Speaker geeft geen geluid.

Pagina: 1
Acties:
  • 722 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211147

Topicstarter
Hallo,

Allereerst: ik heb de search gebruikt en gegoogled, en ik hoop dat ik het juiste forum te pakken heb.
Anyways, hier mijn probleem.
Heb een prima logitech Z4 setje aangesloten op de on-board audio van mijn ASUS M2N-E SLI Mobo.
Heb echter pas geleden gemerkt dat mijn rechter speakertje nauwelijkt geluid geeft. Ik voel een lichte trilling, maar valt in het niet vergeleken met links.
Ik heb via :
-proberen van aansluiten MP3 speler
-andere kabel
-tulpstekkertjes speakers omwisselen acterop subwoofer
-het aansluiten van mijn geluid op de voorkant van mijn PC ipv achterkant
Het probleem teruggebracht tot iets softwarematigs.
Ik heb al het volume van mijn rechter speakertje omhooggeschroeft in mijn stuurprogramma, maar dit voert niets uit.
Mijn stuurprogramma is:
"C-Media 3D Audio. Versie: 5.12.08.1701(74)"
Heb deze van de site van NVidia geplukt.
OS is Vista home premium.
Heb al een aantal malen het geluidsstuurprogramma opnieuw geinstalleerd. Dit mocht niet baten (ook nieuwere versies niet)
Werd door makers van mijn MOBO naar dit stuurprogramma doorverwezen.
Hoop dta ik genoeg info heb geleverd (lijkt me wel :p)
En zou het gigantisch waarderen als jullie mij kunnen helpen danwel mij doorverwijzen naar een beter stuurprogramma etc. _/-\o_
Alvast bedankt :)

Anoniem: 14829

Als je links en rechts al hebt omgewisseld, en rechts blijft nog steeds nauwelijks geven is er maar 1 conclusie mogelijk: speakertje is stuk.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 15:21
Of + en - zijn omgewisseld.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:03
Als je + en - omwisselt heb je nog steeds geluid, alleen is de fase omgedraait.

If it ain't broken, tweak it!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:00
Als je de kabels van de rechter- en linkerspeaker omwisselt, en de rechtste speaker geeft nog steeds geen geluid, dan lijkt het me vrij duidelijk dat de speaker zelf kapot is.

Als dan de linkse speaker ineens geen geluid meer geeft, is het een ander probleem. Mogelijk softwarematig. Is er nergens een optie om alle instellingen te resetten naar default? Probeer ook eens de drivers te herinstalleren en te zoeken naar evt nieuwere drivers. Kijk ook naar de balansinstelling van de Windows Volume Control (wellicht wordt deze niet gesynchroniseerd met de drivers, om een of andere reden).

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

en + & - omwisselen bij satelietjes valt niet eens zo heel erg op, omdat je als je ze uitfase hebt staan de bassen voornamelijk wegvallen en die worden zoiezo al nauwelijks weergegeven door satelietjes.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:03
Als de hoge tonen uit fase staan hoor je dat anders ook heel erg goed.

If it ain't broken, tweak it!

Anoniem: 14829

Maar dan hoor je tenminste nog wat... ;)

Topicstarter
Nope, speakertje is prima... Heb ze aan mijn PSP gehangen, en de rechter deed het toen wel. Als ik de stekkers omwisselde deed alleen rechts het...
Het ligt dus ergens aan de spftware. De drivers werken echter prima, en heb de laatste versie.
Verder is de balans vanuit windows ook zoals ie hoort te zijn.
Ik heb dus echt geen flauw idee waar het aan ligt afgezien van dat het softwarematig is.
iig wel bedankt voor de vele reacties :)

• FreddyFish
Als alles goed werkt wanneer een andere bron wordt aangesloten, dan moet het probleem inderdaad ergens bij je computer liggen. Maar heb jij een glazen bol ofzo, dat je kan zeggen dat je drivers prima werken? Probeer gewoon te herinstalleren en evt een vorige versie van de drivers.

Zonder die eigen inzet zul je er nooit achter komen waar 't probleem ligt.

Anoniem: 100588

Als bij een andere bron de speakers wel werken, en de drivers werken prima, dan kom ik er op uit dat het aan de bron ligt....
Is er misschien een contact verbogen?

Topicstarter
Mja, ik bedoel dus dat de drivers gewoon opstarten en dat ik instellingen etc gewoon kan wijzigen.
Heb de drivers al minstens 10 keer opnieuw geinstalleerd, dus dat helpt ook niet...
Is er mssn een mogelijkheid om 3rd party drivers te downloaden of zit ik vast aan die van mijn mobo fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Je kunt de drivers ook rechtsstreeks van de site van de fabrikant van de geluidschip downloaden. Hier dus Weet niet welke chip erop zit, aangezien je totaal geen specs van je PC geplaatst hebt. Dit moet je dus zelf maar even opzoeken.

Even een vraagje. Zit er een verschil in het aansluiten van verschillende bronnen? Of is het gewoon een kwestie van de 3,5mm jack uit je computer halen en in de PSP proppen? Weet je trouwens zeker dat de kabel wel goed aangesloten is aan de computer? Je moet de groengekleurde jack-aansluiting hebben. Wees er ook zeker van dat je 'm goed erin drukt, anders doet inderdaad maar 1 kanaal het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey jongens, heb een experimentele driver gedownload, en nu is mijn audio ineens weer prima. Ik vind alles best, het werkt weer ^_^
Hartstikke bedankt voor jullie hulp, en euhm, ik zie jullie nog wel op GoT :)
Pagina: 1