Toon posts:

Mobile AMD Sempron 3400+ of Intel Pentium Dual-Core Mobile

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn studie wil ik een laptop aanschaffen;
gewoon een simpele, tekstverwerken, internetten, downloaden (dc++, schijnt speciale hub te zijn voor uni's), films kijken en muziek afspelen.

Nu ben ik op deze twee laptops uitgekomen:
HP Pavilion dv6201eu (Sempron3400+)http://www.kieskeurig.nl/...78B2C1257282002F4022.htm#
Fujitsu Siemens Notebook Pro V3515 15.4", T2060http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=034278

Mijn vraag is nu; welke processor is nou beter? die Mobile AMD Sempron 3400+ of de Intel Pentium Dual-Core Mobile Processor T2060

Ik heb al lopen googelen maar de enige vergelijkingen die ik vond was dat de Sempron beter is dan de Intel Celeron M. Maar ik heb geen vergelijking tussen de Sempron en de Dual-Core. dus vandaar de opening van dit topic

PS: zou ik ook nog op iets anders moeten letten voor de keuze van mijn laptop?

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Als je gewoon zoekt naar cpu benchmarks/reviews/care of uberhaupt wat leest hier op GoT ([BBG] Studenten notebook zomer 2007) kan je super makkelijk uitzoeken dat een CD natuurlijk beter is dan een Sempron. Maarja....

Waar je nog verder op kunt letten:

- Kwaliteit (Stevigheid behuizing etc.)
- Garantie & Service
- Grootte HDD
- Snelheid HDD
- Accu
- Schermgrootte & Gewicht
- Videokaart
- Kwaliteit boxen
- Aansluitingen geluid en video
- Resolutie beeldscherm
- Mat of glanzende scherm
- Eventuele mediaknopjes
- Toetsenboard
etc.

[ Voor 42% gewijzigd door BoyzNDaHood op 15-09-2007 00:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
BoyzNDaHood schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 00:02:
Als je gewoon zoekt naar cpu benchmarks/reviews/care of uberhaupt wat leest hier op GoT ([BBG] Studenten notebook zomer 2007) kan je super makkelijk uitzoeken dat een CD natuurlijk beter is dan een Sempron. Maarja....

Waar je nog verder op kunt letten:

- Kwaliteit (Stevigheid behuizing etc.)
- Garantie & Service
- Grootte HDD
- Snelheid HDD
- Accu
- Schermgrootte & Gewicht
- Videokaart
- Kwaliteit boxen
- Aansluitingen geluid en video
- Resolutie beeldscherm
- Mat of glanzende scherm
- Eventuele mediaknopjes
- Toetsenboard
etc.
ja thnx daar had ik ook al een beetje naar gekeken. Maar is het een wereld van verschil tussen deze twee processoren? En zal die sempron geen moeilijkheden ondervinden als ik bijvoorbeeld een dvd'tje kijk en tegerlijkertijd muziek afspeel?

Verwijderd

Ja, Dual Core is sneller, je kan 2 dinge ntegelijk doen zeg maar. Vooral met Vista is Dual Core lekker, maar die Sempron verdoet ook wel.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Of die sempron daar moeite mee heeft, dat weet ik niet zeker. Maar waarom zou je een film kijken met muziek erbij? Een beetje gare voorbeeld. Maar als je echt meerdere dingen tegelijk wilt doen zou ik zeker de Dual Core nemen. Die zijn er ook voor bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
ja beetje gek voorbeeld, maar was alleen om een extreem voorbeeld aan te halen :)
Maar om een reëel voorbeeld te geven van wat ik meestal aan heb: dc++ aan, firefox aan, Windows Mediaplayer aan, en Word aan.(allemaal tegerlijkertijd). Kan die Sempron dat nog aan zonder moeilijkheden? En die Dual Core?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Dit is echt een kwestie van ervaringen zoeken en het e.e.a. zelf testen. Op welke machine werk je nu en hoe draaien de genoemde programma's daar op? Op basis van die ervaringen en benchmarks (zet jouw systeem tegenover een vergelijkbaar AMD Sempron64 3#00+ systeem) kun je oordelen of de AMD Sempron 3400+ daadwerkelijk voldoende zou zijn. Mocht je sneller willen bij het multitasken (stel dat één van de applicaties continu 30% á 40% van de CPU verbruikt) dan is een dual-core processor geen verkeerde optie :).

Heb je moeilijkheden bij het vergelijken van de AMD Sempron 3400+ en de Intel Pentium Dual-Core T2060 dan is het verstandig om eerst even te kijken wat voor processoren het zijn. Ze zullen ongetwijfeld met een andere processor (waar dan wel benchmarks van te vinden zijn) te vergelijken zijn. Bv. een processor met een paar MHz meer maar dezelfde architectuur en evenveel cache.

Als ik de specificaties van beide processoren bekijk zal de Intel Pentium Dual-Core simpelweg net iets sneller zijn. Bij multitasken heb je natuurlijk een extra core ter beschikking en op dat front zal de dual-core processor het met gemak gaan winnen. Dit geldt ook voor applicaties die daadwerkelijk gebruik maken van een dual-core processor.

Overigens zal de AMD Sempron 3400+ zich best wel kunnen redden met die applicaties. Let wel op dat je bij Windows Media player geen visualisaties (of iets dergelijks) aan zet, deze nemen dan enkel onnodig processorkracht in beslag.

Afijn, dit topic gaat op slot. Het CSL Beleid geeft aan dat het niet de bedoeling is om topics te openen waarin wij een notebook voor iemand gaan uitzoeken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.