaar na dato heeft natuurlijk niet zoveel zin meer :)

Dit topic is gesloten.