3e geheugenreep niet herkent door windows

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Hoi,

Zoals de topictitel al zegt. Ik heb een derde geheugenreep erbij geprikt zodat ik meer werkgeheugen heb. Deze wordt dus niet door windows herkent.

slot 1: gskill pc4800 512mb
slot 2: mushkin redline 512mb
slot 3: mushkin redline 512mb

Het vreemde is dat cpu-z aangeeft dat er 1536mb in de pc zit en geeft ook alle gegevens van de drie geheugenrepen weer. Echter Windows doet dat niet.

Ik heb ook nog een tweede windows op de pc geinstalleerd die het ook niet herkent.

Mijn moederbord klokt bij 3 repen geheugen automatisch terug naar 166mhz in plaats van 200mhz. Dit is wel te zien bij de geheugensnelheid in windows via cpu-z en clockgen.

De reepjes werken allemaal als ik ze 1 voor 1 in de pc stop.

Biosreset heeft niet geholpen.

Het volgende doet zich voor: Als ik de reepjes in een ander slot steek dan herkent Windows maar 512mb.
slot 1: mushkin redline 512mb
slot 3: gskill pc4800 512mb

Een half jaar geleden heb ik ook met drie dezelfde repen in deze pc gewerkt, toen werd alles herkent.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn???

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
---RRR--- schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:07:
Hoi,

Zoals de topictitel al zegt. Ik heb een derde geheugenreep erbij geprikt zodat ik meer werkgeheugen heb. Deze wordt dus niet door windows herkent.

slot 1: gskill pc4800 512mb
slot 3: mushkin redline 512mb

Het vreemde is dat cpu-z aangeeft dat er 1536mb in de pc zit en geeft ook alle gegevens van de drie geheugenrepen weer. Echter Windows doet dat niet.

Ik heb ook nog een tweede windows op de pc geinstalleerd die het ook niet herkent.

Mijn moederbord klokt bij 3 repen geheugen automatisch terug naar 166mhz in plaats van 200mhz. Dit is wel te zien bij de geheugensnelheid in windows via cpu-z en clockgen.

De reepjes werken allemaal als ik ze 1 voor 1 in de pc stop.

Biosreset heeft niet geholpen.

Het volgende doet zich voor: Als ik de reepjes in een ander slot steek dan herkent Windows maar 512mb.
slot 1: mushkin redline 512mb
slot 3: gskill pc4800 512mb

Een half jaar geleden heb ik ook met drie dezelfde repen in deze pc gewerkt, toen werd alles herkent.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn???
geheugen niet compatible met elkaar?

Verwijderd

Installeer dan ook een echt besturingssysteem, damn.

Edit: ok ok ok ik zal beargumenteren, aangezien jullie dat niet zelf kunnen bedenken.

Gooi eens een Linux live CD in je bak, en check of daar je geheugen wel netjes werkt. Zo ja, Windows suckt (maar dat wisten we al), zo nee, dan is er iets mis met je hardware. Succes!
Modbreak:Je mag prima een uitgesproken mening hebben over een bepaald OS, maar dit is gewoon geflame en dat is hier nadrukkelijk niet toegestaan.

[ Voor 91% gewijzigd door dion_b op 14-09-2007 21:37 ]

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 08:20
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:13:
Goed onderbouwd argument 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:13:
Reageer dan niet :/

En hoe bedoel je met windows herkent mijn module niet? Bedoel je niet Windows herkent het totaalgeheugen niet? Het gaat om de totale omvang, en niet of 'ie je module herkent ofniet. Dat moet dus 1536MB zijn, en anders niet.

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Windows herkent 1 module niet.

Aanvulling:
Ik heb nog 1 en ander liggen te proberen. De bios herkent het ook niet. Als ik 1 mushkin en 1 gskill inprik dan ziet de bios er maar 1. 512mb dus.

Het lijkt er nu inderdaad op dat die twee gewoon niet samengaan.

Een tijdje terug had ik het ook getest en toen werkte het wel, maar dat kan zijn omdat ik toen een andere bios versie erop had staan. Die is in de tussentijd geflashed.

Wel raar is dat cpu-z ze wel alle drie ziet maar de bios niet. Dat is mij een raadsel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Met zo'n karige topicstart is het geen wonder dat je geen zinnige replies krijgt. Je noemt namelijk vrijwel niets over je geheugen (merknaam is veel minder interessant dan aantal chips en chipstructuur) en over de geheugencontroller (oftewel chipset op het moederbord). In het PMG Beleid staat duidelijk genoeg wat we verwachten in een topicstart (met name als het over geheugen gaat). Begin maar eens met dat op te zoeken en even een paar FAQs erbij te pakken. Hoogstwaarschijnlijk rolt dan vanzelf een antwoord uit...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.