Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[renault espace] centrale deurvegrendeling

Pagina: 1
Acties:
  • 1.188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:15
Ik heb een espace uit 93.
Nu heeft sinds kort de centrale deurvegrendeling van de portier van de bestuurderskant een storing.
De centrale vergrendeling wil wel alle deuren afsluiten maar met openen gaat alleen de bestuurdersportier open. Bij de passagierskant kan ik wel centraal alles openen en sluiten.
Ook met het knopje in de auto werkt de centrale vergrendeling zowel met openen als sluiten.

Er zit dus een storing bij de bestuurderskant. Nu wil ik de storing natuurlijk opsporen en oplossen maar voordat ik de deur ga openschroeven was ik benieuwd of iemand hier ervaring heeft met centrale deurvergrendeling en misschien nog tips heeft.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Staat allemaal in werkplaatshandboeken zoals deze

U vraagt, wij antwoorden.

• Artwido
Deze tip kost geld en dat is pas de allerlaatste optie. :)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:33

Wok

Dakloos...

Om wat voor centrale vergrendeling gaat het: met de sleutel in het slot of via een afstandsbediening? Wat bedoel je precies 'met het knopje' in de auto: bedoel je de knopjes de portieren of heb je op je dashboard een centrale knop om de auto te ver-/ontgrendelen?

Het klinkt als een defect motortje/regelunit in je bestuurdersportier. Bij het openen van het slot, wordt blijkbaar het signaal voor de overige motortjes niet meer doorgegeven. 't Kan intern een losgeschoten contact/draadje zijn. Ik zou de deurbekleding van het bestuurdersportier even verwijderen en even controleren of de stekkerverbindingen met het motortje in orde zijn. Waarschijnlijk wel, aangezien het geheel wel werkt als het vanaf de passagierskant bediend wordt.

Via de lokale sloperij zou ik een tweedehands CV-motortje op de kop tikken als vervanging van het exemplaar in je bestuurdersportier.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik raad je aan om even de bekleding van je deur te halen en alle stekkers die je daar vind in te spuiten met WD40. Mijn ervaring met renault is dat auto's van die leeftijd nog al eens last hebben van geoxideerde verbindingen.

.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 17:06
Jij spuit je elektrische verbindingen in met wd40 :?

Zou het met contactspray doen...

Whoop!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

marccom schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:12:
Jij spuit je elektrische verbindingen in met wd40 :?

Zou het met contactspray doen...
quote van wd40.nl

WD-40 Multispray:
Even spuiten...zo gepiept!

Roestverwijderaar, smeermiddel, contactspray, anticorrosiespray en onderdelenreiniger in één!

.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik dacht ook al wtf wd40 ?????

lol doet me denken aan m'n oude buuv .. die zo haar stofzuiger had gerepareerd..

deedze daarna ook met de tv .. aan,vonk,brand !!!!11111
ik heb nooit gevraagd hoe ze het uit had gemaakt
maar wie kon de kompleet versmolten voorkant repareren ? .. juist

Iperf

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:33

Wok

Dakloos...

Ben het toch met marccom eens... WD40 is in hoofdzaak toch meer een vorm van kruipolie en smeermiddel. Door de vettige basis is het imo niet geschikt om stekkerverbindingen mee in te spuiten aangezien vet niet geleidt. Contactspray is dan inderdaad beter. Of de stekkers even schoonmaken (remmenreiniger!) en opschuren.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Contact spray is ook vettig. Daarnaast ruikt wd40 lekker :P Ik vind het ook wel relaxed dat je wat bescherming hebt tegen toekomstige oxidatie.

.

• Artwido
tnx ga de tips gebruiken. :)
Het gaat idd om een sleutel in het slot en dan zou ik alle sloten moeten kunnen bedienen.
Ik kan echter wel alles afsluiten centraal maar openen werkt niet meer centraal.
Is toch met het zelfde motortje lijkt mij?
Maar ik ga zeker de contacten nakijken.
En het knopje in de auto is idd op het dashboard. Hiermee kan ik ook centraal vergrendellen/openen.

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-11 10:20
Wij hebben thuis ook een espace uit '93. Deze heeft exact hetzelfde probleem, we hebben het probleem niet op makkelijke wijze op kunnen lossen, dus het werkt nu nog steeds niet. Levert overigens geen hele grote problemen op, want het knopje binnen de auto om de deuren te openen werkt nog prima.
Pagina: 1