Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

wxpsp2 Virus? update.exe automatisch verwijderd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het zit zo:

op mijn pc stond Symantec Corporate Edition 8.0 geinstalleerd.
deze draaide een jaar geleden prima, maar omdat ik n jaartje de pc niet aan heb gehad waren de virusdefinities en windows updates verouderd.

ik heb geprobeerd deze te updaten maar dat lukt niet. (foutmelding)
toen dacht ik: dan installeer ik versie 10.1 van de Corporate Ed.
deze bleef hangen bij het uitpakken van update.exe
na wat zoekwerk bleek dat zodra ik een bestand maak genaamd update.exe deze na het verversen van mijn venster (F5) automatisch verwijderd wordt.
hierdoor kon ik ook al niet Windows Installer instaleren want deze is ook verouderd. en een aantal windows updates vaalde ook.
toen wilde ik andere virusscanners probeerde maar ook hiervan worden sommige executables automatisch verwijderd.
zo lukte het niet om AVG te installeren omdat avgamsvr.exe automatisch verwijderd wordt tijdens de installatie.
ook heb ik sommige online scanners geprobeerd:
zo vond Symantec het virus Trojan.Lodeight.C
deze heb ik uiteindelijk kunnen verwijderen.
ook werd er wat adware en spyware gevonden zoals de worm W32.Spybot en W32.Gaobot maar deze heb ik ook al verwijderd.
ik heb verder ook de offline scanner van McAfee geprobeerd en deze vond in het begin wel een virus (kon niet zien welke) maar heeft dat ook verwijderd.
op dit moment is volgens McAfee Stinger alles schoon maar toch heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

weet iemand welk virus dit is of welke virusscanner ik wel kan installeren zonder dat de installatie word afgebroken.

ps: Hijackthis log ziet er vrij normaal uit en vond ook niks.
Hitmanpro en Adaware en Spysweeper vonden alleen wat cookies en andere onzin.

helaas kan ik de pc niet in veilige modus starten want deze blijft dan hangen op een blauw scherm met een STOP code.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 18:48 ]

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Kun je aangeven welke Stop-code je krijgt wanneer je probeert te starten in veilige modus?
Een HJT-logje dat er vrij normaal uitziet zegt mij helemaal niets.

Voor een pc die al een jaar niet gedraaid heeft, zou ik niet al te veel moeite doen om malware te verwijderen. Eén dagje extra kan geen kwaad: formatteer de harde schijf en installeer Windows opnieuw, vervolgens alle updates en een up-to-date antivirus/anti-spyware/firewall.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ja, misschien heb je in je HiJackThis logje wat over het hoofd gezien, plaats het eens hier.

En het beste en veiligste is inderdaad nog altijd een fresh install.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
Petervanakelyen schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 10:11:
Ja, misschien heb je in je HiJackThis logje wat over het hoofd gezien, plaats het eens hier.

En het beste en veiligste is inderdaad nog altijd een fresh install.
Bedankt voor het herhalen ;)

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett